מענדי קורטס | יום כ"ח תשרי ה׳תשפ״ב 04.10.2021

ההצעה של הרב ברק'ה וולף ע"ה לשז"ר שלא יכול היה לסרב לה

זה קרה בימים שבהם נשיא המדינה השלישי מונה לתפקידו הרם • הרבי נשא שיחה על אודות המינוי - והרב ברק'ה וולף ע"ה, שהשבוע חל יום היארצייט שלו ואז החל את דרכו בעסקנות - מצא דרך להביא את השיחה לזמן שז"ר
ההצעה של הרב ברק'ה וולף ע
הרב וולף ושז"ר (צילומים: ארכיון שמואל בן צבי וארכיון המשפחה)

זה היה שלושה ימים אחרי חג השבועות תשכ"ג. שבת בבית המדרש ב-770. בעיצומה של ההתוועדות, בצהרי היום, מול קהל החסידים שהתכנס להתוועדות, התייחס הרבי למאורע אקטואלי שהתרחש באותה תקופה בקצהו השני של האוקיינוס האטלנטי - ארץ הקודש.

שבועיים קודם לכן, בכ"ז באייר תשכ"ג, נבחר זלמן שַזָּ"ר, הידוע בקרבתו לחסידות חב"ד ובייחוד לרבי, לנשיא מדינת ישראל השלישי, בעקבות פטירתו של קודמו בתפקיד יצחק בן צבי - כהונה שעתידה להימשך עשר שנים רצופות.

הקשר של שז"ר עם הרבי היה הדוק כבר באותם ימים. 11 שנים קודם לכן, בחודש תמוז תשי"ב הגיע שז"ר לראשונה לפגישה עם הרבי. שנתיים לאחר מכן ביקר פעם נוספת, בעיצומו של חג הפסח, ואף נכנס ליחידות ממושכת. ביקורו הדרמטי ומעורר ההדים ביותר עתיד להתרחש ארבע שנים מאוחר יותר, בביקורו בארצות הברית בשנת תשכ"ו - אז יהיו רבים שיטענו כי מפני משרתו לא ראוי שינדוד הוא מבית המלון ל-770 וכי הסדר צריך להיות הפוך. שז"ר, כידוע, על אף הביקורת הנוקבת בארץ, התעקש ובא בגפו.

ובחזרה להתוועדות ימי התשלומין לשבועות תשכ"ג. "כאן המקום להזכיר אודות אחד שבימים אלו עלה לגדולה", אמר הרבי, כשמתייחס למינויו של שז"ר, "וכיון שהמינוי לגדולה היה על ידי בני ישראל, אשר, "אכל בי' עשרה שכינתא שריא", ובפרט שביניהם ישנם כמה עשיריות יראי השם, הרי בודאי חל על זה מאמר הגמרא "העולה לגדולה מוחלין לו כו'".


נשיא וחסיד. שז"ר אומר לחיים לרבי במהלך התוועדות בשנות הלמ"ד


הרבי אף התייחס לשלום שהשכין שז"ר כבר ביום כהונתו הראשון בפתקיד. "וינצל את האפשרויות שיש בידו עתה, ויהיו לו בעתיד, עבור החזקת והפצת התורה והיהדות המסורתית - מבלי להתפעל מאלו שרוצים לעשות פשרות", אמר הרבי.

"וינצל את הכחות שניתנו לו - ובפרט שקיבל ברכות מרבינו נשיאנו - עבור הפצת התורה והיהדות בכל ארץ ישראל, שתהיה באופן המתאים לכך שארץ הקודש יקרא לה".

לפנינו מכתב ששיגר הרה"ח ר' ברק'ה וולף, דובר חב"ד המותולוגי בישראל, לשז"ר זמן קצר לאחר אמירת השיחה. המכתב מתפרסם בזאת לרגל היארצייט ה-21 שלו, שיחול בהמשך השבוע בל' בתשרי.

בתחילת המכתב מספר הרב וולף, שהיה אז אברך צעיר ובתחילת דרכו בעסקנות החב"דית, לשז"ר על הדברים שנשא הרבי בהתוועדות. "בתור אזרח נאמן למדינה ולנשיאה הנכבד, מצאתי לעצמי חובה להודיע לכבוד הנשיא על דבר בואו של בחור מבית הרבי, שהי' נוכח בעת שע"ק אדמו"ר שליט"א דיבר שיחה מיוחדת לכבוד הנשיא", כבר הרב וולף.


מכתבו של הרב וולף ע"ה לשז"ר


העסקן החב"די סיפר לנשיא על בחור שהיה נוכח בהתוועדות, בעת שהרבי נשא את השיחה, והציע לשז"ר לפגוש אותו - את הבחור - בבית הנשיא, כדי שיוכל להיחשף מקרוב לתוכן דברי הרבי בהתוועדות.

"הרבי דיבר שיחה זו ביום שבת קודש פרשת נשא. הבחור הנ"ל היה נוכח בעת השיחה וכבוד הנשיא וודאי מעוניין לשמוע מהבחור מה שהרבי דיבר לכבודו", הוסיף הרב וולף.

"בטוח הנני שכבוד הנשיא ירצה להזמינו לחזור על השיחה בפניו. יסלח לי כבודו על שהנני מטריחו ושה' יעזור שיהיה לנשיא הצלחה מרובה בעבודתו הקדושה ואריכות ימים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.