מערכת COL | יום י"א חשוון ה׳תשפ״ב 17.10.2021

שליח הרבי בלב השומרון, למד ולימד: הרב יהודה רובין ע"ה

רבנים וראשי ההתיישבות בלב השומרון, שלוחי ורבני חב"ד, לצד מתיישבים הלכו אחר מיטתו וניחמו בימי 'השבעה' לאחר פטירתו של שליח הרבי הרה"ח יהודה רובין ע"ה • עם מלאות ימי 'השלושים' השתתפו בערב זיכרון והתעוררות • גלריית תמונות נרחבת, ו'שביבים' מבני משפחתו
שליח הרבי בלב השומרון, למד ולימד: הרב יהודה רובין ע
הרב יהודה רובין ע"ה

בחודש החגים שזה עתה עברנו, בין כסה לעשור בעיצומה של 'שבת תשובה', ה' בתשרי ה'תשפ"ב, נפטר הרה"ח השליח הרב יהודה רובין ע"ה.

הרב יהודה רובין ע"ה נולד וגדל בארה"ב של שנות 'הסיקסטיז-סבנטיז', עלה ארצה לקיבוץ יודפת שבגליל, התקרב ליהדות ע"י הרב צבי טאו ולישיבת 'מרכז הרב', אח"כ לרב יצחק גינזבורג והחל להתקרב לתורת חב"ד.

בשלב זה הצטרף לחידוש ההתיישבות היהודית בשומרון ומתיישבי 'גרעין אלון מורה', ייסד הקים וניהל את מדרשת 'חלקת השדה' ובהמשך את 'ישיבת עוד יוסף חי' בשכם. מאז פטירתו; שבים נזכרים ומציפים חבריו המתיישבים זיכרונות ובהם:

כיצד את כל מסירותו והתלהבותו זאת, רתם למפעלות השליחות שחולל בשומרון, עת הפך לחסיד חב"ד מן המניין והפך לשליח של הרבי בלב השומרון.

קשר של תורה

בני משפחתו מציינים כי תקופה זאת היא בעבורם כמעיין פאזל המרכיב תמונה שהולכת ומתחוורת וכי הם נדהמים מגודלה, היקפה ועומקה. עיקרה של תמונה זאת המורכבת מחלקים, חלקים רבים: קשר של תורה. מספרים הבנים: "הגיעו מאות מהתושבים ביישובי גב ההר ולב השומרון, את רבים מהם לא הכרנו, היות וכאמור הם מישובים אחרים או שהם מהפחות ותיקים באלון מורה או האזור".

[הגיעו בשנים בהם כבר 'יצאנו לישיבות'] חזרנו ושאלנו שתי שאלות: היה לך קשר עם אבא? למדת אצל אבא? וממש ממש אצל רובם ככולם התשובה הייתה אחת: קשר של תורה. למדו עם אבא בחברותות, בחבורות לימוד, באחד מהשיעורים הרבים. אך לא היה זה רק לימוד בשיעורים, אלא קשר בין לבין, קשר של תורה. רבים סיפרו לדוגמא על ההודעות שאבא היה משאיר להם, ובהודעות תכנים הקשורים בשיעורים ובכלל, תוכן, תוכן ועוד תוכן. לעיתים תכופות היה משאיר הודעות עם עוד איזה הסברה, השלמה, הבנה חדשה בלימוד הקודם וגם עם היה זה לפני מספר ימים ומאז היו עוד הרבה שיעורים".

הרב רובין ע"ה לימד תורה בשיעורי תורה, בחבורות לימוד ואף בחברותות רבות, תמיד אמר: "אני בא ללמוד וללמד תורה עם כל מי שרוצה ובכל מקום שרוצים". ואכן כך היה; במשך שנים, למעלה מארבעים שנה של לימוד תורה ביישובי השומרון, בכל היקף, בכל מקום ועם כל גיל. שיעורים, שיעורים ועוד שיעורים. עם ילדים בפעולות ומסגרות שונות, עם נערים ותלמדי ישיבות בישיבות האזור, עם 'מבקשים' בגבעות והמאחזים, עם סטודנטים וסטודנטיות באוניברסיטת אריאל, עם אברכים, עם תושבים 'בעלי בתים' ויותר תורנים בישובים קרובים ורחוקים, עם ר"מים, ראשי ישיבות ורבני ישובים. 'כולל יום שישי' ולאחרונה לימוד עם פנסיונרים.

מה שאפיין את מערך השיעורים של איש אחד הזה, היא הנחישות והעקביות וחוסר ההתפעלות והחשיבות של שיעור קטן כגדול, היו לעיתים שיעורים שקטנו או הופסקו ואז תמיד הוחלפו והתחדשו בשיעור אחר במקום אחר ושוב; לעיתים קטן ולעיתים עוד יותר קטן אך תמיד ממשיכים ולומדים. היו שיעורים שבועיים והיו יומיים, היו שהחזיקו שנים ואחרים שרק חודשים אך תמיד היו אלו נתיבים. נתיבים וקשרים - קשר של תורה עם עוד ועוד תושבים מבקשי השם באזור.

היו אלה כאמור לא רק שיעורים אלא קשר של תורה, כל מי שלמד אתו הפך לחבר ולכזה שאתו עמד  בקשר, קשר של תורה. זאת התמונה שהלכה והתחוורה בימי 'השבעה' במלא גודלה, היקפה, ועומקה.

בני המשפחה מוסיפים ומספרים ממש לאחרונה אף חזר ללמד ילדים, את ילדי אלון מורה בשיעור מיוחד, שיעור בסיפורי צדיקים. מספרים סיפור ומנתחים יחד מה אנו למדים 'ולוקחים' ממנו.

סיום מסכת

במהלך ימי 'השבעה' וכן למעמד 'השלושים' הגיעו רבני האזור והישובים, ראשי ההתיישבות, אישי ציבור וחברי כנסת ובניהם: הרב אליקים לבנון - רב המועצה האזורית שומרון, המרא דאתרא של אלון מורה - הרב מרדכי וולנוב, הרב מנחם מענדל גלוכובסקי - סגן מזכיר בית דין רבני חב"ד, הרב דוד דרוקמן - רבה של קריית מוצקין, הרב דוד דודקביץ - רב הישוב יצהר, הרב דניאל לונצר - רב היישוב איתמר, הרב מנחם פליקס מראשוני מחדשי ההתיישבות בשומרון, הרב גדי בן זמרה, הרב מיכי יוספי, הרב משה שילת - יו"ר 'חב"ד בקמפוס' 'חב"ד לנוער', 'תורת חב"ד לבני הישיבות' ועוד, הרב נפתלי ליפסקר - צעירי חב"ד, הרב יוסף גערליצקי - שליח הרבי לתל אביב, יוסי דגן - ראש המועצה האזורית שומרון, פנחס ולרשטיין, בני קצובר - מראשי 'גוש אמונים' וההתיישבות, השר לשעבר אורי אריאל מראשי ההתיישבות ביש"ע, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ - יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית', חבר הכנסת איתמר בן גביר - יו"ר 'עוצמה יהודית', חבר הכנסת אופיר סופר - ממפלגת 'הציונות הדתית', חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי - מראשי 'עוצמה יהודית', ברוך מרזל - מראשי הישוב היהודי בחברון, ד"ר סודי נמיר, רבני ישובים נוספים ראשי ישיבות ור"מים, ובעיקר ותיקים ורבים רבים מתושבי אלון מורה ויישובי השומרון.

כתבה נרחבת תפורסם בעז"ה בקרוב.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.