שניאור דייטש | יום ו' כסלו ה׳תשפ״ב 10.11.2021

משטרת ניו יורק על המתחזה: "חקרנו ואין איום לטרור"

משטרת ניו יורק וה-FBI, חקרו את אליה חליווה, החתן הלבנוני שהתחפש ליהודי חרדי ואישרו כי בניגוד לשמועות אין לו כל קשר או מניע לטרור. הפרשייה שהתפוצצה ברעש גדול, עוררה סערה • בקהילה היהודית מנסים להסביר את המניע
משטרת ניו יורק על המתחזה:
אליה חליווה (צילום: רשתות חברתיות)

בניגוד לשמועות:

משטרת ניו יורק וה-FBI, חקרו את אליה חליווה, החתן הלבנוני שהתחפש ליהודי חרדי ואישרו כי בניגוד לשמועות אין לו כל קשר או מניע לטרור.

על פי שמועות שהופצו ברשתות החברתיות, חילווה כביכול צילם עשרות אתרים יהודיים.

לאחר שנחשפה זהותו הכפולה של החתן – שהציג עצמו כבחור חרדי אך מסתבר שמדובר בצעיר לבנוני שלא התגייר, היו מספר השערות באשר למניעיו.

בתוך הסערה שנוצרה, היו שהעריכו כי מטרתו הסופית של החתן המתחזה היתה טרור מסוג כלשהו, וכי לצורך כך נטמע היטב בתוככי הקהילה החרדית - תחילה בטקסס ולאחר מכן בניו יורק ויש והרחיקו לכת וטענו כי צילם עשרות אתרים יהודים כדי להעביר את הנתונים לארגוני טרור לעריכת פיגועים. היו גם שהגדילו לעשות וטענו שנמצאו ברשותו אקדח וסכין.

אך כעת, עדכון רשמי של רשויות הביטחון האמריקניים העלה כי החתן אינו חשוד כלל בעבירות מסוג זה. משטרת ניו יורק, שבדקה את הפרשיה יחד עם חוקרים מטעם ה-FBI, הכחישה טיעון זה בתגובה רשמית לתקשורת.

"אין איום על הקהילה היהודית ואין קשר לטרור", אמר קצין המשטרה לענייני , ריצ'י טיילור.

חליווה הודה בפני משטרת ניו יורק שהוא אינו יהודי. הוא טען שהוא לא אנטישמי, ולדבריו הוא רצה להתחתן עם יהודייה כדי להיטמע בעם היהודי.

מסתבר כי חליווה שיקר במספר פרטים שמסר ב'סיפור הכיסוי' שלו, שלמד בעבר בישראל. מחקירתו עלה כי הוא מעולם לא היה בישראל. הוא מחזיק בשני דרכונים, גם הדרכון הלבנוני שלו וגם הדרכונים של ארצות הברית בתוקף.

עדיין לא ברור מה היה המניע שלו לשקר ולתפור סיפור כיסוי, ומדוע לא ניסה לעבור הליך גיור.

גורמים בקהילה היהודית בניו יורק מעריכים כי מדובר באדם שרצה להיטמע בקהילה היהודית, זה החל ב'שקרים קטנים' ובשלב מסויים כבר לא יכל להחלץ מהם – ולבסוף כאמור הסיפור התפוצץ בקול רעש גדול.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.