מנדי ברגר | יום ז' חשוון ה׳תשפ״ב 13.10.2021

לך לך: האם הכבוד והכסף שולטים עליך, או אתה עליהם?

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את השיעור הווידאו השמונים ושלוש בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי" • והשבוע: שיחה מיוחדת, אקטואלית ונפלאה לפרשת לך לך, מ"ליקוטי שיחות" חלק כ"ף, ממנה אנו למדים ללכת בדרכו של אברהם אבינו – כשם שהגדולה והשכר שהוא זכה לה מהבורא, היו חלק מעבודת ה' שלו, כך אנו אמורים "לשלוט" על גדולה ושכר שאנו זוכים לו, ולהגדיל באמצעותם את שמו של הבורא
לך לך: האם הכבוד והכסף שולטים עליך, או אתה עליהם?

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את השיעור הווידאו השמונים ושלוש בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי".

והשבוע: שיחה מיוחדת, אקטואלית ונפלאה לפרשת לך לך, מ"ליקוטי שיחות" חלק כ"ף, ממנה אנו למדים ללכת בדרכו של אברהם אבינו – כשם שהגדולה והשכר שהוא זכה לה מהבורא, היו חלק מעבודת ה' שלו, כך אנו אמורים "לשלוט" על גדולה ושכר שאנו זוכים לו, ולהגדיל באמצעותם את שמו של הבורא.

מדוע הקב"ה הבטיח לאברהם בפרשתנו "ואגדלה שמך", בעת שהוא ראה את עצמו כ"אנוכי עפר ואפר"? * ומדוע הקב"ה הבטיח לאברהם "שכרך הרבה מאוד", כאשר הוא היה המודל לעובד ה' מאהבה? * סדרת שאלות על הסיפור המיוחד בזוהר אודות רבי אבא ורבי יוסי בן פזי * האם אפשר לבטל רטרואקטיבית עסקת "יששכר וזבולון" * גדולה המגיעה מהבורא וגדולה המגיעה מבני האדם * האם אפשר לוותר על עונש שמגיע בהווה, תמורת הבטחה לשיפור עתידי?.

מדוע מותר ללמוד שלא לשמה, ואסור ללמוד על מנת לקנטר? * שלושת הרבדים במשמעות "מתוך שלא לשמה בא לשמה" * הווה מול עתיד * רצון הגוף מול רצון הנשמה * חיצוניות מול פנימיות * גדולתו של אברהם הייתה חלק מהותי בעבודת ה' שלו * להיות כ"בן פזי", לשלוט ולהיות בעל הבית על הממון והגדולה * ואלו דברים בחר הרבי לשאת בפני כלי התקשורת העולמיים בביקורו של ראש הממשלה בגין?.

לעילוי נשמת השליח להנובר הרב בנימין וולף ז"ל.

טעמו וראו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.