שניאור דייטש | יום ו' חשוון ה׳תשפ״ב 12.10.2021

במעמד מרשים: הוכתר הרב דניאל דהאן לרבה של ליאון בצרפת

מאות מבני הקהילה של העיר ליאון חגגו ביום ראשון השבוע את מעמד ההכתרה של רבם, הרב הראשי של ליאון והמחוז הרה"ג ר' דניאל דהאן בבית הכנסת הגדול של העיר מחזה שלא נראה בליאון זה קרוב ליובל שנים • ההכתרה באה אחרי פרישתו של הרב הישיש הרה"ג ר' יואל וארטנשלג אשר שימש בתפקיד זה קרוב לארבעים וחמש שנה • הרב שהוכתר מקורב מאוד לחב"ד ובכל תחנות חייו עמד בקשר עם שליח חב"ד המקומי
במעמד מרשים: הוכתר הרב דניאל דהאן לרבה של ליאון בצרפת

"תשית לראשו עטרת פז" 

ביום ראשון השבוע מאות מבני הקהילה של העיר ליאון חגגו את מעמד ההכתרה של רבם הרב הראשי של ליאון והמחוז הרה"ג ר' דניאל דהאן בבית הכנסת הגדול של העיר דבר שלא ראו יהודי ליאון והאזור זה קרוב ליובל שנים.

הכתרה זאת באה אחרי פרישתו של הרב הישיש הרה"ג ר' יואל וארטנשלג אשר שימש בתפקיד זה קרוב לארבעים וחמש שנה.

מעמד ההכתרה בראשות הרב הראשי של צרפת הרה"ג ר' חיים קורסיה  אשר השתתפו בה חשובי דייני צרפת הגאון הרב יחיה טובול אב"ד ליאון , הגאון הרב יעקב חביב אב"ד בי"ד איחוד הרבנים צרפת, הגאון הרב מיכאל סמרלא אב"ד שטראסבורק.

השתתפו במעמד גם עשרות רבני צרפת וביניהם:

הרב משה לוין עוזרו המיוחד של הרב הראשי לצרפת  ורבה של קהילת 'לה רנסי' בפאריז, הרב זיני מחשובי רבני פאריז והרב מאמאן רבה של העיר בורדו וזקן רבני צרפת.

כמו כן נציגי הממשלה והעיריה, ראשי הדתות ראשי הצבא ואנשי ציבור נשיאי הקהלות היהודיות מר ג'ואל מרגי נשיא הקונסיסטואר של צרפת ומר אלין סבאן נשיא של הקהלה היהודית של ליאון והמחוז. מאות מבני הקהילה וראשי קהילות וארגונים מישראל ומאירופה.  

בלטו במיוחד שלוחי הרבי וראשי מוסדות חב"ד של עיר ליאון והאזור בראשותו של השליח הראשי הרה"ח ר' שמואל גורוויטש אשר כמובן באו לתת חלק למעמד הגדול והחשוב. 

העיר ליאון, היא העיר השנייה בגודלה בצרפת,  הקהילה היהודית בליאון היא מהחשובות והידועות באירופה כיום חיים בליאון קרוב לארבעים אלף יהודים המרוכזים בשלושים ושישה קהילות. בעיר פועלים עשרות בתי כנסת ובתי מדרש, בית דין וכן מערכת כשרות, מקוואות טהרה, ישיבה קטנה סמינר לבנות ארבעה כוללים לאברכים. ומוסדות חינוך על טהרת הקודש ובהם בתי הספר התורניים, בית ספר בית מנחם חב"ד בהם מתחנכים כאלפיים ילדים וילדות. 

בנאום נרגש לאחר שעיטרוהו הדיינים והרבנים בטלית אמר הרב דניאל דהאן: "קטונתי מכל החסדים ובחרדת קודש אני מקבל את הכהונה הרמה ואעשה כל שביכולתי כדי להיות ראוי להמשיך את עבודת הקודש של קודמיי ולעמוד באתגרים העומדים לפני ובראשם לדאוג לנוער שהם דור העתיד ועלינו לקרב אותם ולבנות איתם את העתיד תוך חיזוק הקהילות ומוסדות התורה והחסד".

לרגל ההכתרה התקבלו מכתבי ברכה וכן מכתב מיוחד של הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול הגאון הרב דוד לאו אשר בירך הרב הראשי של ליאון החדש "אשר יקדש שם שמים בפעלו, יהי  נעם ה' עליו, ויכונן מעשי ידיו, לתהלה ולתפארת".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.