מערכת COL | יום י"ג כסלו ה׳תשפ״ב 17.11.2021

הלוויתו של השליח הרב שלום איידעלמן ע"ה תצא משמגר

הלוויתו של השליח הרב שלום איידעלמן ע"ה שנקבר זמנית במקום שליחותו במרוקו בפסח תש"פ, תיערך היום (רביעי) בשעה 10:30 בבוקר בבית ההלוויות שמגר בירושלים ומשם לחלקת חב"ד בהר הזיתים, שם ייטמן • במבצע מיוחד, משלחת זק"א הטיסה שישה נפטרים יהודים נוספים לקבורה בארץ
הלוויתו של השליח הרב שלום איידעלמן ע
שליח הרבי הרב שלום איידלמאן ע"ה והמצבה במרוקו. ברקע: משלחת זק"א במרוקו (צילום: זק"א)

במבצע מיוחד שנערך בשבוע האחרון בהשתתפות, מתנדבי זק"א, נציגי משפחות וחברה קדישא קזבלנקה, הוצאו גופותיהם של שבעה יהודים שחלו ונפטרו מקורונה ונקברו קבורה זמנית בבית הקברות היהודי בקזבלנקה לפני כשנה וחצי.

ארונות הקבורה נחתו אמש (שלישי) בשדה התעופה בן גוריון ומשם הובאו לקבורה בארץ.

מיכאל גוטווין ושניר אלמליח רכזי המשלחת המיוחדת של זק"א שיצאו למשימה, סיפרו כי "עם תחילת הגל הראשון בקורונה, עשרות יהודים שנפטרו מקורונה ברחבי העולם נקברו בקבורה זמנית במקום פטירתם, קבורה זמנית שהצילה את שריפת גופתם כנהוג בעשרות מדינות רח"ל.

"הגענו לפני כשבוע למרוקו ועבדנו יחד עם חברי הקהילה היהודית המקומית בכדי להוציא את גופותיהם של היהודים ממקום קבורה הזמנית, הערב עם קבלת כלל האישורים שבע ארונות הקבורה עלו על טיסה לישראל".

גוטווין ואלמליח סיפרו עוד כי "בין הארונות גם ארונו של שליח חב"ד במרוקו רבי שלום איידלמן זצ"ל שפעל במדינה מעל ליובל שנים ונפטר בעיצומו של יום טוב שני של פסח תש"פ, ויהודים נוספים שמשפחותיהם נאלצו לקבור אותם במרוקו. עם סיום השליחות קיימנו מנין ואמירת קדיש יחד עם נציגי משפחות הנפטרים, אנשי חברא קדישא קזבלנקה וראשי הקהילה היהודית. ליווינו את הארונות לשדה התעופה הבינלאומי בקזבלנקה - מרוקו משם המריאו לישראל".

בטיפול במקרה היו מעורבים גם צוות לשכתו של חבר הכנסת יעקב אשר, האגף הקונסולרי במשרד החוץ בראשות אייל סיסו וזיו בילאוס, ברוך נידם מזק"א ואיש העסקים הצרפתי דוד ברק.


עוד כתבה בנושא:

ארונו של שליח חב"ד במרוקו יוטס לקבורה בארץ


הלוויתו של השליח הרב שלום איידעלמן ע"ה שנקבר זמנית במקום שליחותו במרוקו בפסח תש"פ, תיערך היום בשעה 10:30 בבוקר בבית ההלוויות שמגר בירושלים ומשם לחלקת חב"ד בהר הזיתים, שם ייטמן.

כבר בעת פטירתו, בחג הפסח תש"פ, נקבר הרב איידלמן במרוקו על תנאי שבהמשך יעבור ארונו לארץ הקודש. בקבורה צפוים להשתתף רבים ממוכיריו ותלמידיו, שנבצר מהם להשתתף בהלוויה בשל הקורונה.

ת.נ.צ.ב.ה.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.