מערכת COL | יום ט"ז חשוון ה׳תשפ״ב 22.10.2021

מה לדעתכם, השאלה ששאלו את הרב יונתן זקס הכי הרבה?

פגשתי בשבוע שעבר חבר שהכיר את רבה הראשי של בריטניה לשעבר, הרב יונתן זקס ז"ל. יום אחד הרב זקס שאל אותו: "אני נואם מאות פעמים בשנה, מה לדעתך השאלה ששואלים אותי הכי הרבה?" • טורו השבועי של שליח הרבי בבאזל שבשוויץ הרב זלמן וישצקי - מיוחד ל-COL
מה לדעתכם, השאלה ששאלו את הרב יונתן זקס הכי הרבה?
הרב יונתן זקס ז"ל, נואם בכינוס השלוחים (ארכיון COL)

פגשתי בשבוע שעבר חבר שהיו לו פה ושם שיחות מסדרון עם רבה הראשי של בריטניה לשעבר, הרב יונתן זקס ז"ל, אני מודה שזה משהו שהייתי רוצה לחוות. החבר שיתף אותי בכמה סיפורים מרתקים, אחד המיוחד ביניהם היה, שהרב זקס שאל אותו את השאלה הנזכרת: "אני נואם מאות פעמים בשנה, אני פוגש המוני אנשים מכל הסוגים ומכל המינים, מה לדעתך השאלה ששואלים אותי הכי הרבה?"

החבר ניסה את כוחו לנחש כך או אחרת אבל הרב חייך ואמר, "ובכן, זו השאלה: רביי זקס, דו יו ריממבר מי? הרב זקס האם אתה זוכר אותי?"

מדהים, לא?

מסתבר שאנחנו מתעניינים בהרבה דברים ותחומים, לומדים לא מעט אבל כנראה שיש דבר אחד בסיסי שכולנו זקוקים לו, אנו רוצים שיזכרו אותנו, כלומר שיראו אותנו ושיזכרו אותנו, שנהיה חשובים עבור מישהו, בוודאי אם הוא ברמה של הרב זקס.

תוך כדי כתיבה אני נזכר שגם אמי מורתי שתחיה, שהייתה ארבעים ושמונה שנים מורה ומנהלת בבית הספר העל יסודי 'בית רבקה' שבכפר חב“ד, תמיד אומרת שזו השאלה הכי נפוצה שהיא נתקלת בה, בין צעירות ובין מבוגרות, מהן שלמדו אצלה לפני עשר שנים ומהן שהתחנכו אצלה לפני 40 שנה, כולן שואלות שאלה אחת, 'המנהלת, את זוכרת אותי'?

 • 

'וירא' קוראים לפרשה שנקרא מחר בתורה, זו הפרשה שבא נראה ה' אל אברהם.

אינני יודע כמה מאתנו פונים לפעמים אל הקב"ה ושואלים, דו יו ריממבר מי? אני מניח שאילו היינו קרובים מספיק, או מרגישים קרובים, זה מה שהיינו שואלים. וזה הרגע שכל חבדניק נזכר בסיפור על רבי שלום דוב בער שניאורסון מלובביץ, הרבי החמישי שנקרא 'הרש"ב', שכשהיה בן 4 או 5 נכנס ביום הולדתו שחל בכ' בחשון אל סבו, רבי מנחם מענדל שניאורסון, הרבי השלישי שנקרא 'הצמח צדק' כדי להתברך, ובהיכנסו פרץ הילד בבכי ואמר 'למה ה' נראה אל אברהם ואלי לא?'

הילד שלימים היה לרבי, בדיוק למד את פרשת השבוע 'וירא', קרא או שמע שה' מתגלה לאנשים והנה הוא נראה לאברהם אבינו, אז כן, הוא רוצה שגם אליו הוא יתגלה, אולי זה סוג של 'דו יו ריממבר מי' של צדיקים?

שני דברים לי לסיכום: האחד, בין אדם לחבירו, יש להביט סביב, להבין ולזכור, אנשים רוצים שנזכור אותם, בעיקר האנשים שקשורים איתנו, בדיוק כמו שאנו רוצים שיזכרו אותנו.

השני, בין אדם למקום, האמת היא שאנחנו מספיק קרובים עם הקב"ה כדי שנרצה באמת ובתמים שהוא יתגלה אלינו, גם אם זה לא בא לנו טבעי כמו לרבי בן רבי, עדיין יש בנו את הרצון הזה, טבועה בנו ההשתוקקות הזאת, להתקרב, לחוות התגלות, להרגיש שה' קרוב אלינו, ואם זה עדין לא קורה מותר לנו לשאול, דו יו ריממבר מי?

שבת שלום,

הרב זלמן וישצקי

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.