מערכת COL | יום ד' כסלו ה׳תשפ״ב 08.11.2021

הדרמה שמסעירה את השלוחים: לבנוני הונה רבנים וכלה חרדית

צעיר 'חרדי' מטקסס, שהתחתן עם צעירה חרדית  בניו יורק, התגלה כצעיר מלבנון - שהתחזה במשך שנים • בהצהרה מיוחדת מגולל השליח ביוסטוןאת הפרשה ומפנה אצבע מאשימה כלפי הרב הנודע מלייקווד שסידר הקידושין
הדרמה שמסעירה את השלוחים: לבנוני הונה רבנים וכלה חרדית
"החתן" ביום חתונתו (לפי סעיף 27א, צילום מסך)

דרמה בארצות הברית: צעיר לבנוני נישא לצעירה ממשפחה חרדית בקהילה הסורית לאחר שהכירו באמצעות האינטרנט. את הזוג חיתן רב ידוע מלייקווד, ומי שליוו את הצעיר אל החופה היו שליח חב”ד הרב יוסי לזרוב ורעייתו הפועלים בקמפוס בעיר אוסטין שבטקסס.

לאחר שבהודעות שפורסמו מצד כל מיני גורמים, הופנתה אצבע מאשימה כלפי חב”ד, מפרסם הערב (שני) השליח ‘הצהרה’ לצד עובדות על אודות המעשה.

• האדם המדובר, המוכר לנו בזמנו בשם ‘אליהו חליווה’, דילג בין מוסדות יהודים בקמפוס, הצטרף להלל, ל-AEPi ולחב”ד – לארוחות שבת מזדמנות.

• הוא לא היה חבר קבוע בקהילה שלנו.

•’אליהו’ פגש את הכלה המדוברת באינטרנט, והציג את עצמו כשומר מצוות לחלוטין. כשהאישה שאלה אותנו, אמרנו לה שהוא לא חבר רגיל וכי אני לא מאמין שהוא שומר מצוות לחלוטין.

• הם פנו אל רב מלייקווד שינהל את החתונה – ו הוא זה שהופקד על אישור מעמדם היהודי של בני הזוג – הליך ‘בירור יהדות’ –  וכתב את הכתובה.

• כשנשאלנו על מעמדו היהודי של חליווה, אמרנו לרב שאנחנו לא יודעים על כך, ומי שצריך לעשות את ‘בירור היהדות’, יצטרך לאמת את זה.

• את החתונה עצמה ערך בנו של הרב, גם הוא רב ספרדי. מכיוון שהייתי בניו יורק מסיבות אחרות, ולבקשת הרב המקדש ורעייתו, הצטרפתי לחתונה.

• מכיוון שלחתן לא הייתה משפחה קרובה, מתוך חמלה ולבקשת הרב המקדש הובלתי אותו אל החופה.

• התבקשתי על ידי הרב לחתום על הכתובה ועשיתי זאת מתוך הבנה שכרב שעורך את הקידושין הוא עשה את בדיקתו, כדי לאשר את מעמדו היהודי של החתן.

בהַצהָרָה מיוחדת של הרב לזרוב נאמר:
מרכז הסטודנטים היהודיים של ‘רוהר חב”ד בטקסס’ פתוח לכל הסגל והסטודנטים היהודים כדי להתקרב ליהדות.

בשנת 2018 החל סטודנט המוכר לנו בשם ‘אליהו חליווה’ לבקר בחב”ד יחד עם הלל, AEPi ומוסדות יהודיים נוספים בקמפוס. הוא היה מגיע מדי פעם לאכול בסעודות שבת אצלנו, וכמעט מעולם לא השתתף בשירותים או בשיעורי תורה שאנו מציעים בקביעות.

בשנה שעברה הוא הכיר אישה מניו יורק באתר היכרויות יהודי. הוא הציג את עצמו בפניה כשומר מצוות. לשאלת האישה ובני משפחתה, הודענו להם כי התנהגותו אינה משקפת את התנהגותו של יהודי שומר מצוות.

האחריות הבסיסית של הרב מסדר הקידושין בחתונה, היא לערוך חקירה מלאה של בני הזוג, כדי לוודא ששניהם יהודים, רווקים – ורשאים להינשא זה לזה בהתאם להלכה היהודית.

בהתאם לכך, כשהרב –  רב סורי מכובד בלייקווד ניו ג’רזי –  שאל אותנו אם ‘אליהו’ יהודי, הודענו לו במפורש שאיננו יודעים ומי שמקדש את בני הזוג  יצטרך לעשות בירור כראוי ויצטרך לאשר באופן עצמאי את מעמדו היהודי.

את החתונה עצמה ערך בנו של הרב, גם הוא רב ספרדי. כשהיינו בניו יורק מסיבות אחרות, ולבקשת הרב ורעייתו, הצטרפנו לחתונה. כיוון שלחתן לא הייתה משפחה שהשתתפה, לבקשת בני הזוג והרב שניהל את החתונה, הולכנו את החתן והכלה לחופה וחתמנו ​​על הכתובה, אותה ניסח הרבי. המעורבות שלנו התבססה על ההבנה כי כרבנים מפקחים, הם עשו את בדיקתם כדי לאשר את מעמדו היהודי של החתן.

בשבועות שלאחר מכן התברר כי הכלה הייתה מודעת לכך ש’אליהו’ משתמש בשם בדוי, מידע שהסתיר מאחרים, כאשר נודע לה על שמו המוסלמי.

ברור שהוטענו לגבי זהותו. ליבנו עם האישה הזו, משפחתה וכל שאר האנשים שהונו על ידי האיש הזה כאן בטקסס, בניו יורק ובניו ג’רזי.

ניתן היה למנוע את הטרגדיה של האישה ומשפחתה לו היו הרבנים המכהנים ממלאים כראוי את תחומי האחריות שלהם בבירור היהדות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.