מערכת COL | יום כ"ו חשוון ה׳תשפ״ב 01.11.2021

בת"ת ניצלו את כ"ף במרחשוון לחיזוק הקשר בין מחנכים להורים

שני ערבי חינוך להורים של שתי שכבות גיל נפרדות, נערכו השבוע בתלמוד תורה בכפר חב"ד. COL מגיש סיקור מלא מהתכניות המלאות, שהעמיקו את הקשר והמחויבות בין הורים למחנכים, וכן גלריית תמונות לצפייה
בת
צילום: שניאור שיף וניתאי אבל

עריכת שני ערבי הורים על ידי מוסד חינוכי אחד באותו שבוע, היא לא דבר שגרתי. אבל זה מה שהיה בשבוע שעבר בתלמוד תורה בכפר חב"ד. הנהלת הת"ת קיימה ערב אחרי ערב, בליל כ' במרחשוון יום הולדת הרבי הרש"ב נ"ע ובמוצאי היום – שני מפגשי חינוך להורי התלמידים. הערב הראשון יועד להורי השכבה הבוגרת, תלמידי כיתות ז' ו'מכינה לישיבה' (כיתה ח'), ואילו הערב השני יוחד להורי השכבה הצעירה – תלמידי הגנים של הת"ת וכיתות א' ו-ב'.

"השאיפה המתמדת שלנו היא לחבר את ההורים לעשייה החינוכית של התלמוד תורה ולהפוך אותם שותפים מלאים בכל התהליכים שמובילים המחנכים והמורים", מסביר מנהל הת"ת הרב מנחם מענדל הכהן.

בערב להורי השכבה הבוגרת הופיעו לפני ההורים, המחנכים הרב מנחם גלרנטר, הרב ראובן סויסה והרב ברוך ציקוושוילי. הם שיתפו את ההורים ביעדים הלימודיים והחינוכיים של השנה הנוכחית, והציגו לפניהם תוכניות העשרה ייחודיות: תוכנית הכנה לשנת הבר מצווה, תוכנית הכנה לישיבה ותוכנית עמידה ודיבור בפני קהל.

מנהל הת"ת, שגם הנחה את הערב, הציג אף הוא תוכנית מרתקת הנקראת 'מנהיגוּת בית הכנסת'. מדובר ברצף שנתי של מפגשים שבועיים שהוא בעצמו מעביר לתלמידים. במפגשים אלו ילדי הכיתות הגבוהות לומדים ומתאמנים לשמש שליחי ציבור, לעלות לתורה, לשמש גבאים ולהכיר מקרוב את מכלול הדברים המתרחשים בין כותלי בית הכנסת.

במרכזו של הערב הופיע מרצה אורח, היועץ החינוכי והמומחה לנוער ר' דובי ברוד, שהעצים את ההורים והעניק להם כלים מעשיים לשיפור התקשורת עם ילדיהם. בין השאר הוא קרא להורים "לא לפחד מגיל ההתבגרות", והסביר כי כאשר מתעלים את האנרגיות של גיל הנעורים אל המקומות הנכונים, אפשר להפיק מהם הרבה מאוד תועלת ונחת.

חבר ההנהלה הרוחנית הרב זלמן רודרמן הציג את הקו החינוכי של התלמוד תורה והסביר כי רק גיבוי ותמיכה מלאים של ההורים לערכים החינוכיים של הת"ת, יאפשרו להצעיד בבטחה את התלמידים היעדים המבוקשים ובכלל זה הצלחה בישיבות.

יום לאחר מכן, כאמור, התקיים כנס חינוך להורי השכבה הצעירה. גם במקרה זה הוצגו היעדים השנתיים על ידי מנהלי הגנים והמחנכים – הרב מנדי אלרואי, הרב אלירם כהן, הרב יניב לוי והרב יוסף יצחק יעקובוביץ'.

את המשא המרכזי לערב נשא הרב ישי יזדי, סמנכ"ל פדגוגי של רשת החינוך 'בני יוסף' המונה כ-300 בתי ספר ותלמודי תורה. הוא גולל באוזני ההורים את מסלול חייו האישי המרגש, מילד חיידר שהתקשה לקבל מרות ולהצליח בלימודיו עד לתפקיד החינוכי הבכיר אותו הוא ממלא בשנים האחרונות. "האמינו בילדים שלכם גם אם כרגע הם מאתגרים אתכם וגם אם כל האבחונים המקצועיים אינם תומכים בכך, כי בסוף האמונה שלכם בהם תנצח את כל המכשולים והקשיים", אמר.

בסיכומם של שני המפגשים הודו ההורים מעומק ליבם להנהלת הת"ת ולמחנכים על העבודה היומיומית המסורה, כמו גם על המוטיבציה המיוחדת לשתף אותם ולהעניק להם כלים חינוכיים מעשיים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.