מנדי ברגר | יום א' חשוון ה׳תשפ״ב 07.10.2021

גיא ההריגה, הבכי של היהודי המבוגר וביקור הנשיא הרצוג

לפני 20 שנה, השתתף הרב אריאל מרקוביץ', רב הקהילה הצעירה בקייב, בירת אוקראינה ונכח בביקור הנשיא הישראלי דאז, משה קצב, עם נשיא אוקראינה, לאוניד קוצ׳מה, בגיא ההריגה באבי יאר • השנה, לאחר הטקס בבאבי יאר, עם ביקור הנשיא הישראלי יצחק הרצוג, בנוכחות נשיא אוקראינה, מר ולדימיר זילנסקי - הוא נזכר באירוע שהיה בעבר ומשליך על העתיד
גיא ההריגה, הבכי של היהודי המבוגר וביקור הנשיא הרצוג

לפני 20 שנה, השתתף הרב אריאל מרקוביץ', רב הקהילה הצעירה בקייב, בירת אוקראינה ונכח בביקור הנשיא הישראלי דאז, משה קצב, עם נשיא אוקראינה, לאוניד קוצ׳מה, בגיא ההריגה באבי יאר.

"במהלך הטקס", סיפר מרקוביץ ל-COL, "נעמד לידי יהודי מבוגר ולפתע התחיל לבכות. לא דמעות התרגשות אלא בכי סוחף. כמובן שמיד פניתי אליו וניסיתי להציע מים וממחטות, אך הוא המשיך לבכות".

הרב מרקוביץ ממשיך ומספר כי "לאחר זמן מה של בכי הוא פנה אלי ואל אבי ואמר: "בשבילכם זה עוד טקס, עוד אירוע, אבל אני הייתי בפנים כאשר הכל קרה! קברו אותי חי בתוך האדמה והצלחתי לברוח ולהישאר בחיים״, סיפר להם היהודי.

"הייתי ילד ישראלי בן 9 והזדעזעתי אז עד עמקי נשמתי", אמר הרב מרקוביץ. "מאז, כאשר אני חושב על באבי יאר והזוועות שהתרחשו שם, אני מזדעזע אף יותר".

חלפו השנים, והרב הצעיר עבר להתגורר באוקראינה כילד, התחתן ולהפוך לאבא לשלוש בנות ואף להתמנות כרב הקהילה הצעירה בעיר קייב.

"היום", הוא אומר, "השתתפתי בטקס בבאבי יאר, עם ביקור הנשיא הישראלי יצחק הרצוג, בנוכחות נשיא אוקראינה, מר ולדימיר זילנסקי. 

"מר הרצוג הגיע לאוקראינה כאשר היא מלאת חיים יהודיים, אוקראינה שמקבלת ומכילה ומכבדת את השונה- והמסקנה היא, שאיננו יכולים לשנות את העבר, אך אנו יכולים לכבד את זכרו ולהסיק מסקנות ולפעול פעולות כדי שנחיה בעולם טוב יותר", הוא מסיים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.