מענדי קורטס | יום י"ט חשוון ה׳תשפ״ב 25.10.2021

הרב קיבל את עיתון 'כפר חב"ד' ונדהם ממה שגילה על השער

באיחור ניכר קיבל אתמול הרב מנחם לדיוב גיליון של כפר חב"ד מחודש אלול, בעטיפה קרועה, ועל השער גילה מסר מעיק • הוא שוחח עם ראש העיר, מתכוון להגיש תלונה במשטרה וכבר מתכונן ביתר שאת לפעילות חנוכה
הרב קיבל את עיתון 'כפר חב
הכיתוב האנטישמי על שער העיתון

לזה לא ציפה הרב מנחם לדיוב, הפועל ברובע 17 בפריז ורב קהילת 'בית אלחנן מאיר'. בכל שבוע הוא מקבל את עיתון 'כפר חב"ד' בתיבת הדואר. אתמול ציפה לו על עמוד השער של המגזין, שהגיע באיחור ניכר, מסר מתסיס ואנטישמי: סימון של מגן דוד ותחתיו הכיתוב "raus" (=החוצה).

"בדרך כלל אני מקבל את העיתון בעטיפה שחורה, כך שלא ניתן לזהות מה מכילה החבילה", מספר הרב בשיחה הבוקר (שני). "הפעם העיתון הגיע בחבילה שקופה. להערכתי זה מה שגרם לפקיד התורן לקרוע את העטיפה ולשרבט עליה את הכיתוב האנטישמי. הפעם גם, לראשונה, הגיע העיתון המדובר באיחור ניכר של כמה חודשים".

היום יגיש הרב תלונה במשטרה. "אתמול דיברתי בעניין עם ראש העיר והוא הגיב שיש לי את כל התמיכה ממנו". לדברי ראש העיר, מה שקרה הוא "בלתי מתקבל על הדעת". ראש העיר הוסיף: "אני אעמוד לרשותכם במידת הצורך. לא ניתן לעבור את זה בשקט".

שש שנים מכהן הרב לדיוב כרב בית הכנסת ברובע 17. לפי ההערכות שלושים אלף יהודים מתגוררים ברובע. לעיתון כפר חב"ד הוא מנוי כבר שלוש שנים. בית הכנסת בראשותו קרוי 'בית אלחנן מאיר' על שמו של אחיו, התמים אלחנן מאיר שהלך לעולמו לפני 10 שנים מהמחלה. עם ראש העיר הוא שומר על קשר קרוב.

"אני מגיש תלונה רק כי ככה צריך לעשות, קשה להאמין שמשהו יתחולל בעקבותיה", הוא אומר כשמתייחס לציפיות שיש לו. "אתמול דיברתי עם אחד מחברי הקהילה כאן שאמר לי שלמצוא את הבן אדם שכתב את המסר האנטישמי יהיה קשה מאוד לאתר. יש הרבה עובדים בדואר וספק אם יושקעו סכומי כסף גדולים בשביל לפענח את כתב היד".

• פעם ראשונה שאתה חווה דבר כזה?

"ברמה כזו כן, אבל אני לא מתפעל מזה. בקרוב חנוכה ואנחנו מתכוונים להציב כאן חנוכייה גדולה ולחגוג עם היהודים את החג של ניצחון האור על החושך, את ניצחון החלשים מול החזקים והמעטים מול היחידים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.