מנחם קרביצקי | יום כ"ה חשוון ה׳תשפ״ב 31.10.2021

דברים שחייבים לדעת לפני השכרת מחסן

השכרת מחסנים ויחידות אחסנה הפכו בשנים האחרונות לשירות נפוץ שבא לתת מענה למצוקת מקום בקרב בעלי דירות ואפילו בקרב עסקים אך כמו בשירותים אחרים, אף על פי שיש תקנים ודרישות, בישראל פועלות מאות חברות שחלקן אינן עומדות בדרישות הבסיס וזה כבר עניין שיכול להוביל לבעיות מסוגים שונים שאתם ממש לא צריכים. עומדים לשכור מחסן? כדי למצוא את המחסן האידיאלי בלי לשלם מחירים מופרזים עליכם להכיר מספר עקרונות שיסייעו לכם להתאים את המחסן לצרכים שלכם ולהוזיל את העלויות באופן ניכר.
דברים שחייבים לדעת לפני השכרת מחסן
צילום:תמונה 123rf

מתי צריך להשכיר מחסן?

השכרת מחסנים הוא שירות שנועד לספק שירותי אחסנה לעסקים או לפרטיים שמחפשים פתרון קבוע או זמני כדי לאחסן סחורה או פריטים אחרים באופן בטוח ונוח.

מגוון המקרים מאוד רחב וכדי לעשות סדר, כדאי להבחין בין שירותי אחסנה לעסקים לבין כאלה שניתנים למגזר הפרטי.

שירותי אחסנה למגזר הפרטי

שירותי אחסנה למגזר הפרטי ידועים בשם אחסון תכולת דירה. במסגרת השירות נהוג להשכיר מחסן או יחידת אחסנה אישית שבה ניתן לרכז באופן בטוח את התכולה שלא נמצאה לה מקום בדירה.

השימוש ביחידות אחסנה מאוד נפוץ במקרים שבהם צריך לשפץ את הבית ורוצים לשמור על הרהיטים במקום בטוח עד לסיום השיפוץ, כאשר עוברים לדירה קטנה יותר או כשמעוניינים לעבור לדירה משותפת עם בן או בת הזוג וצריכים מקום כדי לשים בו את התכולה העודפת.

בשנים האחרונות השירות הפך לשימושי עוד יותר עם השכרה של יחידות אחסנה על בסיס קבוע במצבים שבהם בעלי דירות מחפשים מחסן נוסף בקרבת הדירה שלהם כדי לאחסן בו חפצים שונים שלא נמצא להם מקום בדירה.

שירותי אחסנה למגזר העסקי

גם במגזר העסקי יש דרישה גבוהה למחסנים כדי לאחסן סחורה. מחסנים להשכרה יכולים להיות שונים ביחס ליחידות שמשמשות במגזר הפרטי מפני שהם מתוכננים לספק מענה לאחסון ומשלוח של פריטים מסוגים שונים ובנפחים גדולים.

האפשרות לשכור מחסן במיקום ובגודל המתאים, מסייע לבעלי עסקים לייעל את העסק, להתפרס במהירות באזורים אסטרטגיים ולנהל את מערך האחסנה באופן גמיש מפני שהתשלום נעשה באופן דינאמי לפי כמות הסחורה ובעוד שבתקופות שבהם המחסנים מלאים התשלום יהיה גבוה באופן יחסי, בתקופות עם מלאי נמוך המחיר ירד בהתאמה ובעל העסק לא יצטרך לשלם על מקום שהוא לא צריך.

השוני בין מחסנים להשכרה לבין יחידות אחסון בא לידי ביטוי בנפח המחסן ובתנאי הגישה אליו (כניסה עם משאית וכדומה) אם כי ישנם עסקים קטנים שמוצאים את יחידות האחסון כמתאימות במיוחד כשצריכים לאחסן פריטים קטנים כמו מכשירי אלקטרוניקה, אביזרים לסלולר, פריטי יודאיקה שנמכרים באינטרנט וכדומה.

טיפים להשכרת מחסן שכדאי להכיר

שירותי אחסנה ניתנים כאמור על ידי מאות חברות אך הבשורות הפחות טובות הן שרבות אינן עומדות בדרישות בסיסיות ומספקות שירות שעשוי להתגלה כבעייתי בהמשך. לא משנה אם אתם שוכרים יחידת אחסנה לתכולת דירה או שאתם משכירים מחסן לאחסון סחורה, כדי לבחור את המחסן המתאים, עליכם לבחון את הנקודות הבאות:

  1. רישיון עוסק - כדי לספק שירותי אחסנה על בעל המתחם להחזיק ברישיון עסק מתאים שמגדיר את המקום ככזה שמתאים למתן שירותי אחסנה וכזה שעומד בדרישות החוק. בין דרישות החוק יש צורך באישור מהרשות המקומית וכן באישור מכבי אש שבדקו את המקום ומצאו אותו מתאים ובטוח. אנו ממליצים לאחסן תכולה או סחורה רק במקומות מוסדרים ורציניים ולהימנע מחאפרים שיכולים לסכן את התכולה שלכם.
  2. ביטוח תכולה - כל חברה שמכבדת את עצמה מציעה שירותי אחסנה עם ביטוח שכלול במחיר ושניתן לשדרג במידת הצורך בכל אותם מקרים שבהם מדובר בסחורה יקרת ערך.
  3. אבטחת המחסן - מחסנים צריכים להיות במבני בטון מוגנים מפני תנאי מזג האוויר ולהיות מגודרים ונתונים לשמירה 24 שעות ביממה שבעה ימים בשבוע.
  4. ניהול מתחם האחסנה - מתחם אחסנה צריך להיות מנוהל בקפדנות. הדבר כולל שירותי ניקיון, הדברה ותחזוה שוטפת. מומלץ להגיע כדי להתרשם מהמקום ולבחון את הסידורים שבו.
  5. שירותים תומכים - לעתים קרובות שירותי אחסנה מלווים בפעולות נוספות כמו אריזה או הובלה ולכן כדאי לבדוק אם במקום האחסנה ניתנת תמיכה לשירותים נוספים כמו מכירת חומרי אריזה לפי צורך, שירותי הובלה וכיוצא בזה.
  6. שעות פעילות - ישנם מחסנים שפתוחים 24 שעות ביממה וישנם כאלה שאינם פתוחים בכל שעות היממה או שסגורים בימים כאלה ואחרים. בדקו את שעות הפעילות וודאו שהם מתאימים לכם. כמו כן כדאי להבין אם ניתנת לכם גישה חופשית אל המחסן או שאתם צריכים לתאם כל הגעה מראש.

מחיר השכרת מחסנים

העלויות של השכרת מחסנים נקבעות לפי ארבע פרמטרים:

  1. נפח המחסן - המחיר שתשלמו נקבע בין היתר לפי נפח המחסן או יחידת האחסנה וככל שיש לכם יותר סחורה או תכולה, תצטרכו לשכור נפח גדול יותר.
  2. המיקום הגיאוגרפי - מחסנים במרכז הארץ יקרים יותר ביחס למחסנים שנמצאים מחוץ לאזורי הביקוש. המחיר הוא לכל קוב.
  3. תקופת האחסנה - התמחור של שירותי אחסנה נעשה על בסיס תקופתי (בדרך כלל חודשי) וככל שתשכרו את המחסן לתקופה ארוכה יותר, ככה המחיר הסופי יעלה.
  4. מצב המחסנים - מחסנים או יחידות אחסנה איכותיים ונוחים עם שעות פעילות גמישות ושירותים תומכים עשויים לעלות יותר אך במבחן התוצאה להיות יותר משתלמים.

חשוב לציין שהמחיר הינו משהו שנתון למשא ומתן וככל שאתם שוכרים את המחסנים לטווח ארוך יותר וככל שנפח האחסנה גבוה יותר, כך כוח המיקוח שלכם עולה ובאפשרותכם להוזיל את המחירם. כמו כן תמיד כדאי להשוות מספר חברות אחסנה מומלצות על מנת להבין אם ישנם הפרשים במחירים ומי נותן לכם את ההצעה המשתלמת ביותר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.