מנדי ברגר | יום י"ט חשוון ה׳תשפ״ב 25.10.2021

בעקבות השלוחים: 250 בנות במסע ייחודי של מכללת בית רבקה

בשבוע שעבר נסעו תלמידות שנה ג' של מכללת בית רבקה כפר חב"ד למסע בלתי נשכח - מסע בעקבות שליחים, מסע מסורתי שנערך כבר יותר מ-20 שנה, ובכל שנה מחדש הבנות חוות חוויה עוצמתית שמלווה אותן לכל חייהן ובעיקר בבתי חב"ד שהן זוכות להקים בהמשך
בעקבות השלוחים: 250 בנות במסע ייחודי של מכללת בית רבקה

בימים ראשון ושני בשבוע שעבר (י"א-י"ב חשון), נסעו תלמידות שנה ג' של מכללת בית רבקה כפר חב"ד למסע בלתי נשכח - מסע בעקבות שליחים.

המסע בעקבות שליחים, הינו מסע מסורתי שנערך כבר יותר מ-20 שנה, ובכל שנה מחדש הבנות חוות חוויה עוצמתית שמלווה אותן לכל חייהן ובעיקר בבתי חב"ד שהן זוכות להקים בהמשך.

במסע - שהתחיל בכפר חב"ד והגיע עד למטולה, טעמו הבנות מסוגים רבים של שליחות, כאשר בכל תחנה הן ביקרו בבית חב"ד בעל אופי ייחודי משלו.

מטרת המסע שכל כולו מלא וגדוש בשליחות, הינה להעצים בבנות מחד את תפקיד וחובת הדור שלנו; הכנת העולם לביאת משיח, ומאידך את הזכות הגדולה לקחת חלק במעצמת השליחות שהקים הרבי.

המסע נפתח בבאנקעט חגיגי באולם הפנסאים בכפר חב"ד. במהלך הבאנקעט דיברו אל הבנות ראש המכללה הרב משה חפר, מנהל אגף הסניפים של צא"ח בארץ הקודש הרב נפתלי ליפסקר. אחריהם הגיעו השלוחים לקהילת החרשים וכבדי השמיעה בארץ הקודש הרב יהושוע סודוקוף ורעייתו שסיפרו לבנות על בית חב"ד המיוחד שלהם והיחידי מסוגו בעולם באמצעות מתרגמת שתרגמה את שפת הסימנים לטובת הבנות

מיד לאחר מכן נפתח מרתון שליחות - בנות שנה ג' השליחות ברחבי הארץ והעולם עלו בזו אחר זו לבמה ושיתפו את החברות בשליחות הפרטית שלהן, בזכות בכוחות ואף באתגרים. המרתון הסתיים בהבנה שלכל אחת מהבנות שיושבות באולם יש את הכוחות הנדרשים כדי להקים מעצמת שליחות בעצמה.

מכפר חב"ד נסעו הבנות לגני תקוה, שם קיבלו אותן השליחים הרב גרשון שנור ורעייתו שטערנה. הבנות התכנסו באולם בית הכנסת מרשים במיוחד ורחב ממדים בבניין חדש של בית חב"ד, שמעו את סיפור הקמתו מפי השלוחים, וראו דוגמה מוחשית ומופלאה של פעולת בית חב"ד כשמקורבת של הבית חב"ד עלתה לבמה לספר לבנות את סיפור התקרבותה המפעים ליהדות בזכות שלוחי הרבי.

התחנה הבאה, בית חב"ד קרית ים. בבית כנסת מפואר שחודש לא מכבר האזינו הבנות לפאנל שליחות מיוחד בהשתתפות שליחי הרבי לקריות, השליח הראשי לקריות הרב משה אוירכמן יחד עם השלוחים הנוספים: הרב זלמן קפלן - שליח הרבי בקריית ביאליק דרום, הרב חיים טברדוביץ - שליח הרבי בקריית מוצקין, הרב לוי אוירכמן שליח הרבי בקריית חיים מזרחית, הרב מענדי ברוק -שליח הרבי בקריית ים ב', הרב אורן ירמיהו - שליח הרבי בקרית ים ד',  כמו כן נחשפו לסיפורו האישי של כתב ערוץ 1 לשעבר מר איתי רפפורט ששיתף את הבנות על התקרבותו לחב"ד בהשפעת הרב אוירכמן ועל כתבת השלוחים המיתולוגית ששידר והשפעותיה עליו עצמו.

מהקריות המשיכו הבנות בנסיעה קצרה לעבר הטכניון בחיפה. באודיטוריום שהוקצע מטעם הנהלת הטכניון לבנות, דיברו השליח הרב יוסי רוזנברג,  וכן השליח הרב אהרן ליף שריתק את הבנות בתהליך שהוא עצמו עבר עד שהגיע להיות שליח, וכן בפעילות הבלתי נלאית של חב"ד עם הסטודנטים בטכניון.

כשבאמתחתן חוויות אדירות ומרוממות מהיום שעברו, הגיעו הבנות למלון ניר עציון, שם לאחר ארוחת ערב התוועדו עמוק לתוך הלילה עם השליחה לבית שאן הגב' חני שמולביץ, שסחפה את הבנות עמוק לתוך חיי השליחות בבית עם משפחה מרובת ילדים, והבעירה בהן את הרצון להקים בבוא העת בית חב"ד משלהן. הגב' שמולביץ שיתפה את הבנות בסיפורה האישי ונתנה כלים והסתכלות נכונה וחסידית כיצד להתמודד עם אתגרים וניסיונות בחיים.

השכם בבוקר לאחר התפילה, הגיעה לדבר לבנות השליחה לבת גלים הגב' דינה קלי ששיתפה את הבנות בהרגשה הברורה שהרבי הוא זה שפועל דרך השליח, ומשפיע לשלוחים שפע גשמי ורוחני.

מסלול היום השני נפתח בבית חב"ד ביישוב במבואות הרי החרמון אליפלט בהנהלת השליחים הרב אליהו פרידמן ורעייתו- המשמשים כשלוחים כחצי שנה וכבר זוכים לראות במוחש את כוחו של הרבי בפעילות

לאליפלט הגיע אורח כבוד - ראש מועצת חצור הגלילית מר שמעון סויסה, שדיבר אודות התרשמותו העמוקה מפעילותם הענפה של שלוחי הרבי ברחבי הארץ והעולם, ובפרט שיבח את הפעילות של בית חב"ד חצור שפועל תחת השליח הרב ניסן מור יוסף ורעייתו חני.

מאליפלט הצפינו הבנות עוד עד למטולה. מבית השליחה הגב' ברכה ששונקין ניתן לראות את גבול לבנון הנמצא רק מרחק של כמה מאות מטרים משם. השליחה שיתפה את הבנות במפעל השליחות שלהם, השפעה על כמה שיותר משפחות יהודיות לשמור על הלכות טהרת המשפחה. בבית משפחת ששונקין הבנות זכו לראות מקרוב בית 'פרטי' שמשמש כמוסד חב"די לכל דבר ועניין - ובו מקווה ייחודי וכן אולם פעילות. 

לאחר החוויה העוצמתית במטולה, הבנות הגיעו למירון שם דיבר השליח הרב אסי שפיגל על פעילותה הענפה של חב"ד בציון רשב"י. לאחר תפילה בציון, יצאו הבנות לטיול ג'יפים בהרי במורדות הר מירון.

את המסע חתם באנקעט חגיגי מיוחד בבית חב"ד רמת ישי עם השליחים הרב זלמן וולוסוב ורעייתו שייני תוך כדי ארוחת ערב חגיגית בחצר הבית חב"ד, האזינו תלמידות הסמינר לשלוחים ולילדיהם הצעירים שאף הם שותפים מלאים בפעילות הבית חב"ד.

בסיומו של המסע ניתן היה לחוש את אש השליחות באוויר ולראות על פניהן של הבנות את רשמיה של החוויה העמוקה שהן זכו להיות חלק ממנה, ואת הרצון להצטרף לצבא השלוחים.

התגובות מצד הבנות על הרשמים מהמסע לא פוסקות מלהגיע. אין ספק כי המסע הזה יהווה חלק מרכזי בהחלטה העתידית לצאת לשליחות הרבי בבתים שיקימו בע"ה תלמידות המכללה.

*

תודה לכל השותפים בארגון המסע והצאתו לפועל:  ראש המכללה הרב משה חפר, יו"ר אגף סניפים בצא"ח הרב נפתלי ליפסקר רכזת חברתית הגב' מושקא רבקין, רכזת ומשפיעת השכבה הגב' חיה אלטהויז, אחראית לוגיסטית הגב' פרומה ליפסקר. ולכל השלוחים היקרים והרבים שטרחו ועמלו והקדישו מזמנם היקר לארח את כל 250 תלמידות שנה ג' פתחו להן דלת להראות ולהורות להן דרך חיים של שליחות לנחת רוח הרבי נשיא דורנו!

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.