מנחם קרביצקי | יום י"א כסלו ה׳תשפ״ב 15.11.2021

לקראת י"ט כסלו יריד בית המכירות 'מורשת' לחב"ד חוזר בפעם השלישית, מה יהיה שם הפעם?

התניא משנחאי * מכתב מוסר מהרבי בענין מחלוקת * דולרים מימי החנוכה * פיסה מהגרטל של הרבי * מסמכים נדירים בפרסום ראשון * ספרים נדירים שבחלקם לא נדפסו כבר שנים - כל הפרטים על היריד המיוחד
לקראת י

ביום רביעי הקרוב תתקיים בבית המכירות "מורשת", מכירה פומבית אשר מוקדשת זו הפעם השלישית אך ורק לפריטים מבית חב"ד ליובאוויטש. בית המכירות מורשת מתמחה בפריטים הקשורים לחב"ד תוך שימת דגש על אותנטיות ואמינות.

גולת הכותרת של המכירה הם פריטי הקודש מידיו הקדושות של הרבי, קונטרסים מהחלוקות הנודעות - בחלקם עם צירוף של הדולרים שניתנו במעמדי קודש אלו. שטרות בני ערכים שונים שניתנו ע"י הרבי בהזדמנויות שונות, דולרים בודדים גם מימי החנוכה לכבוד החג הקרוב ומגוון מטבעות ובולים שניתנו ע"י הרבי.

והפעם גם פיסה מהגארטל אותו חגר הרבי על הטלית קטן שלו !

אגרות קודש, אשר חלקם לא פורסמו מופיעים גם הם במכירה, בהם הכוללות את ברכתו של הרבי להריון ולידה קלה, לרפואה שלימה, ברכה לבר מצווה וברכות "לבריאות הנכונה", חלקם עם תוספות בכתב יד קדשו של הרבי. יצוין במיוחד מכתב חריף מהרבי עם תיקונים בידו בענין הפוליטיקה בכפר חב"ד אשר בו כותב הרבי בין היתר: "...מצב הענינים בהרשת, והעיקר היחסים שבין המורים וההנהלה וחברי ההנהלה בין אדם לחבירו מצער אותי ביותר, והאומנם חסרים ענינים פירוד הדעות שצריכים להוסיף בזה, ובהידור ! [-הסימון ביד הרבי]... ועד מתי עלי לכתוב מכתבי מוסר והתעוררות על כל ענין וענין".

מכתב נוסף שראוי לשים אליו את הזרקור הינו מסמך פנימי נדיר במיוחד אשר עדיין לא פורסם, מעזבונו של החסיד הנודע רבי אברהם פאריז וככל הנראה נשלח רק למנהלי מוסדות חב"ד מיד לאחר הנשיאות בשנת תשי"א ובו הוראות הנוגעות לסדרים שיונהגו תחת שרביטו של הרבי: "בהתאם לזה אשר עדת חסידי חב"ד בכל ארצות תבל הכתירו את כ"ק אדמו"ר הרב ר' מנחם מענדל שליט"א שניאורסאהן בתור ממלא מקומו של -יבלחה"ה- הוד כ"ק אדמו"ר נבג"מ זי"ע ובמילא מובן אשר כל עניני נשיאות חב"ד בנוגע עדת החסידים ובנוגע כל הישיבות ומוסדות חב"ד עברו ונמצאים כעת ברשות כ"ק אדמו"ר שליט"א; ובכדי לסדר הענינים של מוסדות ישיבות תו"ת; אגו"ח וכפר חב"ד הננו בזה לקבוע פרטי עניני הסדרים כפי שצריכים להיות".


למכירה המיוחדת לחץ כאן>>>


מהדורות שונות של ספר התניא קדישא, בהם נדירות וחשובות, בהם "מהדורת האב" של התניא כפי שנדפס עד ימינו אנו במהדורתו הראשונה עם שער מעטפת נדיר המעיד כי ההכנסות ממכירת הספר יוקדשו "על החזקת לומדי תורה" כשהכוונה כמובן ללומדי ישיבות תומכי תמימים. תניא'ס שהודפסו במהלך שנות הזעם בימי מלחמת העולם השניה בהם תניא נדיר במיוחד אשר נדפס על אדמת סין בעיר שנחאי ורק בודדים ממנו שרדו בספריות ברחבי העולם, אשר היה בבעלותו של הרב צבי גרושקא מתלמידי ישיבת מיר אשר בשנת תש"ן עבר בחלוקת דולרים אצל הרבי וזכה לשיחה ארוכה בת כעשרים דקות בענייני השעה כידוע ליודעי ח"ן...

בין ספרי רבותינו נשיאנו המופעים במכירה זו בולטים ספרי שארית הפליטה אשר נדפסו בשנחאי לפליטים החב"דיים ומאוחר יותר על אדמת גרמניה על ידי הרבי אשר כידוע ייחס להם חשיבות גדולה כדי לעורר את לימוד תורת החסידות אחר החורבן בעידודו של הרבי הריי"צ. במכירה ניתן למצוא סידורים ותהילים במהדורות נדירות בנוסח האר"י ז"ל, ספרי פולמוס חסידים ומתנגדים, ספרי ביוגרפיה ועוד.

בין הפריטים ישנו אוצר של ממש, ביכל עב כרס עם למעלה מ - 230 דפים! של מאמרי אדמו"ר הצמח צדק עם שינויים במס' מקומות מהנדפס, מכתבי רבותינו ומכתבי חסידים נודעים. אוסף נדיר חשוב ומיוחד של מאות רבות של תמונות המתעדות כל שלב בבניית בית חיינו 770 בכפר חב"ד.

המכירה תתקיים בעז"ה השבוע ביום רביעי י"ג בכסלו תשפ"ב 17/11/2021 בשעה 19:30


בוא לזכות בחפץ קדוש מידו של הרבי לחץ כאן>>>


 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.