חרדים10 | יום י"ט חשוון ה׳תשפ״ב 25.10.2021

"מתווה הכותל יוחזר למקומו" - הכריז נחמן שי ועורר סערה

פרצה נוספת בסטטוס קוו? בדיון השקת השדולה לחופש דת בכנסת, הודיע שר התפוצות נחמן שי, כי מתווה הכותל עבור החברה הרפורמית עתיד להיות מקודם מייד לאחר אישור התקציב • לדבריו, נפתלי בנט והשר לשירותי דת מתן כהנא תומכים במתווה הכותל
צילום: הקרן למורשת הכותל

פרצה נוספת בסטטוס קוו? בדיון השקת השדולה לחופש דת בכנסת, הודיע שר התפוצות נחמן שי, כי מתווה הכותל עבור החברה הרפורמית עתיד להיות מקודם מייד לאחר אישור התקציב, בשבועיים הקרובים.

“בלילה לפני שהושבעתי בכנסת, הלכתי לכותל”, סיפר השר שי. “הלכתי לשתי הרחבות – גם למוארת וגם לרחבה הקטנה יותר, החשוכה. כי חשבתי שמהרגע הראשון יש לשתי הרחבות חשיבות דומה”.

הוא קבע: “מתווה הכותל יוחזר למקומו”.

לדבריו, נפתלי בנט והשר לשירותי דת מתן כהנא תומכים במתווה הכותל. “אני חושב שהוא נהנה מקונצנזוס רחב בממשלה. גם ראש הממשלה, גם יאיר לפיד, גם המפלגות שלנו, אפילו שר הדתות עומד איתנו בעניין הזה, אפילו זאב אלקין”.

הוא הדגיש: “אנחנו נגיע להסכמה ואנחנו נוציא את זה לפועל. זה יותר משמעותי מבחינת הסמליות שבדבר, שנוכל סוף סוף להוציא את הפיל הזה מהחדר ולחזור ליחסי עבודה תקינים עם היהדות הרחבה והמגוונת והפלורליסטית בארצות הברית שמחכה לזה.

“זה מאוד חשוב הרבה מעבר גם לעניין עצמו כי יש לנו מערכת יחסים מגוונת עם הקהילה היהודית בארצות הברית. אנחנו זקוקים לה, היא זקוקה לנו ובאמצע נמצא הפיל הזה, אז נזיז אותו משם”

השרה מרב מיכאלי הוסיפה: “העובדה שאזרחי ישראל התרגלו להתייחס לכותל המערבי כבית כנסת חרדי – קילקול. לא מספיק יהיה לעשות אזור שיוויוני, יום אחד נצטרך לשחרר את הכותל שוב”.

ח”כ מיכל וולדיגר הגיב:  “השרה מיכאלי מתייחסת לבני עמה, כאויבים. אין דרך אחרת להבין את דבריה בשדולת ‘חופש הדת’ – ‘נצטרך לשחרר את הכותל שוב’. ממי שאמרה שהפגנה נגד נתניהו חשובה מתפילה בכותל – לא נשמע הטפת מוסר”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.