מערכת COL | יום י"ז כסלו ה׳תשפ״ב 21.11.2021

הקלטות מקוריות מהרבי שהתגלו בביתו של החוזר הרב יואל כהן

בחפציו של החוזר של הרבי, הגאון רבי יואל כהן זצ"ל שהלך לעולמו לפני כארבעה חודשים, נמצאו קלטות האודיו המקוריות של התוועדות הרבי בי"ט כסלו תש"כ. כעת היא מוגשת להאזנה בידי חברת המדיה החב"דית JEM
הקלטות מקוריות מהרבי שהתגלו בביתו של החוזר הרב יואל כהן
צילום: JEM

בין הפרוייקטים השאפתניים ביותר שהוקמו על ידי JEM עומד בפני עצמו פרוייקט "אשרינו", המופקד על שימור ושחזור כל קטעי האודיו מהרבי. כבר מהתוועדות קבלת הנשיאות של הרבי ביו"ד שבט תשי"א, הוקלטו דברי הרבי, אך ההקלטה לא הייתה רשמית בוצעה באופן פרטי ופיראטי. עם השנים הוקם מרכז שידורי חב"ד על ידי הרב חיים ברוך הלברשטם שהקליט את דברי הרבי באופן מקצועי וקבוע ואף עשה מאמץ לאתר ולהשיג את כל ההקלטות שהוקלטו במהלך השנים.

עם זאת, רבות מן ההקלטות היו חסרות. הקלטות רבות, הן מהשנים האחרונות ובפרט מהשנים הראשונות, סבלו בעיות של שכפולי יתר - שבשיטת השכפול הישנה, כל שכפול קלטת פגם באיכות השמע שלה, כך שגם הקלטות 'קיימות' כמעט ולא היו ניתנות לשמיעה אנושית.

מערכת "אשרינו" בראשות הרב זלמן וילהלם המונה אברכים חסידיים מסורים, שמה לה למטרה לאתר את סלילי האודיו המקוריים ולתקן ולשחזר את הקיימים באמצעים טכנולגיים חדשניים ובסכומי עתק. כך, כעת עומד הצוות על סיומו של מבצע שחזורם של עשרים השנים הראשונות לנשיאות (!), במהלך המחקר אף נמצאו קלטות חדשות ובלתי ידועות מאירועים והתוועדויות מהם לא היה כל תיעוד.

השיחות כולן, יחד עם תוכנן הקצר, כותרות וחלוקה מדוייקת לקטעים, מופיעות באתר ובאפליקציה ידידותיים למשתמש, כשמזמן לזמן עולים לקטי אודיו מרתקים כמו לדוגמה כל ההקלטות בהן הרבי מספר את קורות ימי חייו ועוד. 

החוזר הראשי הרה"ח יואל כהן ע"ה, לאורך השנים לצורך עבודתו בהנחת דברי קדשו של הרבי על הכתב השתמש רבות בהקלטות השיחות. הדבר לא ידוע, אך בשנים האחרונות היה ר' יואל מאזין באורח קבע לדברי הרבי באמצעות פרוייקט אשרינו...

לפני מספר חודשים הצטערו חסידים ברחבי העולם לשמוע על פטירתו של ר' יואל ע"ה, לאחר פטירתו בחיפוש באוצרותיו של ר' יואל בביתו, נראה שר' יואל "גמל חסד" עם מערכת אשרינו בחזרה... כך שנמצאו קלטות האודיו המקוריות של התוועדות י"ט כסלו תש"כ, אחת ההתוועדויות האחרונות שנותרו לצוות אשרינו לשחזר, ההתוועדות עלתה כעת לאפליקציית אשרינו וזמינה להאזנה.

> לחצו כאן < 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.