מנדי ברגר | יום י"א כסלו ה׳תשפ״ב 15.11.2021

הרב אפשטיין ב'קול ברמה': "גורמים שונים מנסים ללבות אש"

חריש סוערת בעקבות רגל 'דבר אחר' שהונח בפתח ביתה של משפחה חרדית. גורמים שונים מנסים ללבות את האש ולהציג זאת כ'מלחמת דת' • הרב לוי יצחק אפשטיין, משלוחי הרבי ורב קהילת חב"ד בעיר נדרש לסוגיא בראיון ל'קול ברמה' והציג את עמדת חב"ד בעיר
הרב אפשטיין ב'קול ברמה':
הרגל שנמצאה על הידית הדלת. בעיגול: הרב אפשטיין. (צילום: יוסי בן שושן)

חריש סוערת בעקבות רגל 'דבר אחר' שהונח בפתח ביתה של משפחה חרדית. גורמים שונים מנסים ללבות את האש ולהציג זאת כ'מלחמת דת'.

הרב לוי יצחק אפשטיין, משלוחי הרבי ורב קהילת חב"ד בעיר נדרש לסוגיא בראיון ל'קול ברמה' והציג את עמדת חב"ד בעיר. "הרבה מדברים על יחסי חרדים וחילונים. אנחנו יודעים שהרבי התנגד לשימוש במונח 'חילונים'. יהודי זה קודש, וחילוני זה חול. ברור שיש דברים שצריכים תיקון. אבל הצורה שנתקן אותה זה לא באמצעות מלחמה. כי חושך לא מרגשים במקלות. אנו נמצאים בחודש של חנוכה, וחושך מגרשים בתוספת אור", אמר. 

עוד ציין כי "המעשה הזה לא מבטא את הלך הרוח. מדובר בפרובוקציה של שוליים שבשולים שבשוליים... בשטח, במציאות כשהולכים ברוחב יש הארת פנים בין אנשים. לא שכל הדברים מושלמים וברור שיש דברים שצריכים תיקון, אבל התיקון נעשה על ידי שאנו מוסיפים בקדושה, וכך הדברים השליליים מאבדים את חשיבותם.

"כל מי ששמע על הסיפור הזה מזדעזע כמובן. זה לא מבטא את מה שקורה פה. הדבר הזה לא מבטא בשום צורה את איך שחריש מתפתחת... לא ללמד על הכלל כולו יצא, אלא ללמד על עצמו יצא, וזה בא ללמד אותנו ולעורר אותנו שאנחנו צריכים להרבות ולהוסיף בדברים החיוביים שאנו עושים פה, והדברים האלו ייעלמו מאליהם.

"כרגע זה חנוכה. יש עשרות ועדי בתים שאינם דתיים שמזמינים מבית חב"ד הדלקות בלובי הבניינים, עם פעילות לילדים. גם סביב י"ט כסלו יש שבוע שלם של אירועים. יש פוטנציאל גדול בעיר הזאת, זו עיר צעירה, חדשה, עם אוירה של התחדשות, וצריך רק לעשות".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.