מערכת COL | יום ב' כסלו ה׳תשפ״ב 06.11.2021

מורשת רבי: דמות מופת בהוויה החב"דית | טורו של אבי בלום

אבי בלום, עורך דין ובעל הטור הפוליטי המרכזי בעיתון משפחה, בעל תכנית הרדיו הפופולרית 'פילפוליטיקה' ותכנית הטלויזיה 'שחור לבן' מפרסם את רישומיו מפגישתו עם מזכירו של הרבי ויו"ר המרכז לעניני חינוך הרב יהודה קרינסקי
מורשת רבי: דמות מופת בהוויה החב
עו"ד אבי בלום, עם ידידיו אורי כהנא ואורי קידר, בביקור אצל מזכיר הרבי ויו"ר המל"ח הרב יהודה קרינסקי

אבי בלום

הרב יהודה קרינסקי - יו"ר 'המרכז לענייני חינוך' ומזכיר וחבר אגודת חסידי חב"ד העולמית שהחסידים מכנים בפשטות: ר׳ יוד'ל - הוא דמות מופת בהוויה החב״דית. במשך שלושים ושש שנים שימש כמזכירו האישי של הרבי מלובביץ׳, שמינהו לעמוד בראש המרכז לענייני חינוך ושאר הארגונים המרכזיים של חב״ד בעולם - תפקיד שהוא מחזיק בנאמנות ובאחריות, עד היום הזה ממש.

במה שכבר הפך גם אצלנו למסורת, הגענו השבוע - עם שותפיי אורי כהנא ואורי קידר - לכינוס שלוחי חב״ד מכל רחבי הגלובוס, כדי לפגוש (בכובע המשפטי, למען הגילוי הנאות) את ראשי תנועת חב״ד העולמית, שמגיעים לניו יורק מדי שנה בשבוע זה.

האווירה הייתה מיוחדת, אחרי הפסקה של שנה בה התקיים הכינוס בזום בגלל מגפת הקורונה. ההקפדה היתה מרשימה, לא רק על כללי הטקס אלא גם על הנחיות הבריאות - עם תוספת לחומרא של בדיקה מהירה בכניסה למתחם ׳הבנקט׳ והסבה בטרקלין סמוך עד לקבלת התוצאה.

על כינוס השלוחים וייחודיותו, שמעתם וקראתם מן הסתם (כמעט) הכל, ובמובן הזה טוב מראה עיניים, כשתמונה אחת של אלפי שלוחים - שווה אלף מילים. על ר׳ יודל קרינסקי לעומת זאת, שמעתם כנראה פחות, וזה משום שצניעותו המופלגת של האיש, מתחרה רק עם מידת חשיבותו לשמירת צביון החסידות והעצמת פעילות השליחות - גם בחלוף יותר מחצי יובל לפטירת הרבי.

בשבוע כה עמוס בעבודה, קשה למצוא פנאי לכתיבה, אבל אחרי שיצאנו מלשכתו, המילים כמו ניחשו אותי ונכתבו להן מעצמן, כשהצורך לשתף - גבר. לשכת הרב קרינסקי, ממוקמת בצנטרום של הפיילה: בלב הפועם של חסידות חב״ד, בקומה השנייה של המבנה האדום והמוכר ב-770, בשכונת קראון הייטס בברוקלין.

משאבים לא חסרים לתנועת חב״ד. במפתיע, לשכתו של הרב רחבה אומנם ביחס לחדרי הבניין ומהחלונות במשרד הפינתי ניבטת השלכת הניו-יורקית בראשיתה, ירקרקה-צהבהבה ומרהיבת עין. אך בכל מימד השוואתי - לחדר שממנו מנוהלת אימפריה שכזאת בעולם האמיתי - הכל אומר צניעות ופשטות.

 "הכל אומר צניעות ופשטות": במהלך הביקור


 

ריהוט העץ אומנם ידע ימים טובים יותר, אך נותר במקומו כחבר נאמן לדרך שכבר ראה הכל ביחד עם האיש שיושב לפנינו על כורסת מנהלים נוחה, אך מרופטת בקצותיה. כל האווירה בחדר, כמו נועדה להבהיר ליושב ממול את ההבדל בין עיקר לטפל, ולא רק תורנית אלא גם ניהולית.

על שולחנו של הרב קרינסקי ערומים מסמכים עתיקים וחדשים, סביבו פזורים ספרי הגות - שבתוכם סימניות המעידות על שימוש תמידי. אך מה שאי אפשר לפספס, זה את התנוחה העדכנית של רב חסידי, בא בימים ונמרץ כמו צעיר בשנים, המתקתק על מקשי המקלדת, שולף התכתבויות ושולח הנחיות תוך כדי פגישה.

מישיבה שתוכננה לחצי שעה משפטית ממוקדת, בבוקרו של כינוס השלוחים העולמי ששאב אליו את כל תשומת הלב והאנרגיה, גלשה השיחה לשעתיים מעוררות השראה, עם סיפורים ואזכורים מימים אחרים שהמכנה - ולא המחנה - המשותף לכולם הוא, במילה אחת: אהבה.

רק אחרי שיצאנו, גילינו שהאיש הצעיר ברוחו שמגיע למשרד מדי יום, ויודע לשלב בין הגות חסידית לאחריות מנהלתית, חגג לאחרונה את יום הולדתו התשעים. לא כהתה עינו ולא נס ליחו.

ראש חודש כסלו שחל היום, הוא חודש החסידות שמאיר את השנה כולה - אמר לנו הרב קרינסקי, ואיחל לסיום: חודש טוב ומאיר.

חסידות נגזרת מהשורש ׳חסד׳, שהפך בימינו במרחב הציבורי למצרך נדיר וחד פעמי, כששנאה ופילוג מנציחים את האפלה ומגרשים את האור.

אם נשתדל כל אחד בתחומו, ללא קשר להשתייכותו, לנהל תקציב אישי מסודר המתעדף גמילות חסדים רב-פעמית ללא התחשבנות קטנונית, נזכה לכך שנרות חג החנוכה שחל החודש, יחממו ויאירו לכולנו את החורף הקרוב.

חודש טוב ושבת שלום - של אור ואהבה.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
כתבת מקסים ואמיתי כ"כ
ג' כסלו ה׳תשפ״ב
נוגע ללב
ואכן זה לכשעצמו מופת עצום
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.