מערכת COL | יום ו' אב ה׳תשס״ה 11.08.2005

רבני ניו-יורק נועדו עם ראש העיר לביטול גזירת המילה

היום (חמישי) הגיעו ללשכתו של ראש עיריית ניו-יורק היהודי, מר מייקל בלומברג, למעלה משני מניינים של נכבדי רבני היהדות החרדית בעיר, בהם חשובי האדמו"רים, רבני שכונות ופוסקים ידועי-שם מכל גווני הקשת החרדית, חסידיים וליטאיים - בדרישה לעשות כל שביכולתו כדי לבטל את הגזירה – שגורמים מסויימים רוצים לעגנה בחוק – על איסור עריכת בריתות-מילה באופן המקובל מאז ומקדם. את רבני ליובאוויטש ייצג בפגישה זו הרב אהרן יעקב שוויי, מרא-דאתרא דשכונת קראון-הייטס. למעלה משעה נערכה פגישת הרבנים עם מר בלומברג, אשר האזין בקשב רב לדרישות הרבנים, ולאחר מכן נשא את דבריו, באומרו שהוא מצדו יעשה כל שיוכל על מנת שהמסורת היהודית המקובלת לא תפגע במאומה. ניכר היה עליו שהנוכחות המרשימה של הרבנים מהשורה הראשונה של היהדות החרדית, בהם גם ישישים רבים עטורי זקנים לבנים שעשו מאמץ ובאו ללשכתו, שבתה את לבו של ראש-העיר.
רבני ניו-יורק נועדו עם ראש העיר לביטול גזירת המילה
ראש עיריית ניו-יורק, מר בלומברג, לוחץ את ידו של הרב אהרן-יעקב שוויי
האסיפה אורגנה ע"י חשובי העסקנים החרדים הפועלים מכבר לביטול רוע הגזירה אודות המילה, ובתחילתה הוצגו בפני ראש העיר כל הרבנים האורחים, כאשר המנחה נוקב בשמם ומפרש שהוא מייצג קהילה גדולה מתושביה החרדים של ניו-יורק.

מאמץ מחשבתי מיוחד השקיעו המארגנים בסידור מקומות הישיבה של הרבנים והאדמו"רים, שמבלי הבט על חילוקי דעות בנושאים שונים – באסיפה השתתפו גם שני האדמו"רים לבית בובוב, רבה של קרית יואל במונרו, רבנים מישיבת תורה ודעת וכו' – נתאספו יחדיו בימי תשעת הימים כדי לפעול כאיש אחד בלב אחד לביטול רוע הגזירה אודות המצוה החשובה של ברית-המילה.

בתחילת האסיפה ביקש מר בלומברג להקיף את השולחן העגול הגדול ולהודות באופן אישי ומכובד לכל אחד מהרבנים. כשהגיע אל מקומו של הרב שוויי, שייצג בכבוד את רבני חב"ד, הביע מר בלומברג את שמחתו לראות פנים מוכרות, באומרו: "הנה ידיד וותיק מקראון-הייטס".
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
2.
נראה שזו היתה אסיפה מכובדת
ז' אב ה׳תשס״ה
אם גם ר' בנציון שליט"א וגם רמ"ד אונגר שליט"א מצאו לנכון לשבת ליד שולחן אחד. ויה"ר שיהפכו ימים אלו לימי ששון ושמחה, ובזכות הקפדה על קיום מצות מילה כראוי נזכה לביאת הגואל. האם א' מהגולשים יודע מהיכן מכיר בלומברג את הרב שוויי שליט"א?
3.
בהתמונה נראה משהו מוזר
ז' אב ה׳תשס״ה
שמייקל בלומברג שכח לכבד את המעמד ולשים כיפה על ראשו...


לא נורא, העיקר שיעמוד בדיבורו ויעשה כל דאפשר כדי לבטל הגזירה על המילה.


מדוע הרב אזדאבא שליט"א לא הוזמן לאסיפה?
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.