מערכת COL צעיר | יום ד' חשוון ה׳תשפ״ב 10.10.2021

30 שנים לפגישתם הנדירה של הרבי והראשון לציון • מיוחד

עם סיומו של חודש תשרי תשנ"ב, בשעה שאחרוני האורחים עוד נראו בבית חיינו, ניצת רגש של התלהבות בקרב המוני החסידים לקראת יחידות יוצאת במינה; הרב מרדכי אליהו ובני לוויתו שהגיעו לביקור בארצות הברית סרו לקראון הייטס למפגש מיוחד עם הרבי • וגם: ועל מה דובר ביחידות הנדירה?  
30 שנים לפגישתם הנדירה של הרבי והראשון לציון • מיוחד
הרבי ביחידות

 


ישנם תמונות שייחודם בולט לעין כל. תמונות המבטאות בלי קול כי הן מסתירות מאחוריהם עובדות מיוחדות. וישנם גם תמונות שבמבט ראשון נראות 'פשוטות' וחסרות כל סיפור ייחודי משלהן. לעיתים זו עוד תמונה בחלוקת דולרים או רגע מהתוועדות שנדמה שיש עוד רבים כמותם. אך כאשר מתבוננים פנימה, אל הפרטים, עלולים למצוא בהם עולם ומלואו. בסדרת הכתבות 'מאחורי התמונות' נתחקה אחר סיפורם של תמונות – מפורסמות או נדירות, ונביא סיפורים ועובדות מרתקות המסתתרות מאחוריהם.


 

פרק ארבעה־עשר:

הראשון לציון בביקור נדיר

 


חודש תשרי של שנת תשנ"ב, על שלל אירועיו יוצאי הדופן, התקרב לסיומו. אלפי האורחים שמילאו את רחובות השכונה בימי החגים, נראו שוב, נושאים מזוודות וחבילות, אך הפעם כשפניהם חזרה למקומות מגוריהם.

אחרוני האורחים המתינו לז' חשוון, ואווירת 'ויעקב הלך לדרכו' השתררה בבית חיינו. באותו ערב של ה' חשוון, שוב סחפה ההתרגשות את אנ"ש והבחורים. יחידות מיוחדת עתידה הייתה להתרחש באותו ערב; הרב מרדכי אליהו ופמלייתו השוהים בארצות הברית, עתידים להיכנס ליחידות עם הרבי, והכל המתינו לראות את המפגש הנדיר.

 


 

אז נדברו יראי ה'

לקראת השעה שמונה בערב, זמן קצר לאחר שנודע כי היחידות תתקיים בבניין הספריה הסמוך ל-770, נראה הרבי יוצא מחדרו ופוסע לאורך חצר בית-חיינו, בדרכו לחדר המיוחד בבניין הספריה.

דקות ספורות לאחר מכן, כאשר קהל רב עמד כבר הכן במקום, עצרה בכניסה ל-770 מכוניתו של הראשון לציון הרב מרדכי אליהו, ממנה יצא הרב לצד בני לוייתו, כשפניהם לחדר המיוחד בו התקבלו על ידי הרבי.

 


הפגישה בין הרבי לראשון לציון הייתה חמה וידידותית ביותר. עד מהרה החל מתפתח דיון מרתק בעניינים תורניים, שנגעו בין השאר בצורך להביא את משיח, במנהגי הספרדים וכן במנהגי חב"ד שונים.

למעלה משעה וחצי ארכה היחידות המיוחדת. בסיומה, פנו הנוכחים מן המקום, והרבי נותר לשוחח עם הרב אליהו ביחידות, למשך דקות ספורות.

 

הכנסת אורחים כיצד?

עם תום היחידות, ליווה הרבי את אורחו החשוב מן החדר. ביציאה מן הספרייה, התבטא הרבי ואמר: אש"ל – ראשי תיבות, אכילה שתיה ולוויה. אכילה ושתיה לא קיימתי; אבל לוויה אקיים. בתגובה בירך הרב אליהו כי משיח יבוא תיכף ומיד ממש, והרבי ענה על יסוד דברי חז"ל – הלוא אחרי 'הכנסת אורחים' באה 'קבלת פני השכינה'..

 


הרב מרדכי אליהו פנה למכוניתו שחנתה בחזית 770, והרבי צעד מאחוריו, כשהוא יורד במדרגות היורדות מהחצר וממתין עד שתיעלם מן העין מכוניתו של הראשון לציון.

רק לאחר שלא נראתה עוד מכוניתו של הרב מרדכי אליהו, הסתובב הרבי ופנה לחדרו, תוך שהוא מניף בידיו הקדושות ומעודד את הקהל לפצוח בשירה.

 



הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.