מערכת COL צעיר | יום כ"ט חשוון ה׳תשפ״ב 04.11.2021

שיעורי לימוד יומיים: מתי החלו חסידים ללמוד חת"ת?

תקנת לימוד חת"ת היא אחת התקנות היסודיות שתיקנו רבותינו נשיאנו. מסתבר שהתקנה לא החלה כמקשה אחת, אלא במספר שלבים לאורך הדורות • מה אירע בשנת תש"ג ומדוע החלה תקנת אמירת שיעור התהילים? • מכירים מושגים
שיעורי לימוד יומיים: מתי החלו חסידים ללמוד חת
מכירים מושגים - חת"ת

 

 

מתי החלה

תקנת לימוד החת"ת?

 

תקנת לימוד החת"ת, לא החלה ביום אחד. היה זה תהליך שלם, שראשיתו בימי כ"ק אדמו"ר הזקן וסופו בדורנו אנו.

חת"ת הם ראשי תיבות: חומש, תהילים ותניא. את תקנת לימוד הקטע היומי מתוך פרשת השבוע, תיקן כבר אדמו"ר הזקן עבור חסידיו. לאחר שנים רבות, בדורו של אדמו"ר הריי"צ התחדש המנהג שוב וקיבל משנה תוקף.

אמירת שיעור התהילים היומי החלה - על פי המסופר - בימי שבתו של אדמו"ר הריי"צ במאסר בבית הכלא הסובייטי. החסידים שהתפללו לשחרורו, החליטו להוסיף באמירת שיעור תהילים יומי, ולאחר שהשתחרר, הוקיר זאת אדמו"ר הריי"צ במיוחד והודיע על ייסוד תקנת אמירת שיעור תהילים יומי. מספר פעמים הדגיש הרבי הריי"צ כי התקנה אינה מיועדת רק לחסידי חב"ד, אלא עבור כל בית כנסת יהודי איזה שיהיה.

בשנת תש"ג, במכתב שכתב הרבי הריי"צ לרבי נשיא דורנו, ובו ביקשו לסדר את לוח 'היום יום', פירט בין שאר מטרותיו של הספר גם את פרסום השיעורים היומיים השווים לכל נפש. מעבר לשיעור בחומש ובתהילים שכבר היו מוכרים עד אז, מורה אדמו"ר הריי"צ לרבי להכניס גם "שיעורי לימוד תניא כפי אשר חלקתיו לימי שנה זו".

מאז, החלה להתקבל תקנת לימוד חת"ת בקרב עוד ועוד קהלים. הרבי נשיא דורנו חיזק במיוחד את לימוד שיעורים אלו, כשהוא מתעניין לא-פעם במכתביו לאישים שונים – האם הם כבר לומדים את השיעורים היומיים בחת"ת?

 

// מעניין לציין

הדפסת ספר החת"ת, המאגד את הספרים חומש תהילים ותניא יחד, הייתה יוזמה של הרב זאב דוב סלונים ע"ה, רב מרכז ירושלים. בשנת תשמ"א הוא ביקש מהרבי את אישורו להדפסת הספר, ובתשובה קיבל מהרבי מספר הוראות ומענה מעודד. מאז הפך הספר לספר יסוד בכל בית חב"די.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.