מערכת COL | יום ג' כסלו ה׳תשפ״ב 07.11.2021

העירייה מאיימת לפרק בית כנסת ארעי חב"די בשכונת 'המחנה'

עיריית קריית מלאכי ומחלקת מהנדס העיר מאיימים לפרק בית כנסת ארעי בשכונת 'המחנה' בקריית מלאכי • גורמים חב"דיים בשכונה: "חמש שנים בלי בית כנסת – זו שערורייה. אם העירייה באמת רוצה - כל הסיפור נפתר בחמש דקות" • נציג חב"ד ומ"מ ראש העיר צלי מזרחי: "מתנגד בכל תוקף לצד הריסה. הצעתי פתרון בהסכמת ראש העיר" • ואיך מגיבים בעירייה?
העירייה מאיימת לפרק בית כנסת ארעי חב
בסכנת הריסה: אוהל בית הכנסת חב"ד, שהוקם בתקופת הקורונה ונותן מענה יחיד בשכונת 'המחנה'

עם פרוץ הקורונה הוקם בשכונת "המחנה" בקריית מלאכי אוהל תפילות חב"די לקהילת חב"ד בשכונה. בכוונת עסקני השכונה להפוך את האוהל למבנה קבע, אך מהנדס העיר דורש את הריסת המבנה העראי לפני בחינת האישורים להקמת מבנה קבע.

מדובר באוהל תפילה שהוקם בתקופת הקורונה ברחוב הרב יורם אברג'ל, וכתוצאה של תלונות אחד השכנים לגורמים שונים ובהם למבקר המדינה, העירייה מצידה מאיימת לסגור את המקום באופן מיידי - בטענה שהרעש מפריע לשכנים.

בית הכנסת החב"די בסכנת הריסה. נותן מענה יחיד לעשרות מתפללים


כזכור וכפי שפורסם ב-COL, הוחלט לתת הקצאה לבניית בית כנסת חב"די קבוע בשכונה, אך לדברי גורמים מהנדס העיר מערים קשיים ללא הרף ומתנה את פירוק בית הכנסת הארעי בהסדרת האישורים לקבלת אישור הבנייה.

ביום שישי האחרון נערכה פגישה של פקחי עיריית קריית מלאכי עם נציגי ועד חב"ד בקרית מלאכי: ר' יעקב קרוגליאק, ר' יצחק בליזינסקי, ור' הרצל מיימון אך הצדדים לא הגיעו להבנות.

משיחה של COL עם תושבים בשכונה החבד"ית עולה התמונה הבאה: מאז איכלוס השכונה 'המחנה' בקריית מלאכי, אין בית כנסת של קבע. בתקופת הקורונה כאמור נבנו שני אוהלי תפילה בשתי קצוות השכונה, בהם ביחד מתפללים כ-100 איש, ועוד מתפללים רבים שמכתתים רגליהם כרבע שעה הליכה לבתי הכנסת בשכונה הוותיקה.

בית הכנסת היחידי הקיים הוא של עדות המזרח, מניין אשכנזי לא חב"די מתקיים בגני ילדים באופן לא מוסדר.

צ', חסיד חב"ד המתגורר בשכונה ומתפלל במאהל בית הכנסת: "אמרנו לעירייה שאם יתנו לנו מקום מסודר, מתחייבים לפרק את האוהל תוך 24 שעות לאחר שיש פתרון. לא יתכן שחמש שנים אנחנו בלי בית כנסת מסודר. הרי הקורונה עדיין פה, איפה אנשים יתפללו? אם העירייה באמת רוצה - כל הסיפור נפתר בחמש דקות. מעבירים החרגה של שימוש בשטח בגלל הקורונה והכל בא על מקומו בשלום".

לגבי טענות כי הרעש מפריע לשכנים: "במקום לא נערכות התוועדויות בשל ההתחשבות בשכנים, ורק תפילות. לא ברור מדוע התנהלות העירייה כה רופסת בשעה שהמאהל לא מפריע לאיש."

תגובת עיריית קריית מלאכי:

"עיריית קריית מלאכי עודדה את מנייני החצרות בכל רחבי העיר בתקופת הקורונה ובתי כנסת רבים עדיין פועלים במתכונת זו. בשכונת המחנה קיים בית כנסת בנוסח עדות המזרח וכן מנייני תפילה הן לקהילת חב"ד והן לציבור הדתי לאומי. במרחק קצר של כ-300 מטרים ישנם עוד 2 בתי כנסת, כך שאין מחסור בבתי תפילה בשכונה.

"המניין המדובר לא הוקם בחצרות בניינים כמקובל אלא בין בתי קרקע, ואחד השכנים הנמנה על בני הקהילה התלונן על רעשים רבים בשעות לא שגרתיות, מבית הכנסת המדובר. גם מעבר לשעות התפילה, זאת מעבר לסכנת החשמל הקיימת במקום. העירייה קיבלה שאילתה חמורה ממבקר המדינה וכן מהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.

עוד מוסיפים בעירייה: "בחודשים האחרונים הגיע ראש העיר לסיכום עם הקהילה בשכונה כי תוקצה להם קרקע לבנייה קלה בסמוך ועד אחרי תקופת החגים המבנה לא ייהרס וכך היה. דברים אלו סוכמו אף עם רב קהילת חב"ד- הרב יהודה ירוסלבסקי שליט"א ועם ועד חב"ד."

נציג חב"ד בעירייה ומ"מ ראש העיר ר' צלי מזרחי ל-COL:

"מתנגד בכל תוקף לצו הריסה, במיוחד כאשר אנו נמצאים עדיין בעידן הקורונה.

ב"ה ראש העיר היה קשוב לבקשתי וההקצאה הראשונה בעיר הייתה לקהילת חב"ד ומועצת העיר הקצתה לקהילת חב"ד את הקרקע הגדולה של 670 מ"ר לבנית בית הכנסת.

מתוך הבנה שיש צורך מיידי לבית כנסת, העירייה מקצה שטח לבניה זמנית של בית כנסת, על מנת שיוכלו לתכנן ולבנות את בית הכנסת הגדול והקבוע.

אנחנו נמצאים כבר בישורת האחרונה להיתר הבניה."

עוד מוסיף מזרחי: "העירייה מסכימה שהתושבים יעבירו את האוהל לשטח הקבוע עד להקמת בית הכנסת של קבע. נפגשתי עם ראש העיר ביום חמישי האחרון והגענו להבנות שהעירייה תסייע בחיבור החשמל לאוהל במקום מרכזי ונגיש בשטח הגדול שמוקצה לבניית בית הכנסת, ברחוב הרב עובדיה. הצעתי את הפתרון המוסכם לוועד השכונה".

COL ימשיך לעקוב ולעדכן בהתפתחויות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.