מערכת COL | יום כ' כסלו ה׳תשפ״ב 24.11.2021

עם חיות חסידית: התוועדות י"ט כסלו המסורתית במאה שערים

מאות חסידים ואנשי מעשה מנקיי הדעת של ירושלים עיר הקודש, ישבו אמש בהתוועדות חסידית מרכזית, שמתקיימת כבר מעל 130 שנה ברציפות בבית הכנסת חב"ד ברחוב בעל התניא במאה שערים 
עם חיות חסידית: התוועדות י

מאות חסידים ואנשי מעשה מנקיי הדעת של ירושלים עיר הקודש, ישבו אמש בהתוועדות חסידית מרכזית, שמתקיימת כבר מעל 130 שנה ברציפות בבית הכנסת חב"ד ברחוב בעל התניא במאה שערים.

מנחה האירוע היה הרב בנימין זילברשטרום, מוותיקי המתפללים בבית הכנסת שאוחז בשרביט הנחיית האירוע מזה שנים רבות, מתוך חיות חסידית מיוחדת.

רב בית הכנסת הרב יוסף יצחק סלונים, רב מרכז ירושלים, התכבד בסיום הש"ס עם הדרן נפלא שבו שילב בין נגלה וחסידות וסיפורים ופנינים יפים על יום הקדוש הזה.

הרב דוד ברנד, מהמשפיעים בבית הכנסת ערך סיום על ספר התניא קדישא.  

משפיע בית הכנסת, הרב עידו-יצחק ובר, השמיע נאום מאלף אודות משמעות היום הגדול והחובה ללמוד חסידות בדורנו, והעלה זכרונות מההתוועדויות בבית המדרש בשנים עברו עם המשפיע הגה"ח הרב משה ובר ע"ה שעורר את המשתתפים ללימוד החסידות.

הרב בנימין זאב סגל, ממשפיעי בית הכנסת דיבר מעניני דיומא ואחריו הרב יוסף ליפא אלפרוביץ אמר מאמר דא"ח.

את מסכת הנאומים סיים הרב אליהו לנדא, מראשי ישיבת 'תומכי תמימים' המרכזית שנשא דרשה תורנית מרתקת במשך שעה ארוכה וריתק את קהל המשתתפים.

ניגונים נשמעו בזה אחר זה מנעימות התזמורת של הזמר החסידי ר' יוני שלמה והקלידן יוני גלזומיצקי ששימחו את הקהל ששר ורקד בשמחה רבה ועצומה.

לאחר ברכת המזון ישב הקהל להתוועדות שנמשכה עד שעות המאוחרות של הלילה עם משפיע ומראשי ישיבת כפר חב"ד הגה"ח ר' אליהו לנדא שריתק את הקהל הגדול והתוועד.

כולל חב"ד תרם חלק נכבד מהאירוע ועומד לימין בית הכנסת רבות בשנים.

תודה מיוחדת לגבאי המרכזי של בית הכנסת ר' צבי (הרשל) חנון על הכנת האירוע במסירות ופועלו כל השנה ביד רמה, וכן תודה לבנו מענדי חנון על הסיוע התמידית י"ט כסלו בבית הכנסת.

קטעי וידאו קצרים:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.