מנדי ברגר | יום כ' כסלו ה׳תשפ״ב 24.11.2021

ח''כ שלמה קרעי בכפר חב"ד: ''מעט אור דוחה הרבה חושך''

"רבי שניאור זלמן האדמו''ר נעצר בעוון הפצת יהדות. ולצערנו בימים האלו יושבים בממשלת ישראל כאלו", כך אמר ח''כ שלמה קרעי מהליכוד שהשתתף ונאם בהתוועדות י''ט כסלו המרכזית בבית מנחם בכפר חב''ד. "אם יש זהות יהודית חזקה - יש גם חוסן לאומי ולכן הם מנסים לקעקע גם את הזהות היהודית וגם את החוסן"
ח''כ שלמה קרעי בכפר חב
צילום: שניאור שיף

ח''כ שלמה קרעי מהליכוד השתתף ונאם בהתוועדות י''ט כסלו המרכזית בבית מנחם בכפר חב''ד. 

"לחיים לחיים!" פתח ח''כ קרעי את נאומו, ולגם כוסית משקה. "ברשות המרא דאתרא, ראש המעוצה, יו''ר הוועד, וכל הרבנים והקהל הקדוש. אנחנו נמצאים בערב שהוא יותר מהכל סמל למה שמתחולל היום בישראל.

"רבי שניאור זלמן האדמו''ר נעצר בעוון הפצת יהדות. ולצערנו בימים האלו יושבים בממשלת ישראל כאלו: שרה שהגישה הצעת חוק לאסור הפצת יהדות לנערים יהודיים. או שרה אחרת שקוראת לשחרר את הכותל מידי היהודים ולתת אותו לרפורמים. היום אמרה יושבת-ראש הועדה לשירותי דת יהודיים, שסילפה את הדברים של האדמו''ר מליובאוויטש ואמרה שהוא אמר שאפשר לצמצם את יותר משש-מאות המצוות שיש לנו בתורה - לעשר מצוות! וגם את זה אפשר לצמצם!

"והדבר הזה אנחנו רואים בפרשת השבוע שהם לא כ''כ יודעים מה קורה שם בפרשה, שיעקב אבינו אומר: "עם לבן גרתי ואחר עד עתה". ''גרתי'', המדרש אומר, 'עם לבן גרתי', זה תריג. ''ותריג מצוות שמרתי'' - לא צמצמתי את המצוות. ואנחנו נמצאים בזמן כזה שבו יש מאבק. מאבק שבעצם חסידות חב''ד, אדמו''רי חב''ד לדורותיהם זה היה ה''יכין והבועז'', אלו היו אבני היסוד. מאבק על החוסן הלאומי שלנו, על ארץ ישראל ומאבק על הזהות היהודית. הם יודעים שבלי לפגוע בשתיהם - הם לא יצליחו. כי אם יש זהות יהודית חזקה - יש גם חוסן לאומי ולכן הם מנסים לקעקע גם את הזהות היהודית וגם את החוסן.

"שאל אותי הרב יענק'ל גלויברמן: "מה יהיה שלמה?". אמרתי לו: "תקשיב: מעט אור דוחה הרבה חושך" ואני רוצה לסיים, אנחנו נמצאים היום בראש השנה לחסידות ואנחנו רגילים לברך בראש השנה ''תכלה שנה וקיללותיה, תחל שנה וברכותיה". אז זאת הברכה, כמו שביום הזה יום שחרור האדמו''ר רבי שניאור זלמן על עוון הפצת יהדות, בעצם נפתחה שנה חדשה, שנה של הפצת תורה, הפצת חסידות. של חיזוק הזהות היהודית. אז נברך את עם ישראל שמהמקום הזה, האור שיש כאן במקום הזה שמחת התורה תצא ותאיר ותחל שנה וברכותיה. תודה רבה". סיים קרעי את נאומו.

צפו בווידאו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.