מנדי ברגר | יום י"ח כסלו ה׳תשפ״ב 22.11.2021

יצאנו לסיבוב על גיאומטרי C של ג'ילי הסינית • הופתענו?

עולם הרכב הולך ומשתנה במהירות מול עינינו והמילה האחרונה בו היא המכוניות החשמליות שהולכות ונראות בהמוניהן בכבישי ישראל • הכירו את גיאומטרי C של חברת ג'ילי הסינית
יצאנו לסיבוב על גיאומטרי C של ג'ילי הסינית • הופתענו?

עולם הרכב הולך ומשתנה במהירות מול עינינו והמילה האחרונה בו היא המכוניות החשמליות שהולכות ונראות בהמוניהן בכבישי ישראל. חכו עוד כמה חודשים, לשחרור של הפקקים בנמלים, ועד פסח יזנק מספרן של המכוניות החשמליות על הכבישים.

המכונית המוכרת ביותר בהקשר זה היא כמובן הטסלה, אבל מתברר שהמלחמה על כל רוכש פוטנציאלי חורכת גם את עולם הרכבים המשפחתיים ומציגה מתחרות הולמות גם בסגמנט שעלות המכוניות בו נאמדת ב-140 אלף שקלים.

באחת הכתבות האחרונות סיקרנו לכם את יונדאי קונה החשמלית, והדגשתי כי מדובר ב"מהפך" – שכן במחיר של מכונית משפחתית רגילה תקבלו רכב מאובזר עד הקצה עם יכולות חשמליות שיחסכו לכם דלק והמון, אבל לא חלף אלא חודש, ובישראל נחת המוצר שמאיים על הקונה ועל כל שוק המשפחתיות.

מה השם שלו, תשאלו, ובכן: גיאומטרי C של חברת ג'ילי הסינית.

"כנראה שלא שמענו טוב" אתם אומרים לעצמכם, כי גם שם הרכב וגם שם החברה הם משהו שבחיים לא נתקלתם בהם, אבל כדאי לכם להיות מעודכנים כי הג'ילי הולך לנגוס בשוק כל כך עמוק, שבקרוב מאוד נתרגל לחיות לצידו ונזכור אותו טוב טוב.

עד כמה מדובר במשהו שובר שוק תעיד התנועה ההיסטרית של הרוכשים הפוטנציאלים באולם התצוגה של החברה בתל-אביב ממנו הגעתי להוציא את רכב המבחן. עוד ועוד אנשים נכנסים לאולם כשבמקביל עוד ועוד ג'ילי'ם נפלטים מהחניון ויוצאים לנסיעת מבחן עם הרוכשים שרוצים לבחון מקרוב את יכולותיו.

*

מי ששלטה עד היום בשוק היתה חברת MG הסינית גם היא, אבל בעוד MGנחשבת לחברה בבעלות ממשלתית סינית, ואיכות מוצריה סטנדרטיים, החברה החדשה היא חברה פרטית, והאיכות בהתאם.

לא רק זאת, ג'ילי מחזיקה בבעלותה את מותג וולוו, עשרה אחוז ממרצדס וחמישים אחוז ממותג היוקרה 'מיני קופר' - כך שמדובר בחברה עם תוצרים מהשורה הראשונה.

מי שעשה יד אחת עם ג'ילי, במה שיכול להעיד גם כן על כך שמדובר במוצר מבטיח היא יוניון מוטורס - יבואנית טויוטה היפנית בישראל.

אגב, עד כמה ישראל היא שוק חשוב עבור הסינים תעיד העובדה שמנכ"ל ג'ילי הסיני הגיע במיוחד לישראל לצורך ההשקה. לדבריו: "שוק הרכב הישראלי הינו בעל פוטנציאל גדול, ואחד השווקים החשובים לקבוצת Geely Auto. בשנים הקרובות נשיק בישראל רכבים חשמליים נוספים, שייוצרו בהתאם לטכנולוגיות המתקדמות ביותר של ניהול חכם באנרגיה".

אז מצד אחד ג'ילי הוא מותג הרכב הנמכר ביותר בסין ב-4 השנים האחרונות – מה שקצת מעורר חשש, כי הסינים זה לא בדיוק כוס התה שלנו בכל הקשור לרכבים. מאידך מדובר בקונצרן בינלאומי שמעסיק כ-50 אלף עובדים, מחזיק ב-12 מפעלים וב-5 מרכזי מו"פ בסין, שוודיה, אנגליה וגרמניה ובמרכזי עיצוב בשנחאי, גטנבורג, ברצלונה, קליפורניה וקובנטרי. החברה נמצאת ברשימת 10 קבוצות הרכב המובילות בעולם בעלות ערך המותג הגבוה ביותר, עפ"י Brand Finance הבריטית - ובכך הופכת לקבוצת הרכב הסינית היחידה ברשימה. בשנת 2021 ציינה השיג נוסף כאשר הצטרפה GEELY לארגון התקנים האיכותי לרכב IATF - כחברה האסיאתית הראשונה.

זו הקדמה חריגה בכתבות מבחן שלנו אבל היא הכרחית כדי להבין להיכן השוק נושב, לפני שניגע בנסיעה עצמה.

*

לפני שנניע ונספר לכם על היכולות המכניות והבטיחותיות, נספר כמובן על המראה החיצוני. ובכן, מעולם, אבל מעולם, גם כשנסעתי ברכבי יוקרה שעלותם פי כמה וכמה לא נתקלתי בכל כך הרבה מבטים ברחוב. לא אגזים אם אומר שמאות! אנשים סובבו את ראשם או לפחות העיפו מבט מופתע ובוחן על הג'ילי.

הפרופיל שלו סולידי וצידו האחורי לא מלהיב גם הוא, אבל פניו הקדמיות, החלקות, הדומות לפניו של דולפין, מראות שמדובר בזן של רכב שונה ומיוחד. באופן אישי, בפעם הראשונה שראיתי אותו, חשבתי שמדובר בג'יפון של טסלה.

לא, הוא לא רכב יפה במיוחד, אבל הוא משהו לא מוכר, מאוד לא מוכר. אנשים מביטים בו כי הוא פשוט שונה לחלוטין מהרכבים הקיימים בשוק ומבינים שהוא מביא איתו בשורה. מבינים שהנה עוד רכב חשמלי חדש מנסה להיכנס לשוק הרכב הצפוף ולשנות את כל מה שהכרנו.

למרות שלא התרשמתי כאמור ממראהו החיצוני, כניסה פנימה היממה אותי. חלל תא הנוסעים כולו, ללא יוצא מן הכלל, משווה מראה של רכב חללי-עתידני. זה מתחיל בהגה הקטן והמיוחד ומסתיים בחלל המודרני החף כמעט מלחצנים (מלבד לחצנים דקיקים של המזגן, שגם אותו אפשר לתפעל המהסך). ואולי לא כדאי להרחיב. פשוט אתן לתמונות המצורפות לדבר בעד עצמן.

אבל זה היה כאין וכאפס לעומת מערכות הבטיחות שהג'ילי מאובזר בהן, אבזור חסר תקדים גם במכוניות שעולות עד 100,000 שקלים יותר ממנו. זו כמובן לא הפעם הראשונה שאני נתקל באבזור כזה, אבל לא יאומן שרכב בעלות של 143,000 שקלים בלבד עמוס ועמוס בכל מה שרק אפשר לדמיין:

מפתח חכם הפותח ונועל את דלתות הרכב עם הגיעכם/התרחקותכם ממנו, מושבי עור, מושבים קדמיים מחוממים, זיכרון של תנוחת מושב הנהג (הכסא יתקדם לפי מה שכיוונתם אותו כשתניעו, ויתרחק כשתכבו את המנוע כדי שתוכלו לצאת בקלות מהרכב), מראות צד מתכווננות כלפי מטה בעת רוורס, כסאות קדמיים מתכווננים חשמלית, איתות שטח מת במראות הצד, בקרת שיוט אדפטיבית, אזהרת סטיה, בקרת סטיה אקטיבית, מראות היקפיות 360 ברוורס ובהתחלת נסיעה, כנ"ל בשעה שתפתחו וינקר (בנסיעה נמוכה בעיר) ותרצו לפנות, מראות מתקפלות, השתקפות המהירות ותמרורי דרך על השמשה הקדמית (נוסף למחשב הדרך), שמירת זיכרון צילומי המצלמות ההיקפיות למשך שבוע.

*

לצד אלו יש גם תאורת אווירה מרשימה, המון תאים שימושיים, ידית נפתחת המשמשת כשולחן קפה בגב המושב האמצעי מאחור, גג פנורמי ענק (אבל לא נפתח) ורמקולים של בוס.

ובכל זאת, 2 דברים היוו עבורי טעם לפגם: הראשון, חסרונם של פסים המסמנים את תוואי הרכב בעת רוורס. אמנם המצלמות ההיקפיות מחפות על כך, אבל עדיין. השני, העובדה שקוטר הסיבוב שלו רחב משל מכונית משפחתית דומה. שימו לב לזה כשאתם עושים רוורס או נכנסים לרחוב צר.

ואיך הנסיעה עצמה? ובכן, נתוניו המכניים עומדים על הספק מרבי של 204 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ; כיאה לרכב חשמלי הוא מאיץ וזריז באופן מתפיע, כיוון שהכוח זמין מידית. לא תצטרכו לשמוע את המנוע נאנק ומייצר סל"ד גבוה בדרכו למעלה. הנסיעה נעשית גם בדממה חרישית, כיאה לרכב חשמלי.

הבשורה הגדולה בג'ילי שאיתה נסענו היא לכאורה הטווח הארוך. בניגוד ליונדאי קונה שמצהירה על טווח של 320 קילומטר ול-MG שמצהירה על 300, ברכב הזה תוכלו לנהוג למרחק של 460 קילומטרים.

דא עקא שבפועל מדובר בנתונים על סמך בדיקת מעבדה ולא על נתוני אמת. אחרי כמה נסיעות ארוכות מאוד בתוואי דרך שונים – בעיר ובדרכים מהירות התגלה שהג'ילי "שתתה" את כל החשמל שהוטען בה אחרי 400 קילומטרים. זה עדיין טווח גדול ומכובד, אבל חשוב שתדעו את הנתון הזה כשאתם יוצאים לדרך עם רכב חשמלי. תעשו היטב את תכנון הנסיעה שלכם כדי שלא תתקעו בדרך.

כפי שכתבתי גם בכתבה על הקונה, ישראל עדיין לא השכילה לבנות המון עמדות טעינה ציבוריות – ובפרט לא מהירות - מחוץ לגוש דן, וזה משהו שנותן טעם לפגם בכל מכונית חשמלית. אם אתם גרים בבית פרטי זה מעולה, אם תצטרכו להזדקק לעמדת טעינה ציבורית, זה עלול להתגלות ככאב ראש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.