מערכת COL צעיר | יום כ"א חשוון ה׳תשפ״ב 27.10.2021

החורף כבר כאן: למה אנחנו רועדים כשקר? • מפתיע

מזג האוויר הולך ונעשה חורפי מיום ליום, וזו ההזדמנות לגלות מדוע אנשים רועדים כשקר להם? • התכונות הפלאיות שטבע הקדוש ברוך הוא בגופנו וששומרות על בריאותנו וחיינו • תתפלאו לגלות  
החורף כבר כאן: למה אנחנו רועדים כשקר? • מפתיע
shutterstock

 

 

 

תתפלאו לגלות:

למה אנשים רועדים כשקר להם?

 

 

 

בגדי החורף כבר מורדים מהארון, פה ושם הספקתם כבר להפעיל מזגן על חימום, ובסך הכול די ברור שהחורף כבר כאן.

מי מאיתנו שנוטה לסבול מקור, בוודאי מכיר את התחושה שפושטת בימים קרים. פתאום השיניים נוקשות זו לזו, והגוף כולו נתקף ברעידה. זה קורה כמעט לכולנו בשעה שאנחנו חשים קור קיצוני. האם חשבתם פעם למה? מדוע הגוף מגיב לקור ברעד?

ובכן, תתפלאו לשמוע, אבל לרעידות של הגוף בעת קור ישנה חשיבות עצומה.

 


 

// המוח נחלץ לעזרה

מידת החום הרצויה עבור גופנו עומדת על 37 מעלות צלזיוס. אילו חום גופנו עולה, מסתבר כי משהו לא תקין במערכות הגוף, וה'מדחום' יאותת כי הגוף נמצא במצוקה. במקרה ההפוך – כאשר חום גופנו יורד אל מתחת ל-37 מעלות, בשלב כלשהו עלול הגוף להיפגע. כמובן – זה לא קורה כל כך מהר, ולא בכל מצב; ככל שהקור קיצוני יותר הסכנה גודלת יותר.

על פעילות הגוף המופלא שלנו, מופקד המוח. כל חריגה או התרחשות בלתי רצויה מורגשת באיבר החשוב, שדואג באופן מידי 'לשלוח עזרה' ולתקן את הבעיה.

כאשר המוח חש כי הגוף מתקרר, הוא נחלץ במהירות לחמם אותו. המוח שולח אותות לשרירים המתאימים, ובאותו הרגע מורגשת רעידה. הגוף רועד כאשר השרירים מתאמצים יתר על המידה. את אותה הפעולה אנו חשים לאחר פעילות גופנית מאומצת, כמו ריצה לדוגמה; גם אז נחוש כי חום גופנו עולה ככל שמאמץ השרירים גובר.

 


 

// כיצד מאמץ המוח את השרירים?

בעת ובעונה אחת, מורה המוח לשני שרירים המנוגדים זה לזה לפעול יחד. לדוגמה – השריר המופקד על הרמת הרגל ויחד עמו השריר המיועד להורדת הרגל מקבלים שניהם את ההוראה לנוע. כך נוצרת התנגדות כאשר שני השרירים פועלים זה כנגד זה. מאמצם של השרירים גורם לרעד, אך יחד עם זאת גם מעלה את חום הגוף ובכך עלול להציל את האדם.

רעידות אלו, גורמות גם ללסתותיו של האדם לנקוש זו על זו. גם רעד זה תורם לחום הגוף. למעשה, חוקרים טוענים כי כאשר הגוף רועד הוא מתאמץ פי חמישה מאשר במצב רגיל!

 

מה רבו מעשיך ה', כולם בחכמה עשית!

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.