מנחם קרביצקי | יום י"א חשוון ה׳תשפ״ב 17.10.2021

זכותך לדעת מתי מגיע לך כסף

לא על כל בעיה רפואית מקבלים זכויות וקצבת נכות ● כולנו מבינים שהביטוח הלאומי לא מכיר בשפעת עונתית כמחלה עם זכויות, אבל במה כן? ● המומחים של 'שלכם' עושים סדר עם רשימה מסודרת שתסייע לכם לקבל את הזכויות שלכם
זכותך לדעת מתי מגיע לך כסף

אנשים הסובלים מבעיות רפואיות מסוימות, אשר פוגעות בחיי השגרה ובכושר העבודה שלהם בשיעור של 50% לפחות, זכאים לקבלת קצבת נכות מן המוסד לביטוח לאומי. כדי לקבל הכרה מן המוסד לביטוח לאומי וכתוצאה מכך, לקבל קצבה חודשית, יש להגיש תביעה, אליה מצרפים את כל התיעוד הרפואי הרלוונטי המעיד על מצבו של המבוטח. לאחר שמגישים את התביעה, המבוטח מקבל זימון לוועדה רפואית, בה יושבים מומחים וקובעים האם המבוטח סובל מהבעיה ומפגיעה בכושר העבודה בשיעור המזכה אותו בקצבה.

נשמע פשוט אבל זה לא. גלגלי הבירוקרטיה של הביטוח הלאומי, יכולים להתיש ולייאש כל אדם. ובפרט אדם שמתמודד עם מחלה או מוגבלות. לכן, ב'שלכם – מימוש זכויות רפואיות' העמידו במיוחד צוות מומחים רפואי רב מקצועי, המיומן הן במתן הערכת דרגת הנכות והן בהתמודדות מול ביטוח לאומי.

לליווי וההנחיה של צוות 'שלכם' המצויד בכל הידע הדרוש למיצוי זכויות רפואיות, יש יתרון עצום על פני תביעה פרטית, הנובע מניסיון וותק רב בתחום. הסתייעות בשירות עשויה למנוע טעויות גורליות וסחבת מתישה ולקדם משמעותית את התהליך אל מימוש הזכויות הרפואיות.

בשלב ראשון בדרך לקבלת הזכויות, צריך להכיר את המוגבלויות המוכרות בחוק כזכאיות לקצבה.

1. מחלת ניוון שרירים מסוג ALS היא מחלה מקבוצת המחלות הניווניות שפוגעות בתאי העצב המוטוריים - התאים שאחראים על תנועת השרירים. הסיבה למחלה לא ידועה, אך היא גורמת לשיתוק של כל השרירים בגוף באופן מדורג, השרירים הולכים ונחלשים עד שיתוק מלא. בהתחלה היא מתבטאת בקשיים לבצע תנועות שרירים רצוניות ולא רצוניות ועם התקדמות המחלה היכולת להניע את השרירים פוחתת עד שהם מתנוונים. משום שמדובר במחלה כרונית קשה שהלוקים בה זכאים למימוש זכויות רפואיות מול הביטוח הלאומי, מרשות המיסים, ומגופים נוספים.


סובלים מניוון שרירים? מכירים מישהו שסובל?  לחצו כאן >>>


2. מוגבלות נוספת שגם לה יש הכרה וזכויות היא תסמונת הרצף האוטיסטי (אוטיזם). אוטיזם היא תסמונת התפתחותית שמשפיעה על ההתפתחות התקינה של יכולת התקשרות החברתית וההדדיות החברתית. ילדים עם אוטיזם מתקשים בתקשורת וביצירת יחסים חברתיים, הם עשויים להיות בעלי תחומי עניין צרים והתנהגויות חזרתיות. כמו כן, הם עשויים לבטא שונות ברגישות תחושתית. הימצאות ילד במשפחה על הספקטרום האוטיסטי אינה עניין פשוט והיא עשויה להקשות על חיי המשפחה במידה כזו או אחרת. לכן,  להורים לילד אוטיסט ישנן זכויות רבות שמגיעות להן בגין מצב ילדם


מכירים משפחה ילד על הספקטרום? לחצו כאן>>>


 

3. הפרעה קוגניטיבית - המשפיעה על היכולת לנהל שגרת חיים תקינה, גם היא מוכרת כזכאית לזכויות מטעם החוק. הפרעה קוגניטיבית כוללת בעיות זיכרון או בעיות בהתמצאות בזמן ובמקום, או מצבים של אדישות והפרעות בהתנהגות שעלולת לסכן את המתמודד. הפרעה קוגניטיבית יכולה להתרחש כתוצאה ממספר גורמים, למשל: זקנה, מחלה נפשית, פגיעת ראש וטראומה.


מתמודדים עם הפרעה קוגניטיבית? יש לכם קרוב שמתמודד? לחצו כאן למימוש זכויות בקלות>>>


4. נכות סיעודית. מצב סיעודי הוא לא קל, לא בשביל הסובל ממנה ולא בשביל הקרובים הסועדים אותו. לעיתים הנכות מגיעה כתוצאה מזיקנה טבעית ולעיתים כתוצאה מתאונה או מחלה ל"ע. כאשר אדם מאבד את יכולתו לתפקד באופן עצמאי, הטיפול בו הוא צמוד ויומיומי. לעיתים הנכות מונעת ממנו לעבוד, דווקא בזמן של הוצאות גדולות על טיפולים וסיוע. לכן הקצבה החודשית יכולה להגיע עד 5,500 ₪


מתמודדים עם נכות סיעודית? לחצו כאן למימוש זכויות בקלות>>>


5. הפרעה טורדנית כפייתית או בקיצור OCD, היא הפרעה נפשית שמאופיינת במחשבות טורדניות, פולשניות ולא-נשלטות וביצוע פעולות חזרתיות ללא היגיון על מנת להתמודד עם תחושות חרדה קשות. מידת ההפרעה משתנה מאדם לאדם, אשר עלולה להשפיע על איכות חייהם של הלוקים בה ובמקרים מסוימים לשבש אותם לחלוטין. אדם שלוקה בהפרעה ושמנסה להימנע מהחזרתיות, יחווה התקפי חרדה קשים שגורמים לחוסר תפקוד. דוגמה להפרעה: אדם שחרד מאד מזיהומים וחיידקים והוא חייב לשטוף ידיים עם סבון, שוב ושוב ושוב, למרות שהוא יודע שאין היגיון בפעולה.


מתמודדים עם הפרעה טורדנית כפייתית? לחצו כאן למימוש זכויות בקלות>>>


זו רק רשימה חלקית של מצבים רפואיים, המעניקים למתמודדים איתם זכויות רפואיות מטעם המדינה, הביטוח הלאומי וגופים נוספים. אם אתם מעוניינים לדעת עוד ולקבל ייעוץ וליווי מקיף בדרך לקבלת הזכויות, שכאמור היא לא קלה לאדם הפרטי. פנו עכשיו ל'שלכם' ותיהנו משירות יעיל ומהיר, המתבסס על שנים של ותק וניסיון בתחום מיצוי הזכויות הרפואיות. 


לכל הזכויות שלכם לחצו כאן>>>


 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.