שלמה מן | יום כ' כסלו ה׳תשפ״ב 24.11.2021

רב קהילת חב"ד בלוס אנג'לס: הרב שמעון הלוי רייטשיק ע"ה

בצער רב התקבלה הידיעה המצערת על פטירתו של רב קהילת חב"ד בלוס אנג'לס קליפורניה הרב שמעון הלוי רייטשיק ע"ה, והוא בן 68, לאחר שנדבק בנגיף הקורונה ומאז חלה הדרדרות במצבו הרפואי. ברוך דיין האמת
רב קהילת חב
הרב רייטשיק ע"ה

הגאון החסיד רבי שמעון רייטשיק ע"ה, שליח הרבי במשך שנים רבות ורבה האהוב של קהילת חב"ד בלוס אנג'לס שבקליפורניה, הלך היום (רביעי) לעולמו, והוא בגיל 68.

הרב רייטשיק נולד להוריו, הרב מנחם שמואל דוד ורעייתו לאה, שנשלחו עוד בידי הרבי הקודם לקליפורניה, ובהמשך בידי הרבי. ברית המילה שלו ושל תאומו הרב יוסף ע"ה נדחתה כיוון שנולדו פגים. אביו שאל בינתיים את הרבי איך לקרוא להם. הרבי הגיב כי מלמעלה מעניקים רעיון להורים באיזה שם לקרוא לילדיהם, ועל כן שיקרא בשמות שיחליט עליהם עם אשת. התאומים נקראו, כאמור, שמעון על שם אביו של האבא, ויוסף יצחק על שמו של הרבי הריי"צ.

בשנת תש"ל למד הרב רייטשיק ע"ה בישיבת חב"ד במונטריאול, ומשם יצא בשליחות הרבי למלבורן שבאוסטרליה. אחת עשרה שנים מאוחר יותר, לאחר שנישא, חזר עם רעייתו - חנה ליבא, לבית גאנזבורג - ללוס אנג'לס מניו יורק כדי לסייע לאביו.

במשך קרוב לשני עשורים עבד שכם בשכם עם אביו. לימים לימד בישיבת 'אור אלחנן חב"ד' בלוס אנג'לס, ובהמשך עם גדילת הקהילה הפך לרב בית הכנסת לוי יצחק באחת משכונות העיר, יחד עם איש העסקים הבלתי נשכח הרב בערל ווייס ע"ה.

לאחר נישואיו, חזר ללאוס אנג'לס ומונה כרב קהילת לוי יצחק בשכונת הנקוק פארק. הוא חלש ביד רמה על הקהילה ודאג למסירת שיעורים, התוועדויות וכדומה.

הותיר אחריו את רעייתו חנה ליבה תבדל לחיים, ואת בניו - הרב יוסף יצחק  מפלורידה, מרת סימה מלוס אנג'לס, הרב ישראל נח מקראון הייטס, גב' שטערנא שרה מלוס אנג'לס, הרב משה מברוקלין, גב' חיה מושקה מטורונטו, הרב אברהם אבא מלוס אנג'לס, ונכדים.

הלווייתו תתקיים בלוס אנג'לס ועליה נפרסם בהמשך.

יהי זכרו ברוך.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.