מנדי ברגר | יום כ"ו חשוון ה׳תשפ״ב 01.11.2021

בנז'ה הצעיר מהונגריה נימול ושמו היהודי נקרא 'בן ציון'

צעיר יהודי מהונגריה ש"נתקל" בשלוחים התמימים של הישיבה בטבריה, לא האמין כי יגלה את יהדותו ואף מהר מאוד ייכנס בבריתו של אברהם אבינו • סיפור מיוחד של השגחה פרטית ופעילות נמרצת של תמימים חב"דיים בשליחותם
בנז'ה הצעיר מהונגריה נימול ושמו היהודי נקרא 'בן ציון'

בא' אלול, היום בו הגיעה לטבריה הקבוצה ה-14 של התלמידים השלוחים מתות"ל מגדל העמק להחזיק בה את הסניף של תות"ל ולפעול בעיר, הגיע לעיר גם בחור צעיר בשנות העשרים לחייו בשם 'בנזה' ('Bantza').

בנזה בדיוק עשה עליה מבודפשט – הונגריה, לאחר שסבתו גילתה בפניו את יהודתו, והחליט להכיר מעט יותר את עמו ואת מולדתו. אך בנזה כנראה, לא העלה בחלומותיו הרחוקים ביותר, כי בתוך פחות משלושה חודשים כבר ייכנס בבריתו של אברהם אבינו ויתחיל לעשות את צעדיו בדרך התורה והיהדות.

ביום שישי הראשון לאחר הגעתה של הקבוצה, יצא בערקע, אחד מתלמידי הישיבה, למבצע תפילין באחת משכונות העיר. בין האנשים שפנה אליהם בהצעה להניח תפילין היה בנזה. הוא לא ידע עדיין מה אומרות הקופסאות השחורות ומה משמעותם, אך הסכים להניחם בהבנה, כי כנראה יש קשר שורשי כלשהו בינו לבינם. לכשסיים, לקח ממנו בערקע את מספרו, בכדי שניתן יהיה להמשיך איתו את הקשר.

בישיבה, מענדל, שדובר אנגלית, יצר איתו קשר, והזמינו ללמוד. בנזה הגיע לישיבה בשבת, פגש את התלמידים, וקבע ללמוד עם מענדל שו"ע וליקוטי שיחות. מענדל ובנזה למדו מספר פעמים בשבוע במהלך חודש אלול. לחודש תשרי נסע מענדל עם חבריו ל-770 לשהות במחיצת רבינו, ומיד לאחר חזרתו, החל לברר עם בנזה את הפרטים המדוייקים אודות יהדותו, ולהעלות בפניו את השאלה האם נימול.

כשנתברר כי בנזה עדיין ערל, מיהר מענדל לברר את הפרטים האחרונים אודות יהדותו, וכן, את האפשרות להכניסו בברית בהקדם האפשרי. הוא פנה אל הרב מנחם מענדל טייכמן - משלוחי הרבי לעיר נתניה ופעיל נמרץ הידוע בפעולותיו הרבות בהכנסתם של יהודים רבים בגילאים שונים בבריתו של אברהם אבינו – שבנו לייויק, לומד ופועל אף הוא כחלק מהקבוצה בישיבה בטבריה.

הרב טייכמן, שעומד בקשרים טובים עם השליח הרב ברוך אוברלנדר אב"ד בודפשט - הונגריה, פנה אליו בבקשה אם יוכל לברר את הנושא, ולוודא את יהדותו של בנזה. לא עברו יותר משעות ספורות, ולאחר מאמצים מזורזים של מספר שלוחים בעיר הבירה ההונגרית שהגיעו עד לקברה של אחת מזקנותיו של בנזה, נתקבל הטפלון הנרגש שבישר כי בנזה אכן הינו עוד בן של העם היהודי.

לשמחת הבחורים כמובן לא הייתה גבול, ובבואו של בנזה לישיבה, קיבלוהו כולם בהתרגשות, ושמחו איתו על קבלת הבשורה. למחרת בערב – ליל כ' מרחשון, נערך בישיבה ערב חב"ד בו מוזמנים תושבי העיר לטעום מעולמה של החסידות, ולהכיר את תלמידי הישיבה.

בנזה, יחד עם שאר האורחים מתושבי העיר, למד יחד עם מענדל מקונטרס 'החלצו' רנ"ט, צפה בקטעי וידיאו מהרבי, והשתתף בהתוועדות חסידית עם הרב דוב מנחם דברוסקין, במהלכה הוא התברך מפי השליח הראשי לעיר, הרב יוסף קרעמער, התכונן לקראת יום המחרת בו הוא ייכנס בבריתו של אברהם אבינו.

בנוסף, הוא למד עם מענדל אודות משמעותה של מצוות המילה עפ"י נגלה וחסידות, וכשלבסוף בנזה קיבל על עצמו להניח תפילין מדי יום.

למחרת נסעו בנזה והתמימים מענדל ולוי לבני ברק, למרפאתו של המוהל המומחה הרב יואל געלבער שם הוא נימול כדת וכדין, ונכנס בברית עולם של הקב"ה עם אברהם אבינו וצאצאיו עד סוף כל הדורות, ויקרא שמו בישראל "בן-ציון" ("בענצע"..).

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.