שניאור דייטש | יום ז' חשוון ה׳תשפ״ב 13.10.2021

שר החקלאות על המחסור בחלב: "נפתח קו ייצור לא כשר"

בתגובה לשאילתא שהגיש היום ח"כ אורי מקלב על המחסור בחלב בתקופה האחרונה בחנויות, בחר שר החקלאות עודד פורר להאשים דווקא את תקנות הכשרות • לטענתו "אם היה קו ייצור לא כשר שעובד גם בשבתות וחגים ניתן היה לייצר חלב שיתן מענה לביקושים"
שר החקלאות על המחסור בחלב:
מחסור בחלב על המדפים (אילוסטרציה, באדיבות המצלם)

בתגובה לשאילתא שהגיש היום ח"כ אורי מקלב על המחסור בחלב בתקופה האחרונה בחנויות, ועל הטענה כי משרד החקלאות לא נערך לכך, השיב שר החקלאות עודד פורר כי "זה לא נכון שהמשרד לא נערך. המשרד נערך וגם דרש גם מהמחלבות וגם מהרפתנים לראות מה קורה לקראת חגי תשרי כי התופעה הזאת קוראת בימי החגים. לא היה מחסור בחלב גולמי".

בתקופת החגים, הודיע משרד החקלאות על מחסור קל וזמני במוצרי חלב לצד המלצה לציבור להצטייד בחלב מבעוד מועד, מה שלא הועיל ובפועל נרשמו חוסרים גדולים ברשתות השיווק ובחנויות המזון.

השר פורר הציג אצבע מאשימה דווקא כלפי תקנות הכשרות: "החלב הזה שמגיע מהרפת למחלבה, שם עושים את העיבוד למוצרי החלב המעובדים. לא היו בחגים מספיק ימי עבודה, המחלבות לא עובדות בשבתות ובחגים. המחסור בימים אלה הוביל לתוצאה שבה נשפכו למעלה משני מיליון ליטר חלב כי לא היה מי שיעבד אותם. בקשנו להשבית קווי ייצור של מוצרים אחרים כדי שייצרו יותר חלב".

הפתרון כפי שמציע פורר הוא "אם היה קו ייצור לא כשר שעובד גם בשבתות וחגים ניתן היה לייצר חלב שיתן מענה לביקושים. יש מחלבה שבחרה משיקוליה לא לייצר מוצרים תחת פיקוח. אני חושב שחלק מהמחסור נבע גם מלחץ של הציבור שהחליט לקנות חמישה שישה קרטונים במקום שניים ואז זה נגמר".

ח"כ מקלב תקף בתגובה את השר ואמר כי "אלו פתרונות של מפלגה אתאיסטית שהסירה מעצמה כל סממן יהודי. כל רצונכם זה להביא תרבות נכר - כאשר יש מחסור במוצרים בגלל שמירת השבת אתם שוברים והורסים את השבת".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.