שניאור דייטש | יום י"א כסלו ה׳תשפ״ב 15.11.2021

הספר המסקרן 'אקטואליה בזוית חב"דית' יושק בי"ט כסלו

הסוגיות הנפיצות והבוערות שעל סדר היום הציבורי והחסידי מרוכזים כעת בספר ייחודי ראשון מסוגו בעולם החב"די, שיושק לכבוד חג הגאולה ובמלאות 120 שנה להולדתו של הרבי • 'אקטואליה בזוית חב"דית' נולדה מתוך צורך ודרישה להנגיש את משנת הרבי כ"שולחן ערוך" בנושאים שונים ומגוונים, על מנת שנוכל להכיר וללמוד את השקפת עולמו של הרבי על החיים ומשמעותם בהתייחס לסוגיות שונות
הספר המסקרן 'אקטואליה בזוית חב

מדוע שלח הרבי זר פרחים לסופר אלי ויזל, באיזה שנה גילה הרבי  שניתן יהיה לנחות על הירח? מתי הורה הרבי לפזר את האסירים? כיצד שלל הרבי את טענות מתנגדי החיסונים לילדים?

כיצד שכנע הרבי אלמנת צה"ל להתחתן לאחר מלחמת יום כיפור? בזכות מה זקן בבית אבות התעורר מערפול חושיו? האם מותר לרכוש תוצרת גרמניה? מה דעת הרבי על שידוכים והיחס בכלל בין ספרדים לאשכנזים?

מדוע סבלה משפחה מעניין בריאותי בשנת השמיטה? למי העניק הרבי צ'ק פתוח ומדוע? מדוע הרבי החזיר את המתנה של סממני הקטורת? מדוע מת העשיר האמריקאי בחודש ניסן?

מה קרה למנהל בית הספר שהקדים את זמן הלימודים? מתי יזם הרבי באופן חשאי כתיבת ספר תורה לצה"ל, ולאיזה ראש ממשלה כתב הרבי שיהיה "זכור לדורות".

הסוגיות הנפיצות והבוערות שעל סדר היום הציבורי והחסידי מרוכזים כעת בספר ייחודי ראשון מסוגו בעולם החב"די, שיושק לכבוד חג הגאולה ובמלאות 120 שנה להולדתו של הרבי.

דבר כזה עדיין לא היה: ספר ייחודי ולא שיגרתי בנוף הספרים שמצד אחד מרתק וסוחף ומצד שני עושה סדר,  מביא סוגיות בוערות וחשובות במכלול תחומי החיים הפרטים והציבוריים, כפי שמשתקפים במשנתו הבהירה והזכה של  הרבי.

 בספר מאות ואלפי נושאים מרתקים ומעניינים מטובלים באמירות המיוחדות ובסיפורים יוצאי דופן,  ולמעשה בא להנגיש בפעם הראשונה לציבור הרחב משנה סדורה במאות רבות של נושאים. הספר יושק בחג הגאולה י"ט בכסלו בבנייני האומה ביריד החסידות.

תורתו ורעיונותיו של הרבי עוסקים בכל שטחי החיים וישנן הוראות, הדרכות ועצות מעשיות לגבי מגוון הנושאים: הציבוריים, האקטואליים, המדיניים הבינאישיים ועוד ועוד. וכלשונו הידועה של הרבי מהזוהר הקדוש  "תורה - מלשון הוראה". כל שיחה של הרבי הסתיימה ב"המעשה הוא העיקר"... הרבי תבע, דרש ויישם!

השולחן ערוך ההשקפתי של הרבי

'אקטואליה בזוית חב"דית' נולדה מתוך צורך ודרישה להנגיש את משנת הרבי כ"שולחן ערוך" בנושאים שונים ומגוונים, על מנת שנוכל להכיר וללמוד את השקפת עולמו של הרבי על החיים ומשמעותם בהתייחס לסוגיות שונות.

הספר שהחל בסדרת כתבות של המחבר בשבועון כפר חב"ד במשך מספר שנים קובע ברכה לעצמו בספר עב כרס מדהים ומרתק שזכה לברכות ועידודים בלתי פוסקים מראשי רבני חב"ד ומשפיעים שעודדו את המחבר להוציאו לאור עולם מפאת החשיבות הבלתי רגילה של ספר ייחודי זה.

ככל שמתעמקים בתורתו של הרבי, מגלים עד כמה דבריו של הרבי עכשוויים ומעודכנים וסוללים את הדרך בבטחה עד בואכה הדרך הסלולה העולה בית א-ל.

הספר מחולק לשבעה מדורים מרכזיים. הספר כולל כשבעים פרקים  בנושאים אקטואליים כשבכל פרק ישנם תתי- נושאים והתייחסות לנושא מהיבטים שונים.

מטרת הספר לחשוף ולגלות  בפני הקורא את גישתו של הרבי בנושאים אקטואליים, ובקבלת רקע והבנה,  הסתכלות נכונה ומשמעותית ממבט של דעת תורה אמיתית על החיים.

כך למשל בספר שלפנינו תוכלו למצוא  התייחסויות מרתקות על המשמעות האקטואלית של: שמחה, אהבת ישראל, יחס לאסירים, לימוד תורה, השואה על כל הביטיה העכשויים,  החלל והירח והשלכותיו בראיה אמונית-תורנית, הראיון הנדיר שהרבי נתן לעיתון חירות 7 שנים לפני הנחיתה על הירח וניבא את העתיד,  היחס לצה"ל,  שליחות, נושאי  דת ומדינה, בחירות, המאבק לתיקון חוק מיהו יהודי  וגיור כהלכה, שלמות הארץ, יחסי ישראל ארה"ב,  הפטור לתלמידי ישיבות משירות צבאי, היחס לעדות המזרח, חטיפת ילדי תימן, חזית דתית, חב"ד על מפלגתית ועוד.

משמעות מעשית לחיים מאושרים

בנוסף לכך ישנן התייחסויות  לסוגיות מעשיות בחיי היום יום הבאות לידי ביטוי בהליכות והנהגות חסידיות, כמו: חופשות בבתי הספר בקיץ, הנהגת הבית, נישואין, צניעות, ריבוי ילודה, חיסונים לילדים,  משפיעים, הכנסת אורחים, קביעות עתים לתורה, כבוד בית הכנסת,  שליחות,   חלומות, חיסונים והכל מזוית אקטואלית, עכשווית ומעשית.

כמו כן בספר באו לידי ביטוי החידושים המיוחדים של הרבי שקובעים ברכה לעצמם בסדרת פרקים מרתקת ומגוונת. בסוגיות כמו: השפה הנקייה והנכונה שהרבי השריש שנהפכו עם הזמן לטרמינולוגיה חב"דית מעניינת במיוחד. או  פרקים העוסקים  בשינויים שהרבי חיווה את דעתו על כך כמו צורת לוחות הברית, קני המנורה, זהירות מראיית דברים לא טהורים, וכן נושאים אקטואלים במעגל השנה כמו שנת השמיטה, שנת הקהל, החגים החסידיים י"ט כסלו, ה' טבת ועוד..

מחבר הספר הרב שבתי וינטראוב אומר כי "הורגש חיסרון רב בספר מסוג זה שהוא למעשה השולחן ערוך ההשקפתי של הרבי, במגוון רחב של נושאים שכל חסיד חב"ד חייב להיות נר לרגליו כדי לחיות עם הרבי. ספר זה הוא פשוט מרתק, ובעיקר  נגיש, קריא ומעניין"

 

 

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
נשמע מעניין מאד
י"ג כסלו ה׳תשפ״ב
בהחלט חומרים מרתקים. על רוב הנושאים לא קראתי מעולם בספר מסודר.
2.
מדהים!!!!!
ד' טבת ה׳תשפ״ב
קניתי בקה"ת, אין דברים כאלו
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.