מערכת COL | יום י"א אב ה׳תשס״ה 16.08.2005

סדנה למנהלי בתי חב"ד: סגנונות ארגון ומנהיגות

קבוצת מנהלי בתי חב"ד בארץ השתתפה בסדנה חדשה שארגן עבורם אגף הסניפים בצעירי-אגודת חב"ד, במטרה להעמיק את המקצוענות בעבודת השליחות. על שכמם של מנהלי בתי חב"ד מוטלת פעילות עניפה ומסועפת, במגוון רחב של פעולות: הפעלת בית כנסת, בית תבשיל, פעילות רווחה, מוסדות חינוך, מועדוני ילדים, נוער וקשישים, ומוסדות רבים נוספים. ניהולם ברמה גבוהה ויעילה מחייב ידע ניהולי רחב. שלוחי הרבי, מנהלי בתי חב"ד בישראל, אינם סתם מנהלים. על כך אחד מהם מוטל ניהול של מוסדות רבים המסונפים למפעל הראשי שלהם - 'בית חב"ד'. הסדנה לאפיון סגנון ארגוני ומנהיגות באה לענות על הצורך להתמקצע. המפגשים אפשרו למשתתפים לאפיין טוב יותר את תחומי ההצטיינות שלהם בניהול, ולהגיע לפתרון היעיל ביותר לחיזוק המערך הניהולי של בית חב"ד ומוסדותיו.
סדנה למנהלי בתי חב
(ארכיון)
לשיפור ויעול עבודת השלוחים בתפעול המוסדות, ובמטרה לפתח מוסדות חדשים, יזם אגף הסניפים בצעירי-אגודת-חב"ד, בראשות הרב נפתלי ליפסקר, סדנה לאפיון סגנון ארגוני ומנהיגות. בסדנה, השתתפה קבוצת מנהלי בתי חב"ד מתוך מטרה לאפיין את הסגנון הארגוני האישי של כל אחד מהם ולאיתור יכולות מנהיגות. הסדנא שתוכננה במקור כמפגש יחיד בן 4 שעות, הביאה בפועל למפגש נוסף, זאת על-פי בקשת המשתתפים שגילו את התועלת הרבה בסדנה.

הסדנא הועברה על-ידי צוות פסיכולוגים ממרכז נט"ל, על-פי שיטתו של המומחה לארגון, פרופסור יצחק אדיג'ס, ובמהלכה למדו המשתתפים על ארבעה סוגי המנהלים שקיימים, על המעלות והחסרונות שבכל אחד, על איתור איש הצוות שימלא את החיסרון באיש הצוות האחר, ועוד.

המפגשים אפשרו למשתתפים לאפיין טוב יותר את תחומי ההצטיינות שלהם בניהול, לזהות את נקודות התורפה ולהגיע לפתרון היעיל ביותר לחיזוק המערך הניהולי של בית חב"ד ומוסדותיו. בעקבות הצלחת הסדנה, מגבש אגף הסניפים קבוצה נוספת של שלוחים מנהלי בתי חב"ד שישתתפו בסדנה דומה.

כמו-כן, נבדקות אפשרויות לקיום סדנאות לצוות המנהלים בבתי חב"ד הגדולים שמעסיקים צוות עובדים ומנהלים גדול.

מנהל בית חב"ד המרכזי בבאר שבע הרב זלמן גורליק שהשתתף בסדנה מציין בסיפוק את התרשמותו מהשיטה שבוודאי תועיל לו בניהול המוסדות הרבים שבראשם הוא עומד. "הסדנאות לימדו אותי כיצד לבנות ולהפעיל צוות טוב למוסדות, כיצד לשמור על ארגון שיהיה פעיל ודינמי כל הזמן, וכן עצות כיצד לאבחן ידידים ותומכים המעוניינים לעזור בפיתוח המוסדות".

אתר צעירי-חב"ד
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.