מערכת COL | יום ו' חשוון ה׳תשפ״ב 12.10.2021

מיזם חדש ומהפכני לילדי השלוחים דוברי עברית: ישיבת ערב

תכנית לימודים מסודרת הוכנה בידי המדריכים, תלמידי ישיבת תומכי תמימים המרכזית ב-770, בעבור ילדי השלוחים דוברי העברית. כעת תופעל ישיבת ערב לילית וירטואלית, בידי אגף my shliach במרכז לענייני חינוך
מיזם חדש ומהפכני לילדי השלוחים דוברי עברית: ישיבת ערב
תמונות: באדיבות המצלם

בארגון my shliach, הפועל תחת המרכז לענייני חינוך בקרב ילדים השלוחים, צועדים צעד אחד קדימה בהמשך לתוכנית החברותות, עם הפקת תכנית מושקעת במיוחד לילדי השלוחים - "ישיבת ערב".

מדי יום בימים שני עד חמישי יפגשו מאות ילדי שלוחים מכל העולם בפורומים סגורים עם חבריהם לתכנית לימודים מיוחדת שהוכנה על ידי טובי המוחות במרכז לעניני חינוך.

גולת הכותרת בתכנית הלימודים היא פרויקט מהפכני "רב בביתו", מטרתה להפוך כל ילד שמשתתף בתכנית לרב בביתו שלו כפשוטו.

פעמים רבות דיבר הרבי על חשיבות הכרת ההלכות הנצרכות באופן יומיומי: "לידע את המעשה אשר יעשון". בי' שבט תשט"ו הרבי הדגיש אף את חשיבות לימוד הלכות "דיני ברכת הנהנין, דיני הפסק בתפילה, דיני טלית קטן, דיני מוקצה בשבת וכיו"ב".

במסגרת הפרויקט יילמדו הלכות אלו בצורה ייחודית וחדשנית ובאופן שכל ילד שישתתף בתכנית יצא ממנה כאשר הלכות אלו מונחות בכיסו והוא נכון להשתמש בהן בכל עת ואף להעביר אותן הלאה.

מלבד זאת התכנית מחולקת לשלושה חלקים; חסיד, ירא שמים ולמדן. ילמדו בה חסידות לעומק, הלכות הנצרכות בצורה פשוטה וייחודית כנ"ל וכן גמרא מסכת ברכות.

המפגש הווירטואלי הזה הוא כמו אוויר לנשימה עבור הילדים שגרים במקומות נידחים ואין להם חברים לבלות איתם אחרי הלימודים. לכן כאן ב-my shliach חושבים על ילדי השלוחים ומאפשרים להם מפגש חברים מהנה עם פעילויות והפתעות בשעות אחר הצהריים.
תכנית זו התקיימה בשנה שעברה באופן נסיוני ולאור ההצלחה האדירה התכנית כעת פורצת ונפתחת לכל ילדי השלוחים.

הרב אשכנזי שעומד בראש פרוייקט הלימודים המהפכני מספר כי המטרה בתכנית היא ללמד את הילדים "לדעת את המעשה אשר יעשו" - איך להתנהג בחיי היום יום במעשה בפועל לפי השולחן ערוך.

תכנית הלימודים נערכה בצורה חווייתית ומיוחדת המותאמת לילדים. התכנית שמה דגש על לימוד הלכה למעשה כאשר לכל הלכה ישנה דוגמא פרקטית מחיי היום יום של כל ילד. 

חוברת הלימודים מלמדת איך נוטלים ידיים בבוקר פעם שניה לאחר שמתלבשים, מה צריך לבדוק בציצית לדעת שהיא כשרה לברכה ולבישה, איזה אמן מותר לענות בפסוקי דזמרה ומה עונים בברכות קריאת שמע, לאיזה כיוון יושבים  בשעת קריאת התורה ועל מה מסתכלים ב"וזאת התורה".

"אין ספק שההשקעה האדירה והמשאבים שמושקעים בתכנית הלימודים תגרום לילדים להבין ולדעת את החומר הנלמד בצורה הטובה ביותר, ולקיום הלימודים במעשה בפועל", אומרים במרכז לענייני חינוך.

יונה סטמבלר מוורשה בפולין מספר: "שנה שעברה אני השתתפתי בישיבת ערב של my shliach והיה ממש כיף למדנו את מסכת יומא ונהניתי מאד עם המלמד שלנו מענדל'ה, היו לנו הגרלות ופעילויות והיה לנו ממש כיף. ברוך השם גם זכינו לסיים את המסכת ולחגוג את הסיום. ואני ממליץ לכולם להירשם לישיבת ערב השנה. השנה אני הראשון שנרשם לישיבת ערב וקורא לכולם להצטרף!"

את התכנית מלווים משפיעים והחומר יועבר על ידי תלמידי הישיבה המרכזית ב-770. את התכנית מנחה הרב שלום דובער אשכנזי רב ומו"צ בעיר כפר סבא.

ישיבת הערב כמו שלל פעילויות התוכן והמבצעים נערכים ע”י ארגון myshliach הפועל לרווחת צעירי השלוחים בכל ימות השנה בניהול הרב מענדי שאנווביץ תחת אגף 302 במרכז לענייני חינוך המנוהל בידי הרה”ח ר' מענדי קוטלרסקי העומד מאחורי  המהפיכה
את האגף לדוברי עברית מנהל שליח הרבי הרב דובלה הלפרין ואת ישיבת הערב מנהל במסירות הת' מענדי שיף והת' דובי קוק.

מנהל הישיבת ערב הת' מענדי שיף אומר לנו ילדי השלוחים הם שלוחים בפני עצמם והידע והכוח שיעניק להם המפגש ב'ישיבת ערב' ילוו אותם ויוסיפו להם בשליחות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.