מנחם קרביצקי | יום א' כסלו ה׳תשפ״ב 05.11.2021

הכירו את האברכים שמתפרנסים ממלאכת שיפוץ תפילין

תפילין זה מוצר יקר ערך. לרוב קונים את זוג התפילין לקראת בר המצווה ואותו זוג תפילין ממשיך ללוות את האדם ברוב המקרים משך כל החיים שלו. בכל זאת, אי אפשר להשתמש כל הזמן באותם התפילין מבלי לחדש אותם ולבדוק את כל החלקים הנסתרים מעין. כלומר את פרשיות התפילין.
הכירו את האברכים שמתפרנסים ממלאכת שיפוץ תפילין
צילום: צוות מכון עליה

אדם שמגיש את התפילין שלו לאיש מקצוע על מנת שהוא יבצע עבורו את השיפוץ, רוצה להיות סמוך ובטוח כי השיפוץ אכן ייעשה בצורה מקצועית וטובה בלי שחס וחלילה התפילין ייפגמו בצורה כלשהי. לצורך ביצוע השיפוץ של התפילין חשוב לפנות אך ורק אל אדם מוסמך שרכש את כל הידע הנדרש בתחום הזה יש לו את הניסיון בעבודה הספציפית הזו של שיפוץ התפילין. אנחנו כאן כדי להכשיר את אותם אנשי המקצוע על מנת שהם ידעו איך וכיצד לבצע את מלאכת השיפוץ של התפילין.

קורס לשיפוץ תפילין – מה לומדים שם?

אז חשוב לדעת שהמלאכה של שיפוץ התפילין היא לגמרי לא סתם מלאכה טכנית. מדובר על הרבה מעבר לזה. זהו מקצוע שדורש ומחייב הרבה ידע הלכתי, היכרות עם התפילין מבפנים שזה אומר היכרות עם סוגי הבתים, לימוד של תפירה נכונה של הבתים, צורת ההדבקה הנכונה, הצביעה של הרצועות, השיפוץ של הבתים, ידיעת התיקונים הנדרשים וביצוע נכון שלהם, הקשירה, הכנסה נכונה וגם הוצאה נכונה של הפרשיות וכן הלאה.

מדובר באומנות הדורשת גם את כל הפרקטיקה הנצרכת לצורך כך. על כן אנחנו מציעים קורסים מיוחדים המועברים בקבוצות קטנות ואיכותיות. כך יש לנו את היכולת להעביר את כל המידע הנדרש בצורה מקצועית תוך מעקב אחר ההישגים של כל תלמיד וההבנה היסודית שלו של כל החומרים הנלמדים עד הפרטים הקטנים ביותר.

קורס שיפוץ תפילין מועבר על ידי אנשי מקצוע שצברו ידע רב וניסיון עשיר בתחום הזה של שיפוץ תפילין והם קבלו גם את ההכשרה להעביר את הידיעות שלהם הלאה בצורה מקצועית ומיומנת.

התלמידים שלומדים בקורס נבחנים על כל החומר הנלמד ובמידה והם הצליחו הם יוצאים עם תעודה מהודרת. תעודה זו פותחת עבורם שערים חדשים לתחום מבוקש מאוד שכמובן שכרה בצידה.

עבודת קודש עם המון סיפוק

רבים הם האברכים הצעירים שרוצים להישאר במסגרת רוחנית תורנית ולא חפצים לצאת לעבודה במקצועות של חולין שתרחיק אותם מהגמרא וספרי הקודש. העיסוק במלאכת קודש זו של שיפוץ התפילין בהחלט קושר אותם לעולם התורה ולקדושה והם יכולים להישאר ברמה אשר ממנה הם לא רוצים לרדת.

המטרה של הקורס היא להעניק את כל ההכשרה הנדרשת לצורך ביצוע התפקיד המיוחד הזה של שיפוץ התפילין.

אחרי הכול לא נדרשת כאן כל טכניקה מיחדת או סבוכה. אדם שרוצה ללמוד את המקצוע ויש לו את הנכונות והמוכנות להשקיע את הזמן ואת הביצוע הנכונים, יוכל בהחלט לצאת מהקורס עם מקצוע נחשב ומבוקש מאוד.

כי אחרי הכול, לכל יהודי שומר תורה ומצוות יש זוג תפילין אחד לפחות? כל אחד מהם מבקש אחת לכמה שנים לשפץ את התפילין שלו? אז המשוואה היא פשוטה. יש מאות ואלפי זוגות של תפילין שממתינים לשיפוץ. אם בוגר הקורס ייצא עם תעודה המידה על הצטיינות בקורס, הרי שמהר מאוד הוא עשוי למצוא את עצמו כשידיו מלאות עבודה.

שיפוץ על פי מסורת ישראל

אז כאמור לא מדובר במלאכה מורכבת. אך בהחלט מדובר בעבודה שדורשת הקפדה יתירה על כל ההלכות ועל כל הוראות חז"ל. כי שיפוץ התפילין חייב להתבצע על פי מסורת ישראל. מה שאומר, הוצאה והכנסה נכונים של הפרשיות, תפירה בצורה נכונה, צביעה בצבע הנכון, הדבקה וקשירה שייעשו כפי שהם אמורים להיעשות וכך גם כל התיקונים שצריכים להתבצע.

מכון עליה בית מדרש גבוה מציע קורסים מקצועיים במיוחד הנמסרים על ידי מומחים בתחום הזה שיש הם גם את הידע המקצועי והניסיון הפרקטי וגם את הידע ההלכתי הנרחב הנדרש לצורך ביצוע התפקיד הזה.

המומחים הם אלו שמעבירים את הידע החשוב תוך שימת דגש על כל מה שההלכה מחייבת. התוצאה היא בוגרים שיוצאים לשוק העבודה עם מקצוע קדוש שמעניק להם הרבה סיפוק לצד פרנסה בשפע.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.