מנחם קרביצקי | יום כ"ה חשוון ה׳תשפ״ב 31.10.2021

לא תאמינו מה אפשר לעשות עם גבס וכמה זה עולה?

חושבים לשפץ את הדירה? קבלו את המדריך לעבודות גבס של ׳חבד אונליין׳ שנכתב בשיתוף ׳המרכז לעבודות גבס׳ ושיעזור לכם לקבל את ההחלטות הנבונות ולהגיע לתוצאות מדהימות בלי לשלם מחירים מופקעים.
לא תאמינו מה אפשר לעשות עם גבס וכמה זה עולה?
תמונה מאתר 123rf

רוצים לשדרג את הבית או המשרד? לשפץ ולשנות את חדרי הדירה בלי הוצאות כבדות? כדאי שתחשבו בכיוון של עבודות גבס.

יש הרבה דרכים לשפץ את הבית או המשרד אך עבודות גבס נחשבות לקונצנזוס ולכאלה שנעשות על בסיס קבוע כמעט בכל שיפוץ. למרות שאנו מדברים על משהו מאוד נפוץ, אסור להתבלבל. כדי להוציא את המקסימום מכל עבודת גבס חשוב להקפיד על מספר דגשים. יתירה מכך, בסופו של דבר מדובר בבנייה וחשוב לבחון גם את הפן הבטיחותי.

חושבים לשפץ את הדירה? קבלו את המדריך לעבודות גבס של ׳חבד אונליין׳ שנכתב בשיתוף ׳המרכז לעבודות גבס׳ ושיעזור לכם לקבל את ההחלטות הנבונות ולהגיע לתוצאות מדהימות בלי לשלם מחירים מופקעים.

מה ניתן לעשות בגבס?

כשזה מגיע לגבס אפשר לעשות כמעט הכל ומגוון האפשרויות שעומדות בפניכם הוא בלתי נתפס.

עד לפני שמספר שנים היו מגבלות כאלה ואחרות שצימצמו את האפשרויות, אך עם הפיתוח של לוחות גבס מסוגים חדשים, ניתן להגיע לתוצאות מדהימות אפילו בעבודות חוץ או כשמעוניינים לבודד רעשים בצורה יוצאת דופן.

חשבתם שלא ניתן לבצע עבודת גבס כלשהי? כדאי שתבדקו את עצמכם מפני שכמעט בכל שנה נכנסים שיפורים וטכניקות שונות שמאפשרות לבצע פעולות שונות באופן טוב יותר מבעבר.

1. תקרות

תקרת גבס היא הפעולה הנפוצה ביותר מכלל השירותים והיא יכולה לבוא לידי ביטוי באופנים שונים. בעוד שבמקרים מסויימים לוחות גבס משמשות לחיפוי ומחליפות טיח (שיטה שנקראת גם טיח יבש), יש כאלה שמנמיכים תקרות לצרכים דקורטיביים או כדי להתקין מזגן ולמי שרוצה ללכת רחוק עוד יותר, מוצעות תקרות צפות שמשלבות יצירתיות ומראה מרהיבים לצד פרקטיות.

2. קירות גבס

קירות גבס הן עוד פעולה מבוקשת במיוחד שמאפשרת לחלק כל חלל באופן פשוט ונוח. העניין עם קירות גבס הוא החשש שמא הם לא יהיו חזקים או מבודדים באופן מספק. יש בזה מן האמת אך צריך להבין שאיכות קיר גבס נקבעת לפי האופן שבו הוא נבנה - החל מבחירת חומרי הגלם ועד להתקנה שלהם כמקשה אחת.

לכן יש חשיבות גבוהה לתכנון נכון שלוקח בחשבון את הדרישות שלכם ושכולל חומרי בידוד, שימוש בלוחות איכותיים ואם צריך גם לוחות כפולים מכל צד. זאת הסיבה שיכולים להיות הפרשי מחיר בין קבלן אחד לאחר אך חשוב להבין שהבדלים יכולים לנבוע גם משיקולים שאינם קשורים לאיכות. ניתן לראות כמה עולה קיר גבס שנבנה באופן איכותי במחירון.

3. מדפים וספריות גבס

עולם הנישות בגבס ענק כשאחד הפתרונות המעניינים הוא מדפים וספריות שנבנים בהתאמה אישית הן מבחינת המידות והן מבחינת המראה.

מדפי גבס וספריות יכולים לעזור לכם להפוך פינות משמעמות בבית למוארות ושימושיות. מעבר לכך בואו ולא נשכח שבראש ובראשונה מדובר בעניין שימושי ולכן ניתן לראות הרבה מדפים וספריות גבס בבתי כנסת ומדרשים לסידור הסידורים והספרים השונים.

4. מזנונים

מזנוני גבס מאוד דומים לספריות מהבחינה שניתן לעצב אותם ככל שעולה בדעתכם ובעיקר לפי מידות מותאמות אישית. מזנון גבס יכול להיות מותאם גם מבחינת המראה וגם לשמש אתכם טוב יותר מכל מזנון אחר שתרכשו מפני שניתן לתכנן אותו לפי מה שאתם צריכים בדיוק. מדף שמתאים לממיר או מערכת סטריאו, הסתרת כבלים ואפילו נישה משולבת לטלוויזיה יתנו לסלון שלכם מעמד של כבוד.

כמה עולה עבודת גבס?

המחיר של עבודות גבס נתון להרבה מאוד שינויים והטיות. כשבין המרכיבים שמשפיעים ניתן למנות את היקף העבודה, הסוג שלה וכמובן המורכבות.

אל כל אלה צריך להוסיף את סוג חומרי הגלם, אופן הבנייה ודבר שאולי הכי יפתיע אתכם - מי נותן לכם הצעת מחיר.

ההפרשים בין קבלני גבס יכולים להיות תהומיים ולגרום לכם לחשוב שהצעת מחיר זולה יותר פירושה עבודה פחות איכותית.

כמובן שלפעמים זה המצב אך לעתים קרובות ניתן לקבל הצעות מחיר זולות יותר וליהנות מעבודה מקצועית לא פחות ואולי אפילו יותר.

זאת הסיבה שחשוב להשוות מספר קבלני גבס מומלצים לפני שמקבלים את ההחלטה אך חשוב יותר גם להבין מה כל אחד נותן לכם ולא להסתנוור מדיבורים גבוהים.

דגשים לבחינת הצעות מחיר שחובה להכיר

השוואת מספר קבלני גבס מומלצים היא התנאי הראשון להשוואת מחירים. כדי לעשות את זה כדאי לצפות בתיק עבודות ולוודא שאתם מתחברים לסגנון. בעבודות גבס רבות לבחירת איש המקצוע יש השפעה ישירה על איכות העבודה והמראה שלה וחשוב שתאהבו את היצירה ותוודאו שהיא נעשית באופן מקצועי ויסודי.

כמו כן חשוב לקרוא חוות דעת על העבודה והשירות שניתנים על ידי אנשי הגבס ולוודא שכולם ראויים ומקצועיים.

רק לאחר מכן יש להשוות את הצעות המחיר אך לא להסתפק במספרים בלבד אלא להבין מה עומד מאחורי כל הצעה.

כדי לפשט טת התהליך, יש להתמקד בין היתר בנקודות הבאות:

  1. אילו לוחות גבס משמשים - מעבר להיותם בעלי תו תקן  (חשוב מאוד) יש להבין איזה צבע הם. לוחות לבנים הם הפשוטים ביותר וישנם לוחות גבס שמיועדים להתמודד עם תנאים קשוחים כמו לחות, רטיבות, אש ואפילו רעש.
  2. אילו פרופילים משמשים ובאיזה אופן - כאן חשוב להבין שחומרי הגלם איכותיים ומורכבים באופן בטיחותי לפי הנדרש בתקן. בקשו להבין איך כל אחד עובד לרבות מרווחים בין ברגים, מסלולים, ניצבים וכיוצא בזה.
  3. האם זאת עבודת גבס קומפלט שכוללת שפכטל וצבע ואם כן בכמה שכבות. באופן כללי כל עבודת גבס צריכה להסתיים בשלוש שכבות של שפכטל ובשתי שכבות של צבע.
  4. התייחסות למרכיבים נוספים כמו גופי תאורה שמותקנים על ידי חשמלאי ושילוב חומרי שונים כמו זכוכית או עץ.

הנקודות האלה יעזרו לכם לבחון כל הצעה לפי התוכן ופחות לפי המלל. זהו תהליך מאוד פשוט וקולע שאם תקפידו לבצע אותו תזכו בעבודת גבס מושלמת במחיר אטרקטיבי.

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.