תוכן שיווקי | יום כ"ח תשרי ה׳תשפ״ב 04.10.2021

מה עושים כשיש סתימה בביוב וכמה עולה לפתוח אותה?

מערכת הביוב במדינת ישראל נחשבת לטובה מאוד אך גם כזאת שבחלקים מסויימים של בנייה רוויה או פרטית, סובלת מבעיות של שחיקה ועומס גבוה במיוחד שמובילים לסתימות וכשזה קורה,  איך אפשר לתקן את הבעיה באופן יסודי ובמחיר הוגן?
מה עושים כשיש סתימה בביוב וכמה עולה לפתוח אותה?
קרדיט תמונה: תמונה 123rf

סתימות ביוב הן עניין נפוץ ואף על פי כן אנשים רבים שנתקלים בה נוטים לבצע טעויות שיכולות לעלות להם בכסף או בשרשרת תקלות בלתי נגמרת.

הגורמים לסתימות ביוב

יש אינספור מפגעים ותקלות שיכולים לגרום לסתימות ביוב כשבין הנפוצים שבהם אפשר למנות את הבאים:

  1. סתימות שנגרמות כתוצאה מהצטברות מגבונים. אלה הסתימות הנפוצות ביותר שאחראיות על סדר גודל של 80% מכלל הסתימות.
  2. שורשים שמוצאים את דרכם לצינורות הביוב ומתפתחים שם עד שמגיעים למידות שסותמות את הצינורות.
  3. חדירת לכלוך אל הצינורות בזמן שיפוץ או בנייה.
  4. התקנה לקויה של מערכות ביוב.
  5. עומס ושחיקה שמובילים לסתימות.

המשותף לכל הגורמים הללו הוא הצורך להיעזר בכלים ייעודיים לפתיחת סתימות ביוב כשהכלי המומלץ, היעיל והנפוץ מכולם הוא רכב ביובית.

פתיחת סתימת ביוב עם אינסטלטור או ביובית

כדי לפתוח סתימות ביוב יש להכיר את שתי האפשרויות שעומדות בפניכם. הראשונה היא הזמנת אינסטלטור ואילו השנייה היא כאמור שימוש ברכב ביובית.

בעוד שאינסטלטור יכול לתת פתרון טוב מאוד בסתימות שמקורן בצינורות שבתוך המבנה, ביובית היא הכלי הטוב ביותר לפתיחת סתימות בצינורות ביוב מרכזיים. זה יכול להיות בחצר בית פרטי או משותף ואפילו בקווי ביוב עירוניים.

אנשים רבים נוטים להזמין אינסטלטור מתוך אינסטינקט אך במידה שקיימת סתימה בקו ביוב ראשי שמלווה בהצפה משוחות הביוב או מהקומה הראשונה בבניין, לאינסטלטור אין יותר מדי כלים להתמודד עם הבעיה והוא יאלץ להזמין ביובית בעצמו, וזה כבר עניין שיכול להפוך את הפתיחה של הסתימה ליקרה וממושכת יותר.

לכן ההמלצה היא להזמין ביובית כשיש סתימת ביוב בצינורות הראשיים ולא לבזבז את הזמן ואת הכסף בהזמנת אינסטלטור.

כמה עולה להזמין ביובית?

טווח העלויות רחב במיוחד וניתן לראות שאפשר להזמין ביובית במחיר שמתחיל במאות שקלים ועשוי להגיע לכדי אלפי שקלים בתלות בסוג התקלה וההיקף שלה.

לדוגמה, פתיחת סתימת ביוב פשוטה שנגרמה כתוצאה מהצטברות מגבונים, באמצעות לחץ מים גבוהה יכולה לעלות בסך הכל 550 שקלים בעוד שסתימה מורכבת יותר שנגרמה מחדירת שורשי עצים יכולה כבר להגיע ליותר מ-1,000 ₪.

קיימות מגוון טכניקות לפתיחת סתימות ביוב שכל אחת מהן מותאמת למקרה ספציפי. לדוגמה, כדי לפתוח סתימה פשוטה ניעזר בלחץ מים חזק לשטיפת הצינורות ופירוק הסתימה, אך כשיש בעיה מורכבת יותר כמו חדירת אבנים, נצטרך להשתמש ברובוט מיוחד שמכרסם את הגוף הזר עד לפתיחת בסתימה.

כמו כן ישנם מקרים מורכבים עוד יותר שמצריכים אבחון באמצעות צילום צינור הביוב שיסייע להבין מה הגורם לסתימה וכיצד ניתן לפתור את הבעיה באופן היעיל ביותר.

כך או כך, חשוב להזמין ביובית באופן שקול ולא להסתפק לעולם בהצעת מחיר אחת מפני שישנם קבלני ביוב שגובים מחירים שונים עבור אותה עבודה בדיוק וחשוב להבין מה מקבלים ואיך נעשית העבודה.

כך תזמינו ביובית לפתיחת סתימות במחיר הוגן

הזמנת ביובית יכולה לעלות בסכומי כסף לא מבוטלים וחשוב מאוד לנקוט במספר צעדים שיכולים להבטיח לכם שירות איכותי של קבלן ביוב מקצועי לצד תשלום מחיר הוגן ולעתים גם זול בעשרות אחוזים ביחס להצעות מתחרות.

  1. הזמינו ביובית בעיר שלכם

לא משנה אם יגידו לכם את זה או לא, אחד המרכיבים בכל הצעת מחיר הוא מרחק הנסיעה ולכן מומלץ להזמין ביובית לפי עיר כך שתוכלו לחסוך עלויות גבוהות שנובעות מנסיעות ארוכות.

בסופו של דבר לצעד הזה אין השפעה על טיב השירות אך הוא בהחלט יכול לחסוך לכם תשלום עבור משהו שאינכם צריכים.

  1. נסו להימנע משעות לא שגרתיות

עלות ביובית יכולה לקפוץ ב-400% ויותר רק בגלל שהזמנתם אותה בשעות לא שגרתיות. ימי שישי בערב, שבתות או שעות הלילה נחשבים לשירות חריג וגם אם כתוב שקבלן ביובית מעניק שירות 24 שעות ביממה, העלויות משתנות באופן דרמתי.

מומלץ להזמין ביובית בשעות העבודה השגרתיות למעט מקרים חריגים שלא ניתן לעשות את זה.

  1. אל תתפשרו על איכות

סתימת ביוב יכולה להיות עניין לא נעים, אחת כמה וכמה כשזה מתרחש בתוך הבית או החצר שלכם.

כמו בשירותים אחרים, גם כאן לחץ יכולה להוביל לטעויות בבחירת איש המקצוע ובהזמנת ביובית לאיש המקצוע יכול להיות משקל מאוד גבוה על אופן הפתרון, המחיר והשירות שתקבלו.

לכן כדאי מאוד להימנע מהזמת ביובית תחת לחץ ולנסות להבין מי מומלץ ונותן שירות אמין ומי עשוי לנצל את המצב ולגבות מכם מחירים יקרים.

  1. השוו בצעות מחיר

מאחר שיכול להיות שוני גדול כל כך בין קבלני ביוב שונים, מומלץ להשוות לפחות 3 הצעות מחיר שונות. מדובר בצעד שנמשך לא יותר מרבע שעה אבל יכול למנוע הוצאות מיותרות ומחירים מופקעים.

  1. תבינו מה מציעים לכם

פתיחת סתימת ביוב היא לא מוצר קבוע וכפי שציינו ישנן טכניקות שונות שיכולות להשפיע על איכות הטיפול והעלויות.

בנוסף ישנם דברים בעלי משמעות על העלויות כמו שטיפה של שוחת ביוב אחת או יותר.

לכן חשוב להבין את הצעות המחיר שמתקבלות ומה הן כוללות. מאחר שלא תמיד ניתן להעריך את היקף העבודה, חשוב להבין לפחות כמה כל אחד מקבלני הביוב גובה עבור שטיפת שוחה או קו ביוב נוסף לפי הצורך. באופן הזה תוכלו לדעת מי מציע לכם את המחיר המשתלם ביותר גם בלי להבין בדיוק מה הבעיה ומה היקף העבודה שנדרשת.

  1. חתמו על הסכם עבודה

רבים מזלזלים בהסכם עבדה אך חשוב מאוד להגדיר את השירותים שניתנים לכם ואת העלויות ואפילו הסכם פשוט יכול למנוע אי הבנות ולשים דברים על דיוקם.

אם היקף העבודה קטן, תוכלו אפילו להחליף התכתבויות בוואצסאפ אך אם אתם מזמינים קבלן ביוב לעבודה גדולה, אין לוותר על מסמך חתום.

באותה הזדמנות נמליץ לכם לדרוש חשבוניות עבור השירותים שניתנים לכם מפני שהם מהווים הוכחה לכך ששילמתם כסף ושהעבודה התבצעה כפי שהובטח.

בסופו של דבר הזמנת ביובית יכולה להיות מאוד פשוטה אם רק מקפידים ליישם את השלבים שהוזכרו. הימנעו מלחצים ורצון לטפל בבעיה מהר ככל שניתן והקפידו על איכות. באופן הזה תבטיחו שבעיית הסתימה בביוב תיפתר ולא תחזור לבקר בעתיד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.