מערכת COL | יום ח' כסלו ה׳תשפ״ב 12.11.2021

יו"ר הסוכנות ביקר בציונו של הרבי וסייר במוסדות בקווינס

יושב ראש הסוכנות היהודית לארץ ישראל מר יעקב חגואל, הגיע השבוע לביקור ראשון בתפקידו החדש לציונו הקדוש של הרבי בקווינס, לשאת תפילה להצלחת התפקיד הבכיר אליו נבחר בשנה האחרונה, לאחר שיו"ר הסוכנות הקודם מר יצחק הרצוג נבחר לנשיא המדינה • אל יו"ר הסוכנות התלוו שלוחי הרבי בקווינס, הרב זלמן זבולונוב והרב לוי יצחק וולוביק
יו

יושב ראש הסוכנות היהודית לארץ ישראל מר יעקב חגואל, הגיע השבוע לביקור ראשון בתפקידו החדש לציונו הקדוש של הרבי, בשכונת קייברייה הייטס בקווינס, לשאת תפילה להצלחת התפקיד הבכיר אליו נבחר בשנה האחרונה, לאחר שיו"ר הסוכנות הקודם מר יצחק הרצוג נבחר לנשיא המדינה.

מר חגואל מכיר היטב את הפעילות החב"דית מתפקידיו בהם כיהן כיו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יו"ר תנועת הליכוד העולמית, ויו"ר תנועת בית"ר העולמית.

אל יו"ר הסוכנות התלוו שלוחי הרבי בקווינס, הרב זלמן זבולונוב והרב לוי יצחק וולוביק, ששמעו ממנו על היחס החם והמיוחד שיש לו למפעל הנאדר בקודש של הרבי, מפעל השליחות בכל קצוות תבל, ופתיחת הסניפים של בתי חב"ד ומוסדות חב"ד בכל נקודה בעולם, גם כאלו שארגונים רשמיים או מזוהים עם ישראל אינם יכולים לפעול שם.

"בכל תפקידיי ובשנים הרבות שאני בשליחות ציבורית" הוא אמר, "אני חש כי בארגונים בהם פעלתי ישנה הכרה עמוקה והערכה לתפקיד ההיסטורי ולמאבק ההירואי של השלוחים להעמקת ולהגברת הזהות היהודית, והמורשת היהודית, אצל כל יהודי בתפוצות, וגם בארץ ישראל, כולל גם המאבק באנטישמיות".

בבוקרו של יום, הספיק להתפלל תפילת שחרית בבניין המפואר והמרכזי של הקהילה היהודית הבוכרית בארה"ב, שמתנוסס לא הרחק משם, והתפעל ממראה עיניו לנוכח פעילותו הנמרצת והאבהית של השליח הרב אשר ועקנין בקרב הדור הבא של הקהילה. לאחר מכן הסב לארוחת בוקר דשנה עם ראשי ופרנסי הקהילה, בראשות נשיא הקהילה מר בוריס קנדוב, ובהשתתפות הרב הראשי ליהדות בוכרה בארצות הברית וקנדה הגאון הרב ברוך בביוב.

בשעות אחר הצהרים, יצאו האורח ובני פמלייתו שכללה גם את מנהל קשרי החוץ בהסתדרות הציונית העולמית מר רפאל כהן, לסיור ממונע בין בנייני המוסדות שמרכיבים את האימפרייה החינוכית המפוארת ברובע קווינס, מיסודו ובנשיאותו של איל ההון הנגיד ר' לוי לבייב.

בזה אחר זה נחשפו האורחים לסוד ההצלחה החינוכית בגני הילדים ומעונות היום "גנינו אקדמי", בי"ס יסודי לבנים ולבנות, בית ספר תיכון לבנים "בוכריאן ח"י סנטר", בית ספר תיכון לבנות "אור חנה", ועוד. המנהל החינוכי השליח הרב שמואל קאגאן הוביל את הפמליה בין כיתות הלימוד המרווחות, המאובזרות בציוד מודרני ודידקטי, והתלמידים והתלמידות הותירו רושם בל יימחה.

אל הסיור המיוחד התלוו גם בתו וחתנו של נשיא ופטרון המוסדות ר' לוי לבייב, העומד לימין פיתוחה ושגשוגה של הקהילה ומוסדותיה בכל רחבי העולם, הגב' חגית ובעלה מר גבריאל צופיוב.

במוסדות החינוך, עוסקים במרץ רב בהכנות ל'דינר' השנתי שיתקיים אי"ה בחג החנוכה הקרוב, ויתן תנופה חדשה להרחבת המוסדות, ולמציאת פתרונות לצורך ההולך וגובר למציאת מבנים חדשים עבור כל התלמידים והתלמידות המתדפקים על שערי המוסדות שיצא להם שם דבר, גם מבחינה חינוכית ומסורת יהודית, וגם מבחינת הרמה המקצועית והלימודית בכל המקצועות של לימודי קודש ולימודים כלליים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.