מערכת COL צעיר | יום א' חשוון ה׳תשפ״ב 07.10.2021

הרבי והגבירים: האירוע שלכבודו ננעלו דלתות בית חיינו

פעמיים בשנה היה הזאל הגדול בבית חיינו נסגר בפני מבקרים. אולם בית המדרש צוחצח ונוקה למשעי, ובעמל רב, שווה לו מראה מוקפד ומרשים. באותם פעמים נדירות ביקרו בבית חיינו המוני 'גבירים' לצד בני משפחתם, כשבשיאו של היום הם זוכים לפגישה אישית ונדירה עם הרבי • מאחורי התמונות של האירוע הדו-שנתי
הרבי והגבירים: האירוע שלכבודו ננעלו דלתות בית חיינו
הרבי ביחידות לגבירים

 


ישנם תמונות שייחודם בולט לעין כל. תמונות המבטאות בלי קול כי הן מסתירות מאחוריהם עובדות מיוחדות. וישנם גם תמונות שבמבט ראשון נראות 'פשוטות' וחסרות כל סיפור ייחודי משלהן. לעיתים זו עוד תמונה בחלוקת דולרים או רגע מהתוועדות שנדמה שיש עוד רבים כמותם. אך כאשר מתבוננים פנימה, אל הפרטים, עלולים למצוא בהם עולם ומלואו. בסדרת הכתבות 'מאחורי התמונות' נתחקה אחר סיפורם של תמונות – מפורסמות או נדירות, ונביא סיפורים ועובדות מרתקות המסתתרות מאחוריהם.


 

פרק שלשה־עשר:

רבי מכבד עשירים

 


פעמיים בשנה היה הזאל הגדול בבית חיינו נסגר בפני מבקרים. אולם בית המדרש צוחצח ונוקה למשעי, ובעמל רב, שווה לו מראה מוקפד ומרשים  - כזה שיוכל לקבל את פניהם של המוני הגבירים שעתידים למלא אותו מפה־אל־פה.

אל האירוע הזה, שהחל מתמסד בסוף שנות המ"ם, הוזמנו רק בעלי הון עשירים במיוחד. לא כל תורם וידיד חב"ד יכל להצטרך לרשימת המוזמנים. כדי לתת הבנה כלשהי במה מדובר – אפשר לציין שבאי היחידות תרמו כל אחד 100,000 דולר, לטובת מוסדות חב"ד כדי להצטרף לקבוצת המכובדים שהוזמנה לאירוע.

 


מי שעמד מאחורי ההפקה הגדולה, היו חברי ההנהלה של הקרן לפיתוח - מחנה ישראל, או בשמה האנגלי והמקוצר MIDF ("מחנה ישראל דעוולאופמענד פונד"). הגבירים המוזמנים היו חברי הקרן, שהיו נחשבים לידידה ותומכיה הגדולים של תנועת חב"ד ומוסדותיה.

 

הזדמנות נדירה ליחידות פרטית

שיאו של האירוע היה מעמד היחידות הפרטית שהתקיים בסופו. כל גביר, לצד בני משפחתו, זכה למפגש אישי יחד עם הרבי, בו היה ביכולתו לשאול, לבקש ולהתברך. יש לזכור כי מדובר בשנים בהם לא התקבלו עוד אנשים ליחידויות פרטיות, ומפגש כזה – שבו עמדו אנשים לבדם עם הרבי, כאשר איש אינו יכול לשמוע את שיגם ושיחם, לא היה בדוגמתו.

היחידויות אמנם הוסרטו באמצעות מצלמה שעמדה במקום, אך קלטת הוידאו של השיחה הועברה ישירות למקום שמור ומשם נשלחה לגביר עמו שוחח הרבי, כך שאיש לא יכול היה לצפות בה מלבדו.

 


בתחילת היחידות היה הרבי נושא שיחה בפני הגבירים והשלוחים שנלוו עליהם, ולאחר מכן היו פונים הגבירים לשבת בחלקו הקדמי של הזאל הגדול, שם סודרו ברוב פאר שולחנות ומקומות ישיבה לצד ארוחה קלה. באזור זה היו ממתינים הגבירים עד שיגיע תורם להתקבל ליחידות.

בשנים האחרונות, יכלה ההמתנה להיות ארוכה מאוד. היו גבירים שנאלצו להמתין מאז שעות הצהריים המאוחרות  ועד לחצות הלילה כדי שיגיע תורם לשוחח עם הרבי. באותם השנים השתתפו במעמד מאות של גבירים, ומפגש אישי עם כל אחד מהם, ארך זמן רב.

 

"רבי מכבד עשירים"

בשנים הראשונות לקיום האירוע, היה הרבי מקבל את אורחיו בזאל הקטן שמול חדרו, ושם היה משוחח עמם בעמידה באופן אישי. בשנים הבאות, כאשר גדל מספרם של הגבירים הועתק מקומה של היחידות לזאל הגדול שיכול היה להכיל את כל האורחים המכובדים ברווח יחסי.

 


באחת משיחותיו של הרבי ביחידות הגבירים, הביא הרבי את אמרת חז"ל - "רבי מכבד עשירים", והסביר שהסיבה שרבי מכבד עשירים היא היות שליהודי יש כסף הרי זה סימן שהקב"ה בחר בו כאדם שיכול להשפיע ולעשות דברים יותר מאדם רגיל, ומצד הסיבה הזו שהקב"ה בחר בו, רבי היה מכבד עשירים...

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.