שלמה מן | יום י"ח חשוון ה׳תשפ״ב 24.10.2021

תגלית היסטורית בארון ב-770: מאות הקלטות מקוריות מהרבי

JEM
חברת המדיה החב"דית JEM גילתה בארון חבוי ב-770 קופסאות סלילי שמע המכילים את ההתוועדויות השיחות והתפילות מהשנים תשמ"ח תשנ"ב, רבים מהם שלא היו ידועים עד כה • כעת עמלים לעבד ולהנגיש אותם לציבור
תגלית היסטורית בארון ב-770: מאות הקלטות מקוריות מהרבי
צילום: JEM

נמצאו מאות הקלטות שמע מקוריות שלא היו ידועות עד כה, שיפורסמו בקרוב באתר של JEM 'אשרינו', המרכז את כל קטעי האודיו של הרבי, בצורה מונגשת ומאירת עיניים (ואזניים) לקהל הרחב.

רבים מבאי 770 מכירים את חדר השידורים הנמצא בקצהו, בחדר זה ניהל הרב חיים ברוך הלברשטם מערך מסועף של שידור והקלטת שיחות הרבי, צילום הוידאו והפצתו למרחבי תבל בשידור חי ובהקלטות.

מיד לאחר תום ההתוועדות היו מופצות קלטות השמע של ההתוועדות, זאת בנוסף לשידור החי, כשקלטות רבות משתכפלות ועוברות מיד ליד, למרות האיכות המיטבית בה הקליט הרב הלברשטם את הקלטות, עם כל שכפול ביתי של הקלטת המקורית, איכות השמע פחתה. מגירסאות אלו של יד שלישית ורביעית נערכה  הדיגיטציה, ושיחות אלו הן הזמינות כיום לשמיעה.

רבים לא יודעים, אבל החל משנת תשמ"ח, בכל פעם שהרבי דיבר, קולו הוקלט בשני מכשירים בו זמנית. אחת מהן, קלטת פשוטה, הייתה זמינה להפצה זמן קצר לאחר סיום השיחה. שיטה נוספת בה נשמרו דברי הרבי הייתה באמצעות סלילי שמע מקצועיים. סלילים אלה, עם איכות שמע טובה בהרבה מקלטות שמע, מעולם לא הוכפלו והותירו את השמע המקורי ללא פגע, ועד לאחרונה לא היה ידוע מקום המצאם.

לפני מספר חודשים גילו הרב זלמן וילהלם, העומד בראש מערכת "אשרינו" של JEM האחראית על שחזור ושימור קטעי האודיו מהרבי, והרב חיים ברוך הלברשטם באחד הארונות החבויים של  770 את הקופסאות של סלילי שמע, המכילים את השמע המקורי, הכולל את ההתוועדויות השיחות והתפילות מהשנים תשמ"ח - תשנ"ב. שעות על גבי שעות של אודיו יקר-ערך, כל שכן מיוחד שכן אלו המילים האחרונות שזכינו לשמוע מהרבי לפני כ"ז אדר.

תגלית מרעישה עוד יותר היא כמה קטעי שמע שלא היו ידועים עד כה והתגלו רק עכשיו.

כעת צוות אפליקציית אשרינו של JEM שוקד על העברת ודיגיטציה של האוצר החדש הזה.

על מנת לכסות את העלויות של הפרוייקט היקר יצאה מערכת אשרינו במיזם גיוס המונים על מנת לאפשר את יציאתו לאור של הפרוייקט במהירות המיטבית.

לשותפות ותרומה > לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.