שלמה מן | יום י"ד חשוון ה׳תשפ״ב 20.10.2021

6,437 חניכים: מעצמת המועדונים של חב"ד - מסתערת על השטח

300 סניפים ויותר מ-6,400 חניכים משתתפים במועדונים שמפעילים השלוחים ביוזמת ובניהול ארגון נוער חב"ד בראשות הרב אלימלך הרצל. COL עם סיקור נרחב והצצה מצולמת
6,437 חניכים: מעצמת המועדונים של חב
צילומים: ארגון נוער חב"ד

"כמו הר געש שחיכה שנתיים להתפרץ", מתאר גורם בכיר בהנהלת 'ארגון נוער חב"ד', בראשות שליח הרבי הרב אלימלך הרצל, את מה שהתרחש בשבועות האחרונים, אחרי חודש תשרי, עם פתיחתם של 300 סניפי 'מועדון המעשים הטובים' של חב"ד ברחבי הארץ.

מדובר במועדונים, הפזורים במאות ערים ויישובים בישראל, המופעלים לרוב בידי השלוחים המקומיים, ובהם מתכנסים ילדים לפעילויות חוויתיות, כאשר על הדרך לומדים על יהדות ומתקרבים למסורת. רמת הלימודים והתכניות משתנה לפי אופי הסניפים. מי שעומד מאחורי המועדונים ומספק את החומרים והתקצוב הוא, כאמור, 'ארגון נוער חב"ד'.

השנה, תשפ"ב, נפתחו עשרות סניפים חדשים. בשנה הקודמת, שהייתה שנת קורונה, המספרים היו נמוכים יותר. המגבלות שהושתו בחלק מן השנה גרמו לסניפים לתפקד בצורה פחות מירבית. בשנה שעברה השתתפו כ-1,500 ילדים בסניפים - מספר גדול אולם בלתי מספיק בעבור מנהלי הארגון. השנה, כאמור, כמו וואקום שהשתחרר, המספרים גבוהים בהרבה.

"השנה הגענו ל-6,400 חניכים", חושפת המנהלת הגב' פרדי ברוד, את המספרים. "ויש עוד סניפים ושלוחים שמבקשים להצטרף. יש סניפים שמשתתפים בהם רק ארבעה וחמישה ילדים, וכל ילד הוא כמובן עולם ומלואו, ויש סניפים של עשרות ילדים הלומדים יחד. תמיד מתחילים בקטן ומשם זה צומח".

את המועדונים בשטח מפעילות המדריכות, בנות חב"ד, המתאימות את התכנים לפי קהל היעד. בעבורן נערכה השנה, כפי שדווח ב-COL, בחודש אלול שבת היערכות וימי עיון בחברון. עשרות המדריכות קיבלו טיפים והדרכות להפעלת סניף, לצד עזרה מקצועית בכל מה שעליהן לדעת. מפגשים דומים למדריכות צפויים להתקיים בתקופה הקרובה.

השנה במועדונים מופעל נושא "ארץ הילדים", במסגרתו בכל חודש מתמקדים הילדים במשרד ממשלתי אחר - מה שהופך לחוויה מעניינת וגם לדרך לימוד. חודש חשוון, כדוגמה, הוא החודש של "משרד המים והאנרגיה". ילדים צובעים ולומדים על הנושא, ובד בבד נחשפים לתפילת "ותן טל ומטר" וכדומה, וגם לומדים על התורה שנמשלה למים.

"יש לנו סניפים בכל סוגי האוכלוסייה", משתפת ברוד. "במקומות מסורתיים ובמקומות אפילו מתחת לזה, יש ילדים שבמועדונים הללו עושים את הצעדים הראשונים בעולם של תורה ומצוות. תמיד מחדש זה מפעיל להסתכל ולהיחשף לפעילויות ולמספרים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.