מנדי ברגר | יום כ"ו חשוון ה׳תשפ״ב 01.11.2021

"הורדת לי אבן מהלב": השיחה האחרונה מהרב בלומנפלד • מצמרר

ביום שלישי האחרון, כשלושה ימים לפני שנפטר, השאיר לי הודעה להתקשר אליו. בערב התקשרתי אליו. הרב בלומנפלד היה קצת נסער ופגוע • שליח הרבי ביישוב ניצן, הרב יגאל קרישינפזט בטור מיוחד לזכרו של שליח הרבי בפרו - הרב שניאור זלמן בלומנפלד ז"ל
מימין: הרב קרישינזפט שיחי'. בריבוע: הרב בלומנפד ז"ל. צילום רקע: מנדי הכטמן, ארכיון COL
לפני כשנתיים נעצרה בפרו בחורה ישראלית בשם הודיה מונסנגו. הודיה, בחורה מיוחדת ותמימה, צורפה לבחורה נוספת שהבריחה 28 קילו "חומרים מסוכנים" קשים. משפחת מונסנגו, שכנינו מנווה דקלים, מוכרים לי היטב.
 
מיד כשנודע דבר המעצר בפרו, התגייסו רבים ממגורשי גוש קטיף לסייע בפדיון שבויים בכל המשורים. 
 
כבית חב"ד גוש קטיף, חיפשתי את מספר הטלפון של הרב בלומנפלד, השליח בלימא בפרו. באותה שעה בהשגחה פרטית התארחה בביתנו קבוצת בחורים. "מה אתה מתאמץ, בנו של הרב בלומנפלד כאן בבית", נאמר לי ומיד חייג הבן לאביו - לפרו. כך הכרתי את הרב בלומנפלד.
 
כמובן שביקשתי ממנו לדאוג ככל שיוכל להודיה הנמצאת בכלא במצב נפשי לא פשוט. הרב בלומנפלד ענה לי: "אני מבין שאתה מתרגש, אך זו העבודה הרגילה שלנו כאן, יש בפרו עשרות כאלו וגם כאן בלימא. אנחנו מבקרים אותם, מביאים להם אוכל ומעודדים אותם. ישנם כאן ישראלים השפוטים לעשרות שנים. זו השליחות שלנו".
 
כך החל הקשר. שוב התקשרתי אליו לגבי שלמה, אביה של הודיה, שמגיע ללימא ועוד. בחסדי שמים, שוחררה הודיה מהכלא למעצר בית. בית חב"ד דאג לה לדירה שכורה ומשפחה מאמצת. בבוקר היא הגיעה לבית חב"ד ובערב היא שבה לדירתה. בית חב"ד דאג ללוות אותה ולשמור עליה כל היום, כל יום, במצב הלא פשוט, כשהיא ממתינה לגזר הדין.
 
בחסדי שמים ובזכות עזרתו של הרב בלומנפלד הודיה שוחררה וחזרה ב"ה הבייתה - למשפחתה בישראל. לפני כשבועיים נערכה סעודת הודיה גדולה להודיה באולם השמחות בניצן. העו"ד שלה הגיע מחו"ל, נציג משרד החוץ ותושבים רבים. בערב החגיגי חולקו תעודות הוקרה לכל החברים שעזרו לפדיון השבויים וגם תעודה לרב בלומנפלד ולחב"ד. התעודה נשלחה אליו בדואר.
 
כתבתי לו הודעה ,שבה הודיתי לו על כל העזרה והמאמץ למען הודיה והמשפחה. ביום שלישי האחרון, כשלושה ימים לפני שנפטר, השאיר לי הודעה להתקשר אליו. בערב התקשרתי אליו. הרב בלומנפלד היה קצת נסער ופגוע. הגיע אליו שגריר ישראל בפרו והראה לו קטע עיתון מישראל. בקטע צותת מישהו מקרובי המשפחה שאמר, שלא קבלו אותם בשמחה בבית חב"ד. השגריר, שהיה שותף ועד לכל המאמצים הרבים שעשה הרב בלומנפלד, הביע תמיהה על הדברים.
 
באחת משיחותיי עם האבא, הוא הביע תמיהה באוזניי, על שלא אירחו אותו בבית חב"ד אלא במקום סמוך. הסברתי לו, שהם הגיעו לשם כעבריינים וסוחרי "חומרים אסורים" וברור שבית חב"ד לא יכול היה לארח כאלה אנשים. האבא קיבל את ההסבר וסיפר, שמהרגע הראשון אירחו אותם בכבוד מלכים בבית חב"ד, שם הם אכלו וקיבלו את כל המידע והשירותים הנדרשים. הם התחברו מאוד לבית חב"ד ולמשפחת בלומנפלד, עזרו לכל מי שנזקק לעזרה, יצאו ל'מבצעים' ונהפכו לחלק מבית חב"ד.
 
הרב בלומנפלד שפך באוזניי את ליבו. "אנחנו רגילים שאסירים משתחררים ושוכחים אותנו, לזה כבר התרגלנו לצערנו, אך לדבר נגד? מאוד כואב לי העניין". המשפחה התנצלה פעמים רבות. הם אמרו לתקשורת שבהתחלה לא קבלו אותם לבית חב"ד אך המילה "בהתחלה" נשמטה. וכך סח לי הרב בלומנפלד את כאבו.
 
עניתי לרב בלומנפלד שבארץ הם הודו לחב"ד, הדברים פורסמו ברשתות ואף העניקו לו תעודת הוקרה בערב ההודייה. הרב בלומנפלד ביקש ממני לדאוג לסרט שצולם במסיבה, ע"מ שיוכל להציגו לשגריר. אך בזה לא תמה השיחה. 
 
הרב בלומנפלד המשיך ושפך את ליבו. "אתה יודע עם מי אנחנו מתעסקים? באים לכאן אנשים שנראים מכובדים ביותר, עם חליפות ועניבות. כאן זה המרכז הגדול בעולם ל"חומרים קשים". הרווח והפיתוי גדול מאוד. האנשים נראים נחמדים אך ברגע שמתעסקים עם ה"חומרים האסורים" הם נהפכים לאדם אחר. לא תכיר אותו. היה אחד כזה שנחשב לאדם מכובד. התקשרו אליי שלוחים רבים כדי לסייע לו. סיפרו שהוא הסתבך בעניינים כלכליים. ישנם כאלה שיש להם הרבה כסף והם גרים בישראל. אנשים לא יודעים במה הם מתעסקים. אני לא מתקרב אליהם כשאני בארץ. גם הבחורה שסיבכה את הודיה הייתה אצלינו בבית חב"ד. ממש בחורה נחמדה, אך היא קשורה לרשת מאפייה גדולה. שווי ההברחה שלה הוא 150 מליון דולר בארץ. למרות שהבחורה הזו הורשעה ונידונה לשנים רבות, אני דואג לה ומביא לה אוכל באופן קבוע. אני לא מתעסק עם הצד המשפטי. אסור לי. שהשלטונות לא יפעלו נגדי".
 
"אצל הודיה היה ממש נס שהיא שוחררה. אפילו העו"ד הגוי אמר שהיה כאן נס גלוי. הם תמיד באים שניים. שאם יתפסו אותם, כל אחד יקבל חצי מהעונש. בדרך כלל, אחד מלשין על השני. אם אני ייתן לאחד לישון בבית חב"ד, מה יחשוב השני? שאני נגדו. זה מסוכן מאוד כאן. לא עושים חשבון עם חיי אדם. היום הייתה הלווייה של אסיר לא יהודי מישראל. הוא נשפט ל-50 שנה בכלא. ביקרתי אותו למרות שהוא לא יהודי. יש לי מחוייבות. הבאתי לו אוכל בקביעות. לפתע הוא מת בכלא והשגריר לא יכול להיכנס לכולם. אנחנו כן. לכן אני מקפיד כל כך שלא להזדהות עם אחד מהצדדים ולא להתערב במשפט".
 
השליח ממשיך ומשתף את הרב קרישינזפט - "יש כאן דברים מוזרים. היה ישראלי אחד שנשפט לעשרות שנים. היה לו הרבה כסף ובערב יום כיפור בתפילת כל נדרי, הופיע בבית חב"ד, אני רואה אותו מגיע לתפילה. מה אתה עושה כאן? שאלתי והוא הגיב, השתחררתי אחרי חצי שנה. ככה זה כאן. מאוד מסוכן ואני מאוד נזהר בעניינים אלה. כשהגיעה הודיה לכלא, היא הגיעה כ"סוחרת סמים" והייתי חייב לנהוג בזהירות המתבקשת. ממש כואב לי הפירסום הזה בעיתון. דאגנו להודיה כל יום. פינקנו אותה, דאגנו לה ולבני המשפחה לטיפולים שונים, לטיולים, להכל".
 
ושוב אני עונה לו, שאני מבין את הרגישות שלו אבל בארץ הם דיברו רק טוב על חב"ד והעניקו תעודת הוקרה. הבטחתי לו שאנסה להשיג את הסרט מהמסיבה. חשבתי גם לגשת למשפחה הגרה בשכנות אליי, ולצלם אותם שוב מודים לרב בלומנפלד. לאחר 46 דקות נאנח הרב בלומנפלד ואמר: "תודה רבה. תודה שהקשבת לי. הורדת לי אבן מהלב". כנראה שהיו לו עוד אבנים על הלב.
 
מיד בצאת שבת צלצולים טורדניים בדלת ביתנו. הודיה הגיעה מאוד מבוהלת ואמרה: "קרה משהו לרב אורי". סיפרה ששלחו לה הודעה מפרו. אביה הגיע מיד ולקח אותה הבייתה. חשבנו, מי זה הרב אורי? לא מכירים. נכנסתי לאתרי חב"ד ולא מצאנו כל הודעה בעניין, עד ש..
 
אלפי שלוחים של הרבי פועלים יום ולילה, כל השנה, ללא לאות, עם כל סוגי היהודים, כולל עבריינים מסוכנים ובעלי התנהגויות מיוחדות, ממש מוסרים את נפשם כפשוטו למען עם ישראל, הם ובני משפחתם. הגיע זמן הגאולה!
 
אנא הרב בלומנפלד, קח בבקשה את תעודת ההוקרה, הצג אותה לפני כסא הכבוד ובקש מהקב"ה שיאמר דיי לצרותינו וישלח לנו מיד את משיח צדקנו בחסד וברחמים!
 
*
 
לע"נ השליח בפרו - הרב שניאור זלמן (אורי) בלומנפלד ז"ל.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.