מנחם קרביצקי | יום כ"ה חשוון ה׳תשפ״ב 31.10.2021

כמה יעלה לקדוח או לנסר בטון ומה צריך לבדוק?

ניסור וקידוח בטון הפכו בשנים האחרונות את אופיים ומשירות נישתי שמזמינים במקרים מאוד מיוחדים, כיום קשה לתאר שיפוץ או בניה שאינם מלווים בקידוח או ניסור בטון. השינויים בבנייה הישראלית והשימוש הנרחב בבטון שמשמש היום כמרכיב מרכזי ביותר מ-50% מחלקי מרבית המבנים, מביא לכך שכל צורך בשינוי או אפילו פתיחת פתח, מצריך אמצעים מיוחדים שיכולים להתמודד עם החוזק של הבטון ולקדוח או לחתוך אותו ביעילות. מאחר ששבירה היא אינה פעולה מעשית, יש לפנות לחברה מקצועית שמתמחה בקידוח וניסור בטון.
כמה יעלה לקדוח או לנסר בטון ומה צריך לבדוק?
תמונה 123rf

מה זה קידוח וניסור בטון ואיך זה מתבצע?

בטון הוא חומר חזק במיוחד שמשמש למגוון מטרות בבנייה המודרנית. מדובר בחומר גלם כל כך חזק שיכול להחזיק מבנים שלמים ועל כן כל ניסיון לשבור או להסיר אותו מהווה אתגר משמעותי שמחייב שימוש בכלים מיוחדים שיכולים לעשות את זה.

שירותי קידוח וניסור בטון באים לתת מענה לכל התרחישים האלה באמצעות כלי עבודה מיוחדים שמסוגלים לחדור אל תוך הבטון החזק והעבה ביותר ולבצע כל עבודת חיתוך או קידוח באופן מדוייק ומהיר.

יחד עם זאת ישנו שוני בין שני השירותים מפני שהם נעשים מתוך מטרות שונות ובאמצעות כלי עבודה שונים.

שירותי קידוח בטון לדוגמה מאפשרים לקדוח תעלה עגולה בכל סוג של בטון. זאת יכולה להיות תעלה בקוטר של שני צול שמשמשת לחיבור מזגן אך היא גם יכולה להיות תעלה בקוטר גבוה יותר כמו 4 צול ואפילו 20 צול.

הקידוח בבטון מתבצע בעזרת מקדחים מיוחדים שבנויים ממנוע חשמלי חזק מאוד שמסובב כוס קידוח בקוטר הנדרש.

כדי שכוס הקידוח תוכל להתמודד עם החוזק של הבטון ולחדור אותו, מצפים אותה בשכבה של יהלום תעשייתי שמקנה לה חוזק ועמידות גבוהים במיוחד ואת היכולת לחדור אל תוך הבטון.

מאחר שכוס הקידוח מצופה באבקת יהלום יש רבים שמכנים את הקידוח בבטון גם קידוח יהלום. כך או כך מדובר באותו השירות בדיוק.

ניסור בטון ביהלום מהצד השני נעשה באמצעות כלים אחרים שנועדו לחתוך בטון בקווים ישרים ובשטחים גדולים יותר ובעוד שקידוח נעשה באופן נקודתי, הניסור של הבטון נועד כדי להסיר חלקים גדולים יותר.

גם המסורים שמשמשים בניסור שונים בתכלית ובמקום מקדח שמסתובב, כאן המנוע החשמלי מניע דיסק חיתוך משונן מצופה בשכבה של שבבי יהלום שמסייעים למסור לחתוך את הבטון והברזל שבו.

מתי צריך לקדוח או לנסר בטון?

ישנם אינספור מקרים שבהם צריך לחתוך ולקדוח בטון. זה יכול להיות תהליך פשוט כמו התקנת מזגן או קידוח פתח לניקוז (מרזב) ויכול להיות מורכב יותר כשרוצים לחתוך קיר בטון בשלמותו או אפילו לפתוח בו פתח לחלון.

קידוח וניסור בטון מאוד נפוצים בשיפוצים ובבנייה של מבנים חדשים. צריכים לקדוח חור של 4 צול כדי להעביר צינור ביוב במבנה? רוצים לנסר פתח? או אולי להרחיב חדר קיים? אתם צריכים להזמין חברה שמתמחית בניסור וקידוח בטון מפני שכל שיטה אחרת פשוט לא תהיה יעילה ואינה תשיג את המטרות.

מחיר ניסור וקידוח בטון

מחיר קידוח וניסור בטון יכול לנוע בין מאות שקלים ועד לעשרות אלפי שקלים בהתאם לסוג העבודה והמורכבות שלה.

בין הגורמים שיקבעו את המחיר של עבודת קידוח או ניסור בטון אפשר למנות את הבאים:

  1. כמה בטון צריך לקדוח או לנסר - מצד אחד יותר עבודה משמע סכום כספי גבוה יותר אך מצד שני בעבודות גדולות אפשר לקבל הנחה משמעותית.
  2. קידוח או ניסור - המחיר של קידוח יהיה בממוצע זול יותר ביחס לעבודות ניסור. הסיבה היא בדרך כלל מורכבות והיקף עבודה.
  3. שירותים נוספים שצריך כדי להשלים את העבודה כדוגמת מנוף שנועד לאבטח חלקי בטון גדולים בזמן חיתוך של מרפסות או גגות בטון.
  4. נגישות ובכלל זה היכולת להגיע אל המקום ולעבוד בו באופן נוח. כמו כן לעתים צריך לדאוג לסידורים שונים כמו הבאת גנרטור או פינוי הפסולת.

איך להזמין חברת קידוח וניסור מקצועית

עבודות קידוח וניסור בטון הן פעולות מורכבות שיכולות להיות מסוכנות ויקרות. לכן חשוב להזמין חברה מקצועית שערוכה לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר. לפניכם מספר כללים שיעזרו להזמין חברה מקצועית לקידוח וניסור באופן מהיר ובמחיר הוגן.

  1. הזמינו חברה לניסור וקידוח באזור המגורים או העבודה שלכם. כלי החיתוך והקידוח כבדים ומסורבלים וההובלה שלהם אל מקום עבודה רחוק יכולה להיות יקרה.
  2. מרבית שירותי הקידוח ובעיקר הניסור נחשבים ליקרים למדי ועל כן חשוב להשוות לפחות 3 הצעות מחיר.
  3. התמקדו בחברות מומלצות בעלות חוות דעת חיוביות של לקוחות שונים ובכאלה שמנוסות בסוג העבודה שאתם צריכים. אם מדובר בקידוח 2 צול, כנראה שכל אחד יתאים אך אם צריך לנסר קיר במקלט, העניין יכול להיות מעט יותר מורכב.
  4. זכרו שעבודות ניסור וקידוח יכולות לכלול שירותים נוספים כמו מנוף וכמובן ריסוק ופינוי של הבטון. וודאו שכל הצעות המחיר מתייחסות לכל מה שצריך לבצע כדי להשלים את העבודה.
  5. בדקו את האזור וודאו שיש בו נקודת חשמל מתאימה. במידה שלא, יש לוודא שהחברה שאתם מזמינים מביאה גנרטור מתאים ושהמחיר כבר כולל את השירות.
  6. קידוח וניסור בטון יכול להיות מסוכן לעובדים, לכם וגם למבנה. לכן חשוב לעבוד רק עם חברה מקצועית שנוהגת לפי כללי זהירות מחמירים. כמו כן חשוב לוודא שעבודת הקידוח או הניסור אינן פוגעות בתשתיות השונות כמו חשמל או צינורות מים ושהן לא מסכנות את המבנה כשבמידת הצורך יש להיוועץ במהנדס בניין.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.