מערכת COL | יום כ"ז חשוון ה׳תשפ״ב 02.11.2021

מדוע הרב דרוקמן לא ישתתף בכנס מחאה נגד רפורמת הכשרות

איתור מאות טונות ברוקולי נגועים בחרקים במפעל 'פרי גליל' ופסילתם על ידי הרב שמואל אליהו עוררו את זעמו של השר לענייני דתות מתן כהנא, כך דווח בערוץ 7 • לרב דוד-מאיר דרוקמן רבה של קריית מוצקין זה הזכיר סיפור עם ר' לוי יצחק שניאורסון, ואיך שהיה מגיב במקרים דומים
מדוע הרב דרוקמן לא ישתתף בכנס מחאה נגד רפורמת הכשרות
הרב דרוקמן (ארכיון COL)

הרב דוד-מאיר דרוקמן

אני מעתיק בזה מזכרונות תקופת משטר האימים ברוסיה הסובייטית;

גיבור סיפורנו הוא הגאון הצדיק המקובל רבי לוי יצחק שניאורסון זצוק"ל, רבה של העיר יקאטריניסלב (כיום: דנייפר) - אביו של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע.

סיפורים רבים מתהלכים סביב פעילותו הנמרצת של הרב  זצוק"ל לספק ליהודים מצות לפסח שנאפו מתוך הכשר מהודר.

 אפיית מצות כשרות הייתה כרוכה בקשיים עצומים, ולפי התנאים והנסיבות ששררו באותם הימים ברוסיה הסובייטית, היה הדבר היה כרוך בסכנת חיים ממשית.

 פעם העבירו ברכבת משלוח גדול של קמח. בדרכה עברה הרכבת מתחת לגשר מסוים, שנטפו ממנו טיפות מים לתוך אחד הקרונות. כאשר נודע הדבר לרבי לוי יצחק, ביקש לפסול את כל הקמח שהועבר בקרון זה. הבעלים שחששו מהפסד מרובה, לא התרצו לזה. רק לאחר שהרב איים כי אם לא יתנהגו לפי פסקו, יפסול את הקמח שבכל הקרונות, נכנעו לדרישתו, ומשאלתו של הרב בוצעה במלואה.

 שוב אירע מעשה דומה בשנה אחרת. תוך כדי העברת משלוח של שקי קמח, נפלה טיפת מים על אחד השקים. מי שטיפל בזה לא שם לבו לכך במיוחד והכניס את קמח למאפייה, שם התחילו כבר בהכנות לאפייה.

 בצורה כלשהי נודע על כך לרבי לוי יצחק. הוא עצמו הופיע במאפייה, חתך את כל השקים מאותו משלוח, ואף קרע וזרק את הנפות; הוא פסל כל מה שנשאר מאותו משלוח, ואיש לא ההין להעיר לו על כך!

הבה נתאר לעצמנו שסיפור שכזה היה מתרחש בדורנו בעת כהונתו של שר הדתות של היום.

אלא, לא צריך להפליג מעל כנפי הדמיון,

המציאות חזקה מן הכל.

וכך התבשרנו אך תמול שלשום –

ואני מעתיק;

"השר מתן כהנא זעם כששמע על מאות טונות של ברוקולי שנמצאו נגועים בחרקים בבדיקה ונפסלו לשיווק ככשרים על ידי הרב שמואל אליהו במפעל פרי גליל. כעת הוא מקדם בכל הכוח בחירת רב ראשי חדש לחצור הגלילית, כדי להוציא את המפעל מהשגחתו של הרב אליהו שמתפקד כממלא מקום".

והנה, עוד לא שקעה אורה של ידיעה זו, נוכח עינינו המשתאות, זרחה לה ידיעה אחרת, ולפיה -  יאסר על רבני ישראל להשתתף בכנס מחאה עפ"י קריאת הרבנים הראשיים שליט"א, נגד רפורמת הכשרות של השר מתן כהנא,

כן, הנה זה בא: גם לבכות אסור.

ו"לא אבדה תקוותנו, התקווה שנות אלפיים", שהסאגה הזו לא תסתיים

כפי קרה לרב העקשן רבי לוי יצחק שניאורסון זצוק"ל : מאסר ואחריו גלות אי - שם בכפר נידח בקאזאחסטן כי אנחנו הרי "עם ח-פשי בארצנו".

אתה יודעים מה? אני שוקל להפסיק לברך מידי בוקר "שלא עשני גוי", שכן, אילו הייתי מכהן, למשל,  כ-קאדי ולא כרב (ועדיף קאדי מעודד טרור), היו הדברים נראים אחרת.

ואעפ"כ, אני המכהן בע"ה בעוניי ברבנות זה קרוב ל-40 שנה, לא אשתתף בכנס המחאה המדובר, וזאת, עקב הסיבה, שבתאריך כנס המחאה התחייבתי כבר לאירוע בחו"ל.

וזו הסיבה היחידה.


הטור פורסם ב'מרכז העניינים'

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.