מנדי ברגר | יום ה' חשוון ה׳תשפ״ב 11.10.2021

משתייכת לחברת MG הסינית: הכירו את הפלאג-אין EHS PHEV

המכונית הראשונה שעולה אצלנו במסגרת כתבות על רכב חשמלי - משתייכת לחברת MG הסינית. למה דווקא היא? • הפעם נדבר דווקא על המוצר הפחות מוכר של החברה, רכב הפלאג-אין הידוע בשמו EHS PHEV • מי שיציץ בו במבט ראשון, יטעה לחשוב שמדובר בג'יפ מסדרת GLA או GLC  של מרצדס
משתייכת לחברת MG הסינית: הכירו את הפלאג-אין EHS PHEV

הרכבים החשמליים הם הדבר הבא של עולם הרכב. זה הולך לקרות מהר מהצפוי ותרשמו את זה.

הנושא שווה כתבה בפני עצמה, אבל בשתי מילים: בעוד מחירי הבנזין והדיזל מתייקרים כל העת, מכוניות הנוסעות על חשמל הולכות לעשות לנו הרבה יותר קל בכיס. לא עוד טנק דלק שהולך ונגמר במהירות ומצריך מילוי מחדש במאות ואלפים בחודש, אלא מערכת חשמלית שמוטענת במחיר זול בהרבה.

המכונית הראשונה שעולה אצלנו במסגרת זו משתייכת לחברת MG הסינית. למה דווקא היא? ובכן ראשית, רוב החברות שמוכרות היום מכוניות חשמליות בישראל הן סיניות (גם יבואניות רכב כמו קיה או וולוו מוכרות רכבים חשמליים של חברות סיניות), ושנית כיוון שמדובר בחברה שרוב המכוניות החשמליות בכבישי ארצנו נרכשו ממנה.

הפעם נדבר דווקא על המוצר הפחות מוכר של החברה, רכב הפלאג-אין הידוע בשמו EHS PHEV.

הרכב "שלנו", כך מתברר כמעט אינו מוכר בציבור. הוא הושק רק לאחרונה ולדברי החברה אלפים ממנו כבר הוזמנו ומחכים למסירה בשל העיכובים הקשים בכל עולם הרכב בשנה האחרונה.

מי שיציץ בו במבט ראשון, יטעה לחשוב שמדובר בג'יפ מסדרת GLA או GLC  של מרצדס (כפי שקרה לי אגב). הוא מרשים ואגרסיבי וקשה להאמין שמדובר במישהו השייך למשפחת MG.

MG הייתה חברה בריטית שנקנתה על ידי הסינים והמוצרים שלה בעשור שעבר היו, איך לומר, לא משהו. כתבה שעשיתי בעבר על ה- MG350 גילתה רכב מאוד מאובזר אבל כזה המצויד במנוע ותיבת הילוכים גרועים.

מאז עברו הרבה מים בים סין הדרומי ונראה שהשינוי שקרה הוא אמתי. נראה שהחברה הסינית לא עשתה עליית מדרגה אלא קפיצה של כמה קומות והתייצבה בקומה של יצרניות הרכב האחרות. זה די מזכיר לי את מה שעבר למשל על סקודה. בראשית שנות התשעים דגמים סובייטים של סקודה ושל לאדה היו מחזה די נפוץ בישראל. לא מעט עולים חדשים ממדינות ברית המועצות לא סמכו על כלי הרכב המערביים שהיו בארץ והעדיפו להביא איתם את הרכבים שלהם... ההמשך ידוע. חברת הרכבים הצ'כית-סלובקית סקודה יצאה מנקודת השפל הסובייטית שלה והפכה למעצמה עולמית.

כניסה לרכב גילתה מראה עשיר ביופיו שלא ניתן למצוא ברכבים במחיר דומה. אין ספק שהיצרנית הסינית השקיעה מעל ומעבר, עד להתפקע, כדי לפרוץ את הדעות הקודמות הלא מחמיאות עליה ואת תקרת הזכוכית המשוריינת, ואבזרה את הדגם הזה בכל מה שרק יכלה כדי להרשים ולהותיר בהלם את הקונה הפוטנציאלי.

תא הנהג שובץ כמובן במושבי עור חשמליים ומתכווננים, והדשבורד, ההגה והדלתות מלאים בנגיעות כרום שמוסיפות נופך בתורם. האבזור הבטיחותי עולה על גדותיו ונראה שבהיבט הזה אין לו מתחרים ברכבים שמחירם עד 200,000 שקל (הדגם הנבחן עולה כ-160,000): איתות שטח מת במראות הצד, בקרת שיוט אדפטיבית, אזהרת סטייה ותיקון סטייה אקטיבי, מערכת קרוז קונטרול, מצלמות רוורס היקפיות 360 – רק חבל שהאיכות שלהן לא טובה. המצלמות מעניקות סביבה נרחבת אבל החדות שלהן לוקה בחסר -, כניסה ללא מפתח, התנעה ללא מפתח, דימום מנוע ברמזור, מערכת אוטו הולד (מיתרת את הצורך לשים רגל על הברקס ברמזור), גג פנורמי ענק ונפתח, אווירת תאורה (עשרות צבעים לבחירה), צילום חזית קדמית אוטומטית ביציאה מחניה או בתחילת נהיגה ומראות מתקפלות.

לפני שניגע בנסיעה עצמה אקדים ואומר שטעם לפגם מצאתי בעובדה שקוטר הסיבוב שלו גדול מהמומצע וכן בכך שהרגשת הנהיגה היא מעט כבדה. הוא אמנם יודע לצאת בסערה מעמידה לנהיגה מהירה בזכות מנועים משולבים אבל דווקא בגלל שיש לו שני מנועים – חשמלי ורגיל – בנקודות מסוימות המשקל הגדול של שניהם יחד בא לפעמים לידי ביטוי.

מנוע הטורבו-בנזין מגיע בנפח 1.5 ליטר עם 162 כוחות סוס ואילו מהמנוע החשמלי תפיקו 122 כוחות סוס. אתם יכולים לבחור האם לנסוע בתצורה חשמלית לבד או בתצורה משותפת שבה שני המנועים באים לידי ביטוי... אם תחליטו לבחור בנסיעה משולבת תקבלו מנוע עם עוצמה אדירה – שילוב של 258 כוחות סוס -37.7 קג"מ, כך שתוכלו להגיע מ-0 ל-100 בתוך 6.9 שניות בלבד.

הסיפור הגדול של ה- EHSזו העובדה שמדובר ברכב פלאג-אין ((PHEV שנועד לשלב בין מנוע בערה פנימית (מנוע בנזין רגיל) לבין מנוע חשמלי. ולמה יש צורך בכלאיים כאלו? ובכן, בעולם הרכב החשמלי יש מושג שנקרא "חרדת טווח". בדיוק כמו הדלק שנגמר מתישהו, גם החשמל נגמר אחרי נסיעה של 300 קילומטרים (הממוצע בדגמים החשמליים הרווחים בארץ), אבל בעוד עם רכב רגיל תוכלו לתור ולהיכנס לתחנת דלק קרובה, ברכב חשמלי תגלו שאכלתם אותה. אם הנסיעה שלכם לא מתוכננת בדיוק, אתם יכולים להיתקע באמצע הדרך וזה לא יהיה נעים.

זו בדיוק הנקודה שבה רכבי הפלאג-אין נכנסים לתמונה. מחד הם רכבים חשמליים וחסכוניים אבל מאידך הם מצויידים במנוע רגיל כאמור, ולכן ברגע שיגמר החשמל תוכלו להתנייד עם הדלק שבמנוע הבנזין. סוג של שני ציפורים במכה אחת.

עכשיו תחזיקו חזק כי מדובר במשהו מורכב: המצב החשמלי, אם תחליטו לבחור בו, מאפשר טווח נסיעה חשמלית של 55 קילומטרים. אם הנסיעה שלכם היא בטווח הזה והיא ברובה עירונית, כלומר 80% בתוך העיר או הכפר ו-20% ביניהם, הוא יצרוך רק מעט מאוד דלק ויביא אתכם לצריכה פנטסטית של ליטר דלק לכל כ-55 קילומטר בממוצע.

לעומת זאת אם תחליטו לבחור במצב נסיעה משולב של שני המנועים, ותצאו לנהיגה בינעירונית מהירה תאלצו להיפרד מליטר דלק לכל 13.1 קילומטר, זאת נוסף ל"בזבוז" חלק מההטענה החשמלית.

ה- EHS PHEVאם כן הוא משהו מורכב. אלו מכם שרוצים ליהנות מכל הכוח שיש לו ולא אכפת לכם מחסכון יקבלו רכב אגרסיבי וכוחני. אבל אם אתם טיפוסים שכל שקל חשוב לכם, שהצעדים שלכם מדודים, וכאלו שמסתובבים הרבה אבל קרוב לבית, תקבלו נוסף לכל זה גם מימד של חסכון עצום בדלק.   

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.