מנדי ברגר | יום י"ב חשוון ה׳תשפ״ב 18.10.2021

נוף הגליל: הנחת אבן פינה לבית הכנסת 'אהלי יוסף יצחק'

בנוף הגליל נערך טקס הנחת אבן הפינה לבית הכנסת 'אהלי יוסף יצחק חב"ד בעליה' • במעמד השתתפו רב העיר, הרב ישעיהו הרצל, ראש העיר מר רונן פלוט, סגניו - מר אלכס גדלקין ומר סמיון ברון, נציג חב"ד במועצת העיר ר' מנחם גנדל • בית הכנסת הוקם לפני כ30 שנה על ידי הרב צביקה דרורי, ופעל כמגדלור לתושבי העיר. בשנה האחרונה הרב דרורי מסר את ניהול בית הכנסת לשליח הרבי לדוברי רוסית בנוף הגליל - הרב יונה ברודקין
נוף הגליל: הנחת אבן פינה לבית הכנסת 'אהלי יוסף יצחק'

בנוף הגליל נערך טקס הנחת אבן הפינה לבית הכנסת 'אהלי יוסף יצחק חב"ד בעליה'.

במעמד השתתפו רב העיר, הרב ישעיהו הרצל, ראש העיר מר רונן פלוט, סגניו - מר אלכס גדלקין ומר סמיון ברון, נציג חב"ד במועצת העיר ר' מנחם גנדל, ובכירים מחברת 'חוצה ישראל', ביניהם מר איציק אורון, מנכ"ל פרוייקט הרכבת הקלה, ומר צחי לוי, האחראי על הפרוייקט.

בית הכנסת הוקם לפני כ30 שנה על ידי הרב צביקה דרורי, פעל כמגדלור לתושבי העיר. בשנה האחרונה הרב דרורי מסר את ניהול בית הכנסת לשליח הרבי לדוברי רוסית בנוף הגליל - הרב יונה ברודקין, שיחד עם אשתו אסתר תחי', ומשפחות קרובות של חברי הקהילה - מנהלים במקום את בית חב"ד בעליה לתושביה דוברי הרוסית של העיר.

כחלק מפרוייקט הרכבת הקלה מחיפה לנוף הגליל נוצר צורך להזיז את בית הכנסת בכמה עשרות מטרים, וכך בעצם, הולך להיבנות בע"ה בית כנסת חדש המשמש גם כמקלט לתושבי השכונה.

בטקס נאמו רב העיר, ראש העיר, מנכ"ל הרק"ל, ושליח הרבי.

הנואמים התייחסו בדבריהם לזכות הגדולה להתחיל את בניית פרוייקט הרכבת הקלה מהקמת בית כנסת, מה שישמש בע"ה כאבן יסוד לכל הפרוייקט, ויביא את ברכת השם לכל תושבי העיר.

מר איציק אורון פתח בדבר תורה מפרשת השבוע, ודיבר בהתרגשות רבה על הזכות בהקמת בית כנסת. ראש העיר דיבר על כך שלמרות על הקשיים- הנה, ב"ה, הפרוייקט מתקדם בצעדי ענק, ויביא ברכה גדולה לתושבים. רב העיר דיבר כך שבית הכנסת הוא המקום הבטוח שאליו נכנסים מפני מי המבול, ועל כך שאנו, כאברהם אבינו- מפיצים את אור השם בעולם.

הרב ברודקין קרא קטעים ממכתב הרבי להנחת אבן הפינה, הודה נרגשות למנהלי הפרוייקט, מהרק"ל, ומראשות העיר על השקעתם העצומה בפרוייקט זה.

כמו כן הזכיר את דברי הרבי שגשמיות ורוחניות של יהודי הולכים תמיד יחד. כל הטבה ברוחניות מיטיבה גם בגשמיות. אנו נשתדל להאיר באמצעות בית הכנסת את העיר באור הגאולה, ובוודאות זה יוסיף ברכה בכל הפרוייקט כולו.

ילדי הקהילה שרו את 12 הפסוקים, והיו שותפים אף הם להנחת אבן הפינה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.