חרדים10 | יום ו' חשוון ה׳תשפ״ב 12.10.2021

בנט: "שמח שיש חרדים, אבל צריך להגביל ההשפעה שלהם"

התבטאות שערורייתית של ראש הממשלה נפתלי בנט בוועידה העשירית של ג'רוזלם פוסט: "שמח שיש חרדים, אבל צריכים להגביל את ההשפעה שלהם" • תגובות סוערות על דבריו; ליצמן: "בעבר הלא רחוק, כשהוא היה זקוק ל’השפעה החרדית’ הוא ידע להתחנן לעזרתה" • ח"כ מיכאל מלכיאלי: "האיש לא בקו הבריאות. לך" • סמוטריץ': "פוליטיקאי עם 6 מנדטים שגנב ראשות ממשלה בהונאה, מבקש להקטין השפעת 16 מנדטים"
בנט:
ראש הממשלה נפתלי בנט (צילום: אתר הכנסת)


ראש הממשלה נפתלי בנט נאם הבוקר (שלישי) בוועידה העשירית של ג’רוזלם פוסט הנערכת במוזיאון הסובלנות בירושלים.

בפתח דבריו אמר בנט: “אני רוצה לשתף קצת ממה שאני לומד מניהול הממשלה האקלקטית הזו. לפני כארבעה חודשים ריכזנו את האכסניה הזו של מפלגות שונות מאוד עם רעיונות שונים מאוד. לא ידעתי אם זה יעבוד, כי יש אנשים שחושבים דברים מנוגדים באופן מוחלט בנושאים רבים. אני יכול להגיד לכם שזה עובד. יש לנו ממשלה טובה, קואליציה טובה, מערכת חזקה שמתקדמת”.

הוא הוסיף: “יש עוד ועוד דברים מאוד חשובים שאנחנו מכניסים ועובדים עליהם. אני רוצה לספר לכם מה למדתי: הסיסמה הנפוצה שאנו משתמשים בה היא ש-70% מהאנשים מסכימים על 70% מהנושאים, אז בואו נתמקד בהם. אבל למעשה, אני רואה כעת פוטנציאל גדול יותר: נתחיל לדבר על ה-30%.

“בישראל יש בעצם שלושה כוחות פוליטיים: כוח לאומי, שלגמרי היית אומר שהוא הימין, הגישה הגלובלית ההומניסטית שהיית מכנה אותה בערך השמאל והדתיים – חרדים ואורתודוכסים. במציאות, אנו זקוקים למעשה לשלושת הווקטורים. אנחנו המדינה היהודית, אני שמח שיש חרדים, אבל אנחנו צריכים להגביל את ההשפעה הפוליטית שלהם. לא הייתי רוצה ישראל בלי שמאל.

“למרות שאנחנו לא מסכימים, אני שמח שיש את הנגד הזה כדי שנוכל להתווכח עליו. אתם לא רוצים את ישראל בלי כוח לאומי. אז הנקודה שלי היא שלא מדובר רק בפשרה, שבה אם נזוז לכיוון אחד, הצד השני מפסיד. מדובר על מציאת הנקודה הנכונה בין הכוחות האלה. אני גאה להוביל ממשלה שנמצאת שם”.

ח”כ אופיר סופר הגיב על דברי בנט נגד החרדים: “במסגרת נטישת האידיאולגיה לצד העובדה שאין לו קהל יעד בבחירות, בנט מתחיל לגנוב ללפיד את האידיאולוגיה. עד כה זה נעשה באמצעות שלוחו, מתן כהנא. הבוקר גם בנט לא מסתיר את עמדותיו החדשות”.

ח”כ מיכאל מלכיאלי מש”ס הגיב: “האיש לא בקו הבריאות. לך”.

בהמשך הוסיף: “נפתלי החוצפן והשחצן מדהים כל פעם מחדש. אני לא מאמין שהיה מעז להגיד על הציבור הערבי את מה שאומר על הציבור החרדי. אבל מה כבר אפשר לצפות מאדם שמכר את כל הערכים של המדינה היהודית בשביל לשאת נאום מעל בימת האו”ם בתור ראש מפלגה עם 6 מנדטים”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ: “פוליטיקאי עם שישה מנדטים שגנב את ראשות הממשלה בהונאה, מבקש להקטין את השפעתם של שישה עשר מנדטים. כמה חוסר מודעות במשפט אחד”.

ח”כ יעקב ליצמן: “כשבנט מדבר על הצורך להגביל את ההשפעה החרדית הוא שוכח כמה הוא השתמש בה לצרכיו הפוליטיים ולמען הציבור שהוא ייצג בעבר. בשעתו, בעבר הלא רחוק, כשהוא היה זקוק ל’השפעה החרדית’ הוא ידע להתחנן לעזרתה. על זה נאמר אתה אומר ‘פן ירבה’, ואנחנו אומרים ‘כן ירבה'”.

ח”כ משה גפני: “דבריו של בנט לא מפתיעים, הוא עשה את זה בברית האחים עם לפיד ורק התחנחן בפני הציבור החרדי כי היה צריך אותו לצרכיו. זה אותו האיש שמשקר במצח נחושה עבור נושאים שמעניינים אותו באותו רגע. לא מפתיע כי בנט גם יודע שהוא לא יצטרך אותנו יותר, כי זו הקדנציה האחרונה שלו במערכת הפוליטית”.

ח”כ ישראל אייכלר: “תארו לעצמכם שנשיא ארה”ב היה אומר שהוא מאוד שמח שיש יהודים באמריקה אבל צריך להגביל את ההשפעה הפוליטית שלהם. העולם היהודי היה מזדעזע. יש לבנט שתי אפשרויות: להתנצל או להתפטר”.

איש התקשורת ינון מגל: “‘אני שמח שיש חרדים אבל צריך להגביל את ההשפעה הפוליטית שלהם’ של בנט – זה ה’אני אשקם אותך’ של לפיד לדרעי החדש. אין מילים”.

איש התקשורת אריה ארליך: “בנט, אחד שמחזיק בשישה מנדטים, מדגים דמוקרטיה על פי שיטתו ואומר כעת בוועידת ג’רוזלם פוסט: ‘אני שמח שיש חרדים, אבל אנחנו צריכים להגביל את ההשפעה הפוליטית שלהם’. אחד עם שישה מנדטים מנסה לצמצם השפעה של 16 מנדטים”.

שלמה פילבר, ראש מכון ‘דיירקט פלוס’: “הגרסה המוקדמת של ‘צריך להגביל את ההשפעה הפוליטית שלהם’ – וַיֹּאמֶר אֶל־עַמּוֹ הִנֵּה עַם בְּנֵי יִשְׂרָאֵל רַב וְעָצוּם מִמֶּנּוּ, הָבָה נִתְחַכְּמָה לוֹ פֶּן־יִרְבֶּה…”

איתן זליגר, בעלים ושותף ב’זליגר שומרון תקשורת’: “כדי לצמצם את השפעת החרדים בפוליטיקה, נפתלי בנט יכול להצטרף למריצה שליברמן כבר העמיס אותם”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.