מערכת COL צעיר | יום ו' כסלו ה׳תשפ״ב 10.11.2021

למדת היום מתורת הרביים? ההוראה המיוחדת לחודש כסלו

בערב ראש חודש כסלו תשמ"ט, לאחר שחזר מה'אוהל', נשא הרבי שיחה שבסיומה נאמרה הוראה מיוחדת • מהו הלימוד היומי לימי "החודש החסידי"? •  קובץ פתגמים וקטעים מתורת רבותינו נשיאנו להורדה  
למדת היום מתורת הרביים? ההוראה המיוחדת לחודש כסלו

 

הלימוד היומי

לחודש כסלו

 

בערב ראש-חודש כסלו תשמ"ט, נסע הרבי לציון הק' של חותנו וחזר לפנות־ערב. הקהל עמד להתפלל מנחה בציבור, כשבין העומדים בולטים שלוחים רבים ששהו בבית חיינו לרגל כינוס השלוחים העולמי, שהתקיים באותם ימים בפעם השניה.

לאחר התפילה, הסתובב הרבי אל הקהל שגדש את המקום והחל באמירת שיחה. השיחה ארכה כ-20 דקות, והסתיימה עם הוראה מפתיעה; לאחר שהסביר את מעלתו של ראש חודש, ובייחוד כאשר מדובר בחודש החסידי – חודש כסלו, פנה הרבי לפרוט את השיחה למעשה בפועל.

 

"החודש החסידי" - במה זה מתבטא?

כבר באותו הלילה – ערב ראש חודש, הורה הרבי, ילמדו כל הקהל מספרו של הבעל שם טוב "צוואת הריב"ש", וכן מתורתו של הרב המגיד ממעזריטש ומרבותינו נשיאנו שלאחריהם – עד לדורנו זה. בכך יודגש באופן מעשי, שאנו עומדים בימי "החודש החסידי".

אין הכוונה רק ללילה זה – הבהיר הרבי – אלא באופן ד"מוסיף והולך", לאורך כל ימי החודש. בכל יום ילמדו כולם קטע מתורתם של כל אחד מרבותינו נשיאנו ובכך ימשיכו בפועל את מיוחדותו של החודש בתור "החודש החסידי".

"מה טוב", הוסיף הרבי, "שהלימוד יהיה ברבים, כמו בזמן ההתועדויות של חודש כסלו וכיוצא בזה".

קהל החסידים קיבל את ההוראה בהתלהבות ומיד ניגשו כולם, בכל מקום אליו הגיעה הוראתו של הרבי, להתיישב וללמוד קטע מתורתם של כל אחד מרבותינו נשיאנו.

 

הרבי מעודד הדפסת קובץ

גם בארגנטינה, שם שהה באותה עת הרב שאול משה אליטוב, התיישבו החסידים לקיים את הוראתו של הרבי וללמוד מתורת רבותינו נשיאנו. אלא שהרב אליטוב ביקש לקחת את הרעיון 'צעד אחד קדימה' ובזריזות ניגש לסדר לוח קטן, בכתב יד, ובו פתגמים וקטעים מתורת הנשיאים, עבור כל יום בחודש כסלו. הקטעים בלוח סודרו החל מיום י"ג בכסלו ועד ליומו האחרון של החודש. הלוח הועתק במהירות, וצילומים שלו נשלחו לכל רחבי ארגנטינה כדי לסייע לכל החפצים לקיים את הוראת הרבי.

שני עותקים מהלוח, שלח הרב אליטוב לניו יורק, על מנת להכניסם לרבי. ואכן, אודות הלוח שהכניס הרב אליטוב השיב לו הרבי: "אזכיר עה"צ [= על הציון] לפעולה נמשכת ובהוספה למהדרין מן המהדרין".

בשנה הבאה כבר סידר הרב אליטוב את הלוח בדפוס, באותיות מאירות, עם קטעים עבור כל ימי החודש – כבר מתחילתו – ולקראת ההדפסה הכניס את הקובץ לרבי. גם הפעם הוציא הרבי תשובה ובה ברכה על הוצאת הקובץ לצד הוראה להגיהו לפני הפרסום.

 

לפני מספר שנים, ערך הרב אליטוב את הקובץ מחדש, והוציאו לתועלת הרבים. להורדת הקובץ – לחץ כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.