מנדי ברגר | יום כ"ט תשרי ה׳תשפ״ב 05.10.2021

התקנה החדשה תעזור לכם לעבור בנק בקליק - ותחסוך כסף רב

נצלו את התחרות לטובתכם: אתם מאוכזבים מהבנק שלכם? משלמים הרבה עמלות? הריבית על ההלוואה שלקחתם ממש יקרה? • טור כלכלי מאת שחר וולף, כלכלן, מנהל לשעבר בבנק דיסקונט ובעל חברה ליעוץ משכנתאות ופיננסים
התקנה החדשה תעזור לכם לעבור בנק בקליק - ותחסוך כסף רב
במרכז: כותב השורות, שחר וולף

אתם מאוכזבים מהבנק שלכם? משלמים הרבה עמלות? הריבית על ההלוואה שלקחתם ממש יקרה? נכון זה נשמע כמו פרסומת שנוגעת לכם בעצבים וממש משכנעת אתכם לחשוב לעבור בנק... 

בזמן שכולנו התרוממנו וחגגנו את חגי תשרי המיוחדים, קרה כאן משהו שחשוב שנדע על מנת שלא נפסיד הרבה כסף. כשישבתי על הכורסא המרופדת כמנהל בבנק, היו לי הרבה מטלות, לגייס לקוחות, לדאוג לשביעות רצון שלהם, פקדונות, משכנתאות, השקעות ועוד משימות רבות את כולם דאגתי לעשות במרץ אך היה דבר אחד שממש גרם לי לאבד שיווי משקל, כאשר לקוח נוטש את הבנק. 

הבנקים משקיעים המון המון כסף כדי ליצור תדמית חיובית, משקיעים המון כסף בפרסום כדי שתחשבו שהם הטובים ביותר ותרצו לשלם להם במסווה של שירות. משקיעים המון משאבים בגיוס לקוחות חדשים. בגלל ההבנה שלקוח הוא ההכנסה המשמעותית ביותר לבנק. 

לקוח נוטש הוא אובדן הכנסה לבנק, לקוח שעוזב את הבנק, סביר מאוד להניח שלא יחזור אליו יותר. גם אם לא יהיה לו טוב בבנק החדש הוא לא יחזור לקודם אלא יעבור לבנק שלישי. 
בד"כ כשעולה לנו רצון לנטוש את הבנק שלנו, זה תמיד סביב סוף הרבעון שם אנחנו מגלים את העמלות הגבוהות שאנחנו משלמים ובנוסף את הריבית הגבוהה והשערורייתית של המינוס שלנו. ולפעמים אנחנו מסתכלים על ההשקעות ומגלים שגם שם אנחנו מפסידים המון כסף על עמלות. 

הבנק עורך המון בדיקות לדעת מי בכיוון של נטישה, אנחנו בבנק היינו מודדים באופן קבוע מי הפחית את השימוש בכרטיס האשראי או שהוראות הקבע שלו הופחתו מחודשים קודמים. כל זה במטרה לעלות בזמן על הנטישה ולתקן את היחסים עם הלקוח על מנת שלא יעזוב אותנו. 

כמנהל בבנק הייתי מודע היטב למבצעים שיש אצל המתחרים שלי, הייתי צריך לדעת להתמודד איתם כשלקוח הגיע וסיפר לי עליהם, בד"כ הכלי שהיה לי ביד להתמודד עם הלקוחות הוא השוואת תנאים לבנק המתחרה. 

למה אני מספר לכם את כל זה.. 

לפני כשבועיים התחילה התקנה החדשה שמאפשרת לכם לעבור בנק בקליק. כלומר אתם לא מרוצים מהבנק שלכם, אין שום בעיה אתם הולכים לבנק המתחרה פותחים חשבון ולבנק שלכם יש שבוע שלם לדאוג להעביר את החשבון שלכם במלואו לבנק החדש. הבנק לא יכול לחייב אתכם בשום דרך להישאר אצלו. זה עובד פשוט כמו שזה נשמע, מגיעים לבנק החדש פותחים חשבון חותמים על בקשה להעברת חשבון והחשבון פשוט עובר לתנאים החדשים בבנק החדש. 

ובכל אופן מה עושים עם המינוס והאשראי? 

הבנק החדש ישמח מאד להעמיד לכם מינוס כנגד והלוואות תואמות, שכן זה הבסיס להכנסה שלו. כל הבנקים מציעים ללקוחות החדשים שפע של מבצעים, שפע של דברים טובים, פטורים מעמלות לכמה שנים, הלוואות מאד טובות למצטרפים חדשים, ובהשקעות אתם בכלל יכולים לבקש כל מה שתרצו והבנק יתן. 

נצלו את התחרות לטובתכם, אם אתם צריכים הלוואה תקבעו אתם מה הריבית שאתם משלמים בהתאם להצעות בבנקים המתחרים, תבקשו מהבנק את אותה הריבית ובמידה ולא תענו, תאמרו לבנק שלום ותחצו את הכביש לבנק המתחרה. אל תפחדו מלעבור בנק, לכולם יש אותם שירותים באינטרנט. אם בכל אופן הפקידה ממש נחמדה אליכם ואתם רוצים להישאר אצלה תשתמשו בתחרות אפילו כאיום סרק. תזכרו שהטיפ הזה שווה לכם אלפי שקלים בשנה. 

ובכל מקרה כשתפתחו את החשבון בבנק המקביל תקבלו טלפון מהבנק שלכם ותראו איך הם עושים הכל כדי לשכנע אתכם להישאר. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.