צבי סופר | יום כ"א כסלו ה׳תשפ״ב 25.11.2021

הדרך שהוכיחה וסוחפת המונים | הרב יוסף יצחק אהרונוב

"חסידות היא גשר. בזמן שאידיאולוגיות שלמות התקפלו באותה מהירות שבה הוקמו והפכו ללא יותר מאשר ערך בויקיפדיה – דווקא החסידות נשארה והמשיכה לסחוף אחריה המונים" • מאמר לרגל חג הגאולה ב'ישראל היום' מאת הרב יוסף יצחק אהרונוב
הדרך שהוכיחה וסוחפת המונים | הרב יוסף יצחק אהרונוב
הרב יוסף יצחק אהרונוב נושא דברים בהתוועדות המרכזית בכפר חב"ד (צילום: שניאור שיף, COL)

 

י"ט בכסלו איננו סתם עוד יום בלוח השנה – זהו חג הגאולה של רבי שניאור זלמן מלאדי, מייסד חסידות חב"ד ומחבר ספר "התניא", ממאסר השווא שטפלו עליו בכלא הרוסי לפני יותר ממאתיים שנים, ויום שנקבע זה מכבר כ'ראש השנה של החסידות'.

לא בכדי זכה התאריך להיכנס ללוח השנה של כל כך הרבה יהודים, גם אם אינם חסידי חב"ד מובהקים, והחסידות, אותה שיטה לימודית, אמונית ומעשית שייסד הבעל שם טוב ופרצה בגדול לעולם על ידי הרבי מלאדי, היא היום חלק מחייהם של מיליוני אנשים בכל רחבי העולם. החסידות שהחלה כסוד נסתר הידוע למעטים בלבד, הפכה אולי לדבר הידוע ביותר בעולם היהודי.

כי בזמן שאידיאולוגיות שלמות התקפלו באותה מהירות שבה הוקמו, שקומוניסטים, ביטניקים ואחרים הפכו ללא יותר מאשר ערך בויקיפדיה – דווקא החסידות נשארה והמשיכה לסחוף אחריה המונים.   

חסידות היא גשר. הגשר שבין הרוח לחומר. בין המוח השכלתני ללב הרגיש. הגשר שבין מצוות מתקופת התנ"ך לבהלת הקניות של בלאק פריידי. בין האדם לאלוקיו. החסידות מעניקה לאדם ארגז כלים, וכמו בכל ארגז כלים שמכבד את עצמו יש בה צרור מפתחות מכל הסוגים להתמודדות עם האתגרים שכל יהודי שחי בדורנו מכיר מקרוב.

בימים אלו מציינים בכל מקום על פני הגלובוס את היום המיוחד הזה. כאן בארץ, מקיימים מאות שליחי חב"ד התוועדויות מרתקות ואותנטיות המצליחות לגעת בכל אחד ואחת, ורבבות רבות נוטלים בהן חלק. הרבי מליובאוויטש, ממשיכו של אדמו"ר הזקן מייסד חסידות חב"ד, נהג לברך את המשתתפים בחגיגות ולעורר על ההכרח, במיוחד בימינו אנו, ללמוד מתורת החסידות כדי לחיות חיים נכונים ומלאים.

אז חג שמח לכולם! ולשנה טובה בלימוד החסידות ובדרכי החסידות תיכתבו ותיחתמו.


הכותב הוא ראש מפעל השליחות של חב"ד בישראל

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.