| יום כ"א כסלו ה׳תשפ״ב 25.11.2021

מערך השיעורים שמאפשר להבין את הגמרא וללמוד בקביעות

זה עתה באנו מי"ט כסליו - ראש השנה לחסידות. וידועה הוראת אדמו"ר הזקן בעל הגאולה שכל אחד ואחד יקח על עצמו לסיים מסכת עד השנה הבאה. 
מערך השיעורים שמאפשר להבין את הגמרא וללמוד בקביעות

זה עתה באנו מי"ט כסליו - ראש השנה לחסידות. וידועה הוראת אדמו"ר הזקן בעל הגאולה שכל אחד ואחד יקח על עצמו לסיים מסכת עד השנה הבאה. וכפי שכותב כ"ק אדמו"ר:

"ידוע המנהג לסדר חלוקת הש"ס בי"ט כסלו מדי שנה בשנה – ע"פ מ"ש רבינו הזקן, בעל הגאולה (די"ט כסלו), באגרת הקודש שלו שנדפסה בסיום וחותם ספר התניא: "לגמור כל הש"ס בכל שנה ושנה ובכל עיר ועיר לחלק המסכתות עפ"י הגורל או ברצון, ועיר שיש בה מנינים הרבה יגמרו בכל מנין ומנין, ואם איזה מנין קטן מהכיל יצרפו אליהם אנשים מאיזה מנין גדול בבל ישונה חק ולא יעבור" קונטרס ע"ד חלוקת הש"ס.

אמנם, לימוד הגמרא עשוי להיות מורכב לרבים מאיתנו. הסוגיות העמוקות שמסתעפות על פני עמודים רבים שדורשות ריכוז רב בהבנת המחלוקות, השיטות והסברות, מקשות על הבנת הנושאים. גם טרדות היום יום והשגרה העמוסה מוסיפות למורכבות. כשבתום יום עבודה ארוך ניגשים לדף הלימוד היומי ואז נדרשים להזכר על מה דובר בדף הקודם ובמה להמקד כעת.

כל זה גורם לכמה וכמה לשקול בכובד ראש את יכולתם לקחת על עצמם מסכת בש"ס ולגמור אותה לשנה הבאה. וכחסידים שרואים את הדגש הרב שנתן הרבי ללימוד התורה ובמיוחד הקבלה העצמית בי"ט כסליו לקחת מסכת בש"ס ללימוד עצמי, אנו מתחבטים בין הרצון לגרום נח"ר לידיעה שייתכן ונתקשה לגמור את המסכת שלקחנו על עצמנו כהחלטה טובה.

בשורת 'שיעורים בש"ס' של מכון הבינני

הסיבות שמנויות לעיל, הן אלו שהובילו את הרב קרביצקי לצאת במיזם השאפתני: להנגיש את מסכתות הש"ס לציבור אנ"ש, ובכלל, וכל זאת ללא עלות ובמאה אחוז שליחות.

את שיטת הלימוד של מכון הבינני שהוכיחה את עצמה בקורסי ההלכה המבוקשים העתיק הוא למחוזות התלמוד הבבלי. השיטה הייחודית של המכון פותחה במטרה ליצור פלטפורמת לימוד מקוונת שהיא נגישה ונוחה לתלמידים. השיעורים בקורסים מועברים בליווי מצגות מונפשות ומפורטות והשיעורים מסודרים בצורה שניתן לדעת בדיוק היכן אוחזים בחומר ולהמשיך בנקודת העצירה.

על מה שהוביל אותו לקפוץ אל המים הסוערים, מספר הרב קרביצקי. "למעשה, יש כאן שני עניינים חשובים ביותר הנוגעים לכל חסיד וחסיד. ראשית צריך לומר, שצריכים יותר לחזק את לימוד הגמרא בקרב בעלי בתים באנ"ש, שיהיה בצורה רצופה, במסגרת קבועה ועם יעדים ברורים, כמובן זאת לצד הלימוד של השיעורים היומיים שקבע הרבי, חת"ת ורמב"ם, ולצד שיעורי החסידות וההלכה שישנם כיום בכל מקום ומקום.

"האתר מנגיש את הלימוד לכל אחד וגורם לו להתחבר. הוא משלב בתוכו טבלאות, מצגות ושיעורים. עמוד הגמרא יופיע באופן בולט תוך שהשורות הרלוונטיות מסומנות בצהוב לפי הסברי מגיד השיעור. כל זה בכדי להקל ולהחדיר חיות מיוחדת בלימוד".

הרב קרביצקי מוסיף, כי "לא פחות מכך האתר מתאים אף לשיעורים פרונטליים קבוצתיים. ניתן להקרין את השיעורים לקבוצות ואין ספק שזה רק יסייע ויגרום לעוד ועוד חסידים להצטרף, ובעצם לצאת לפעולה, להתניע כל אחד את עצמו ואת סביבתו, ולייסד שיעורים בנגלה כפי רצונו הקדוש של הרבי".

>>תבחרו לכם מסכת<<

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.